Το τελευταίο δίμηνο έχουν μπει στο «μικροσκόπιο» 250 πολυτελή σκάφη, για τα οποία έχει ζητηθεί να προσκομιστούν τα ναυλοσύμφωνα προκειμένου να γίνει έλεγχος, ενώ σε δεύτερη φάση γίνεται και επιτόπια έρευνα, σύφωνα με... ρεπορτάζ της εφημερίδας "Ημερησία"....
Ερχεται «περαίωση» για τα σκάφη αναψυχής που είχαν δηλωθεί ως επαγγελματικά για να εξασφαλίζουν φοροαπαλλαγές σύμφωνα με νομοσχέδιο που προωθείται από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Με την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται απαλλαγή από τέλη εκπροθέσμου καταβολής, πρόστιμα και προσαυξήσεις, καθώς και από τις κυρώσεις της τελωνειακής νομοθεσίας για όσους κάνουν αίτηση να υπαχθούν στη συγκεκριμένη διάταξη και καταβάλουν εφάπαξ τους αναλογούντες φόρους για την αγορά του σκάφους, τα καύσιμά του και τα εφόδια.
Η καταβολή του ποσού που αναλογεί θα πρέπει να γίνει μέσα σε δύο μήνες από την υποβολή της αίτησης.
Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και υποθέσεις που εκκρεμούν σε ποινικά και διοικητικά δικαστήρια αλλά δεν έχουν ακόμα συζητηθεί, όπως και σκάφη για τα οποία έχει εκδοθεί απόφαση παύσης ισχύος της επαγγελματικής άδειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Δημόσιο στοχεύει να εισπράξει με αυτήν τη διαδικασία περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το ΣΔΟΕ έχει βάλει, εδώ και έναν χρόνο, στο «στόχαστρο» τα σκάφη αναψυχής και με ελέγχους στην Αττική, στα Δωδεκάνησα, στην Πελοπόννησο αλλά και στην Κεντρική Ελλάδα έχουν εντοπιστεί πολλές περιπτώσεις σκαφών που δηλώνονταν ως επαγγελματικά για να έχουν φοροαπαλλαγές, με τη χρήση εικονικών ναυλώσεων.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, μόνο το τελευταίο δίμηνο έχουν μπει στο «μικροσκόπιο» 250 πολυτελή σκάφη, για τα οποία έχει ζητηθεί να προσκομιστούν τα ναυλοσύμφωνα προκειμένου να γίνει έλεγχος, ενώ σε δεύτερη φάση γίνεται και επιτόπια έρευνα.
Βέβαια, ο έλεγχος σε αρκετές περιπτώσεις δυσχεραίνεται, αφού αρκετά σκάφη εμφανίζονται να ανήκουν σε υπεράκτιες εταιρείες.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι πολλοί από τους ιδιοκτήτες σκαφών που είχαν δηλωθεί ως επαγγελματικά σπεύδουν στις εφορίες και δηλώνουν τη μεταφορά τους σε ερασιτεχνικά-αναψυχής. Αυτή η διαδικασία υπολογίζεται ότι έχει αποφέρει έσοδα της τάξης των 35 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα με τις δηλώσεις για μεταφορά σκαφών φαίνεται ότι αναστέλλεται και η λειτουργία αρκετών εταιρειών πλοίων αναψυχής (ΝΕΠΑ), οι οποίες στο τέλος Απριλίου ανέρχονταν σε 1.360.
Ερχεται «περαίωση» για τα σκάφη αναψυχής που είχαν δηλωθεί ως επαγγελματικά για να εξασφαλίζουν φοροαπαλλαγές σύμφωνα με νομοσχέδιο που προωθείται από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Με την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται απαλλαγή από τέλη εκπροθέσμου καταβολής, πρόστιμα και προσαυξήσεις, καθώς και από τις κυρώσεις της τελωνειακής νομοθεσίας για όσους κάνουν αίτηση να υπαχθούν στη συγκεκριμένη διάταξη και καταβάλουν εφάπαξ τους αναλογούντες φόρους για την αγορά του σκάφους, τα καύσιμά του και τα εφόδια.
Η καταβολή του ποσού που αναλογεί θα πρέπει να γίνει μέσα σε δύο μήνες από την υποβολή της αίτησης.
Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και υποθέσεις που εκκρεμούν σε ποινικά και διοικητικά δικαστήρια αλλά δεν έχουν ακόμα συζητηθεί, όπως και σκάφη για τα οποία έχει εκδοθεί απόφαση παύσης ισχύος της επαγγελματικής άδειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Δημόσιο στοχεύει να εισπράξει με αυτήν τη διαδικασία περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το ΣΔΟΕ έχει βάλει, εδώ και έναν χρόνο, στο «στόχαστρο» τα σκάφη αναψυχής και με ελέγχους στην Αττική, στα Δωδεκάνησα, στην Πελοπόννησο αλλά και στην Κεντρική Ελλάδα έχουν εντοπιστεί πολλές περιπτώσεις σκαφών που δηλώνονταν ως επαγγελματικά για να έχουν φοροαπαλλαγές, με τη χρήση εικονικών ναυλώσεων.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, μόνο το τελευταίο δίμηνο έχουν μπει στο «μικροσκόπιο» 250 πολυτελή σκάφη, για τα οποία έχει ζητηθεί να προσκομιστούν τα ναυλοσύμφωνα προκειμένου να γίνει έλεγχος, ενώ σε δεύτερη φάση γίνεται και επιτόπια έρευνα.
Βέβαια, ο έλεγχος σε αρκετές περιπτώσεις δυσχεραίνεται, αφού αρκετά σκάφη εμφανίζονται να ανήκουν σε υπεράκτιες εταιρείες.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι πολλοί από τους ιδιοκτήτες σκαφών που είχαν δηλωθεί ως επαγγελματικά σπεύδουν στις εφορίες και δηλώνουν τη μεταφορά τους σε ερασιτεχνικά-αναψυχής. Αυτή η διαδικασία υπολογίζεται ότι έχει αποφέρει έσοδα της τάξης των 35 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα με τις δηλώσεις για μεταφορά σκαφών φαίνεται ότι αναστέλλεται και η λειτουργία αρκετών εταιρειών πλοίων αναψυχής (ΝΕΠΑ), οι οποίες στο τέλος Απριλίου ανέρχονταν σε 1.360.