> Voliotaki: Τα πρώτα deals του Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση

Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

Τα πρώτα deals του Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση

ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΑ 38 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΟΛΑΡΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ

Ένα χρόνο μετά την προβολή του ως το νέο δημόσιο πρόσωπο της οικογενείας Λάτση στη ναυτιλία ο Πάρις Κασιδόκωστας Λάτσης έχει πλέον να παρουσιάσει τα πρώτα προσοδοφόρα deals στην ποντοπόρο ναυτιλία-γράφει ο Ηλίας Μπέλλος στο Capital.gr.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους ο ναυτιλιακός βραχίονας του όμιλου Λάτση έκλεισε προ ολίγων ημερών μακροχρόνιο ναυλοσύμφωνο για ένα από τα μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίου (VLGC) που έχει υπό ναυπήγηση στην Hyundai Heavy Industries.
 

Ναυλωτής είναι η αμερικανική πετρελαϊκή Chevron και το τίμημα ανέρχεται στα 38 χιλιάδες δολάρια την ημέρα με διάρκεια τρία χρόνια. Ήτοι 41,6 εκατομμύρια δολάρια για το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο που η απόκτηση του εκτιμάται πως κόστισε περί τα 77,5 εκατ. δολ. Ο όμιλος έχει άλλα 3 τέτοια πλοία υπό ναυπήγηση αλλά και άλλα τρία στο νερό. Πέρυσι έκλεισε τριετές ναυλοσύμφωνο για ένα από αυτά στα 43,8 εκατ. δολ. . Παράλληλα πούλησε δύο παλιότερα τάνκερ ιδίου τύπου και έλαβε και για τα δυο περί τα 130 εκατ. δολ.

Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, υιός της  Μαριάννας Λάτση, είναι διευθυντής της Latsco Shipping η οποία αντιπροσωπεύει μαζί με την διαχειρίστρια Consolidated Marine Management το ναυτιλιακό σκέλος του ομίλου. Η Consolidated Marine Management εμφανίζεται πλέον στο web site της ως διαχειρίστρια 12 δεξαμενοπλοίων στο νερό και άλλων 11 υπό ναυπήγηση.

Ο διπλασιασμός του στόλου τα τελευταία λίγα χρόνια σηματοδοτεί την μεγάλη επιστροφή του ομίλου στην ποντοπόρο, αναφέρουν ναυτιλιακοί κύκλοι.

Η δυνατότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων του ομίλου Λάτση να μπορούν να εξασφαλίζουν μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα από υψηλής αξιοπιστίας ναυλωτές όπως η αμερικανική Cargill αναδεικνύει την μεγάλη επιρροή του ομίλου στη βιομηχανία παρά την χαμηλού προφίλ δραστηριοποίησή του.

Η Consolidated Marine Management (CMM) μαζί με τις Latsco London, Star Ships και την Hellenic Light Shipping είναι τα βασικά, και γνωστότερα, εταιρικά οχήματα με τα οποία έχει δραστηριοποιηθεί η οικογένεια Λάτση στη ναυτιλία αρχής γενομένης, βέβαια, προ μισού και πλέον αιώνα, από τον Γιάννη Λάτση.

Τα τελευταία τρία χρόνια ο όμιλος –που από 90 πλοία στις αρχές της δεκαετίας του ’80 περιορίστηκε στα δέκα προ μερικών ετών- ακολούθησε μια στρατηγική ανανέωσης του στόλου του μέσω πωλήσεων παλαιότερων δεξαμενοπλοίων του και τοποθέτησης παραγγελιών για νέα σε νοτιοκορεάτικα, κυρίως, ναυπηγεία.