> Voliotaki: Περί Σκιάθου

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

Περί Σκιάθου

Το νησί της Σκιάθου, το επισκέπτομαι συνεχώς εδώ και αρκετά χρόνια. 
Πρώτα για τα κλασσικά τριήμερα διακοπών στη μεταλυκειακή μου περίοδο (όπως κάναμε όλοι οι φοιτητές και μη που μέναμε Βόλο στη 10ετία του 90), όταν το νησί ήταν πραγματικά γεμάτο από 18ρηδες που φυσικά στις χρυσές εποχές των rooms to let και με τα καμάκια στο λιμάνι μέναμε πραγματικά όπου να ναι..

Τα τελευταία χρόνια για επαγγελματικούς λόγους, αφού από το 2006, έχοντας ένα συγκεκριμένο πλάνο προσπαθούμε πλέον σαν επιχείρηση στο χώρο του τουρισμού, να εδραιώσουμε και να αναπτύξουμε την παρουσία μας στη Σκιάθο προωθώντας μεμονωμένα πακέτα διακοπών κατά βάση στην ελληνική αγορά.

Διαπιστώνοντας από το 2003 πως η Μύκονος (που ήταν ο κατεξοχήν νεανικός προορισμός με τις ηλικίες 18-24 να κατακλύζουν το νησί το Μάιο, και στη συνέχεια τους "μέχρι 35 και βάλε") σύντομα θα γινόταν απλησίαστη προς την ελληνική αγορά, σκεφτήκαμε πως θα πρέπει να υπάρξει κάποιο άλλο νησί, που να εξυπηρετεί Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και να μπορεί να καλύψει την συγκεκριμένη ανάγκη. 

Με το 18-24 να είναι κυρίαρχη ηλικία, θα μπορούσαμε σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, να απευθυνθούμε και σε μεγαλύτερες ηλικίες και σιγά σιγά να στραφούμε και στο εξωτερικό.
Να σημειώσω εδώ, πως παρότι όλοι νομίζουν πως ασχολούμαστε με γκρουπαρισμενα ταξίδια κι εκδρομές, η ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχουμε δημιουργήσει, υποστηρίζει αποκλειστικά μεμονωμένες κρατήσεις, οι οποίες λόγω της μαζικότητας, δίνουν την εικόνα γκρουπ.

Στην τελευταία επίσκεψή μου στη Σκιάθο την προηγούμενη εβδομάδα έγινα αποδέκτης από αρκετούς "ειδικούς" και "έχοντες άποψη" για το πως θα εξελιχθεί η Σκιάθος, "επιθέσεων" και "απόψεων" πως με τα πιτσιρίκια που φέρνει το 18-24 στο νησί, έχει καταστρέψει το νησί και πρέπει να το διώξουμε. 

Ας βάλουμε λίγο πρώτα τα πράγματα στη θέση τους, με μερικούς αριθμούς.
Από 16 Ιουνίου που ξεκίνησαν τα καθημερινά μας δρομολόγια από Θεσσαλονίκη και Βόλο (αλήθεια, πόσα ελληνικά γραφεία και σε ποια νησιά ξεκινάνε να οργανώνουν και να διεκπεραιώνουν πακέτα διακοπών για Έλληνες πριν τις 20 Ιουλίου..) μέχρι και τέλος Ιουλίου, οι πελάτες μας κατατάσσονται στις εξής ηλικιακές ομάδες:
κάτω των 18 το 2,6% (παιδιά από κάποιες οικογένειες και νεαρά ζευγάρια)
από 18 ως 19 (τα "πιτσιρίκια") το 38,2%
από 20 ως 24 το 34,6%
από 25 ως 35 το 20,1%
από 36 ως 50 το 3,5%
άνω των 50 το 1%
Αυτό απλά για να αντιληφθούν κάποιοι κατά πόσο στο νησί το 18-24 κουβαλάει "πιτσιρίκια". Και τον Αύγουστο, οι ηλικίες μεγαλώνουν... Για του λόγου το αληθές θα επανέλθω με νέο δελτίο τύπου με την συγκεκριμένη ποσόστωση ανά ηλικιακή ομάδα.
Ας μιλήσουμε όμως λίγο και για την ουσία, και το πόσο κακό κάνει το γραφείο μας στο νησί:
Την πρώτη χρονιά του ΠΡΩΤΕΥΣ και κατ επέκταση της ακτοπλοϊκής ΑΝΕΣ, στηρίξαμε το πλοίο προωθώντας όλες τις κρατήσεις μας με αυτό, για να μπορέσει να γίνει βιώσιμο και να παραμείνει στο δρομολόγιο. Πέρσι, στηρίξαμε το ΣΥΜΗ ΙΙ της ίδιας ακτοπλοϊκής εταιρείας, δίνοντας επιπλέον δρομολόγια στο νησί και φυσικά ελεύθερες θέσεις στον ΠΡΩΤΕΥΣ, για να μπορέσει να εξυπηρετήσει περισσότερο κόσμο. 

