> Voliotaki: Επιλογή Ευθύνης: «Το όραμα της Δημοτικής Αρχής είναι να κατεβεί ο πήχης παντού προς τα κάτω»

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017

Επιλογή Ευθύνης: «Το όραμα της Δημοτικής Αρχής είναι να κατεβεί ο πήχης παντού προς τα κάτω»

Ανταπαντώντας στη δημοτική αρχή  για το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προωθεί η στην περιοχή του Κραυσίνδωνα, η παράταξη «ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΥΘΥΝΗΣ - ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ» εξέδωσε  την  ακόλουθη ανακοίνωση:

«Καταλαβαίνουμε την ταραχή της δημοτικής αρχής. Γιατί εμείς δεν πέσαμε στην παγίδα που θέλει να στήσει, ότι δήθεν το πρόβλημα είναι «Ζάχου εναντίον Καραμπατζάκη», προσπαθώντας να κρύψει ότι με τον σχεδιασμό της θα την πληρώσουν ακριβά και η Ζάχου και η Καραμπατζάκη. Και αναδείξαμε την πραγματική διάσταση του θέματος. Η δημοτική αρχή  «απάντησε», όπως απαντούν  όλα τα ολοκληρωτικά καθεστώτα. Όχι με επιχειρήματα στην κριτική που ασκήθηκε, αλλά με προσωπική επίθεση σε αυτούς που την άσκησαν.

Δύο, λοιπόν, είναι τα μείζονα θέματα:
            Το πρώτο,  αν θα σχεδιάζουμε την πόλη αποσπασματικά και κοντόφθαλμα, με βάση τον εκλογικό κύκλο και τις πελατειακές ανάγκες της εκάστοτε δημοτικής αρχής, ή αν θα υπάρχει ένας μεσοπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και η κάθε δημοτική αρχή θα συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη, με τις αναγκαίες κάθε φορά προσαρμογές, όταν οι συνθήκες αλλάζουν.
Και το δεύτερο, αν στην αντίληψή μας για τον Βόλο του 21ου αιώνα, «ζωντανός» θεωρείται μόνο ένας δρόμος που έχει παραδοθεί στο αυτοκίνητο, όπως ευθέως δηλώνει η δημοτική αρχή. Αν, δηλαδή, υιοθετούμε την άποψη ότι στην πόλη δεν ζουν άνθρωποι, αλλά αυτοκίνητα.
Συνοψίζοντας:
1.      Το θέμα, όπως τονίσαμε και στην ανακοίνωσή μας, δεν είναι αν πρέπει να υπάρξουν κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην Καραμπατζάκη και την ευρύτερη περιοχή. Βεβαίως και πρέπει να υπάρξουν, και στις δύο όχθες του Κραυσίνδωνα. Αλλά παρεμβάσεις ήπιες, με βάση τις αρχές του αστικού σχεδιασμού ήπιας κυκλοφορίας. Παρεμβάσεις άλλωστε ξεκίνησαν και από την προηγούμενη δημοτική αρχή (π.χ. διάνοιξη Αλαμάνας). Το πραγματικό όμως θέμα που έχει τεθεί, είναι αν θα μετατρέψουμε τη Ζάχου και την  Καραμπατζάκη σε μίνι-περιφερειακό, σε δρόμο δηλαδή ταχείας κυκλοφορίας. Γιατί αυτό σημαίνει εναλλακτική είσοδος-έξοδος, που ανακοίνωσε ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών. Με άλλα λόγια, αν, μετά από 25 χρόνια, θα μεταφέρουμε στις όχθες του Κραυσίνδωνα το έγκλημα που δεν έγινε τελικά επί του Κρααυσίνδωνα.
2.      Η εναλλακτική πρόταση για την υπογειοποίηση της οδού Παγασών από την οδό Παπαδιαμάντη έως την οδό Φερών, δεν αποτελεί κάποια φαεινή ιδέα της παράταξής μας. Πρόκειται για διαχρονική επιλογή της πόλης, που θα αναβαθμίσει θεαματικά την κυκλοφοριακή λειτουργία της. Γι’ αυτό και η απόφαση του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου να προχωρήσει η μελέτη του έργου, ώστε να καταστεί ώριμο για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, ήταν ομόφωνη, ψηφίστηκε δηλαδή και από επιφανή στελέχη της σημερινής δημοτικής πλειοψηφίας, όπως ο Γ.Μουλάς και ο Α.Ζαρκάδας. Δυστυχώς η δημοτική αρχή το εγκατέλειψε. Και το εγκατέλειψε, γιατί ο ορίζοντάς της είναι μέχρι τις επόμενες εκλογές και κατατρύχεται από τη φόβο της παρένθεσης.
3.      Το παραμύθι περί ακριβού έργου είναι τόσο παλιό όσο και τα μυαλά τους. Το ίδιο επιχείρημα επικαλούνταν και όσοι επέμεναν στην επικάλυψη του Κραυσίνδωνα. Αν είχε περάσει η άποψή τους, οι «γουρούνες» της ΑΓΕΤ θα περνούσαν σήμερα πάνω από τον Κραυσίνδωνα. Αλλά είναι και αστείο να επικαλείται το επιχείρημα αυτό μια δημοτική αρχή που είχε την τύχη να βρει το ΕΣΠΑ 2014-2020 στο ξεκίνημά του, άρα είχε όλη την άνεση να χαράξει προτεραιότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες της πόλης. Και ταυτόχρονα, μια δημοτική αρχή που κομπάζει ότι έχει ταμείο 17 εκατ. ευρώ και έχει την άνεση να σκορπάει άφθονο χρήμα από δω κι από κει για φιγούρα και κιτς θεάματα.

Το όραμα της δημοτικής αρχής είναι να κατεβεί ο πήχης παντού προς τα κάτω. Μοναδικός στόχος τους είναι να ικανοποιηθεί η εκλογική τους πελατεία και η πολιτική τους επιβίωση. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Χωρίς σχέδιο, όμως, δεν πάμε πουθενά. Η παρακμή θα ροκανίζει κάθε στέρεο δοκάρι που στήριζε τον Δήμο και την Πόλη».