Με τζίρο σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια που ξεπερνά τις 400 χιλιάδες ετησίως, αν ήταν δικό σας το καράβι και χάνατε έναν τέτοιο πελάτη από την καλοκαιρινή περίοδο, θα το κρατούσατε το πλοίο τον χειμώνα ή θα κάνατε μια αρπαχτή το καλοκαίρι και το χειμώνα θα είχατε μόνιμα βλάβη? 

Μόνο για την περίοδο του 2017, έχουμε ξοδέψει σε διαφήμιση στο intenet, σε facebook & google στοχευμένα για τη Σκιάθο, κάτι παραπάνω από 30 χιλιάδες ευρώ. Ναι, είναι για να κερδίσουμε πελατολόγιο. Η διαφήμιση αυτή δεν είναι διαφήμιση και για το νησί? Τι λέμε δηλαδή στις διαφημίσεις μας, ελάτε μαζί μας διακοπές αλλά δε θα σας πούμε που? Αλήθεια, οι φορείς του τουρισμού του νησιού, πόσα έχουν ξοδέψει για πραγματική διαφήμιση?
Συνεργαζόμαστε φέτος με 42 καταλύματα. Με αρκετούς από αυτούς η συνεργασία κρατάει τουλάχιστον μια πενταετία. Βρείτε μου έναν που να του χρωστάμε χρήματα.

Ακούω γκρίνια από διάφορους, πως κατευθύνουμε τον κόσμο σε συγκεκριμένα μαγαζιά. Θέλω έναν να έρθει να μου πει, εάν του ζητήσαμε προμήθεια για να κατευθύνουμε τον κόσμο προς την επιχείρηση του. Και το ποτό μας και το φαγητό μας το πληρώνουμε κανονικά. Για να μπορούμε να μιλάμε σαν συνεργάτες και φίλοι, κι όχι σαν "νταβατζήδες". Στηρίζουμε επιχειρήσεις, που μπαίνουν στη λογική να δώσουν κάποιες επιπλέον παροχές στους πελάτες. Αφού είναι τόσο κακό, γιατί έρχονται κι όλοι οι ανταγωνιστές τους και μας τάζουν λαγούς με πετραχήλια για να συνεργαστούμε μαζί τους? Ο λόγος που δεν το κάνουμε είναι η αλλεργία που έχουμε στο τάξιμο... και η συμπάθεια στους καθαρούς και ντόμπρους ανθρώπους.
Αρκετά σας κούρασα... Ένα τελευταίο και θα τα πούμε ξανά τον Αύγουστο με περισσότερα στοιχεία: Επειδή άκουσα και το επιχείρημα "να διώξουμε τα πιτσιρίκια που φέρνει το 18-24 στο νησί και σιγά σιγά θα έρθει ο καλός ο κόσμος", ένα θα σας πω: Έχεις κρεοπωλείο που πουλάει για 20 χρονιά παιδάκια, μπριζόλες και λουκάνικα, και θέλεις να πουλήσεις φιλέτο αργεντινής, κρέας ξηρής ωρίμανσης και nobu φιλέτο Ιαπωνίας, που έχουν πολύ παραπάνω κέρδος. Ξυπνάς ένα πρωί και σταματάς τις μπριζόλες και τα παιδάκια, και βάζεις μέσα στο μαγαζί σου μόνο gourmet κρέατα. Αν πιστεύεις ότι θα γίνεις πλούσιος, μάλλον χρειάζεσαι γιατρό...
--
Γιώργος Καρανάσιος
18-24 TRAVEL


-- 

  
George Karanasios



18-24 TRAVEL
Mitropoleos 110   Thessaloniki
Mail: karanasios@18-24.gr ,  g.karanasios@gmail.com
FB:  george.karanasios.96