Aπό τον Νίκο Χασαπόπουλο
Καθηλωμένα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας παραμένουν και τα τρία κυβερνητικά αεροπλάνα, λόγω συντήρησης των δύο και λόγω βλάβης του ενός.
Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα αντιμετωπίζει το πανάκριβο αμερικανικής κατασκευής δικινητήριο Gulfstream, το...
οποίο μπορεί να κάνει υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς σταθμό ανεφοδιασμού.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι η κρίση χτύπησε και τα VIP αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τι ακριβώς συμβαίνει; Το Gulfstream το οποίο έχει υπερ-χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια της ελληνικής κρίσης, κυρίως από τον πρώην πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου ( οποίος μ΄αυτό έκανε δύο φορές τον γύρο του κόσμου σε μίλια), αλλά και από τον πρωθυπουργό κ. Αντ. Σαμαρά, δόθηκε για την προγραμματισμένη συντήρησή του.
Η συντήρηση του Gulfstream γίνεται βάσει διεθνούς διαγωνισμού και η ισπανική εταιρία που κέρδισε τον διαγωνισμό, αρνείται να έλθει στην Ελλάδα να κάνει τη δουλειά της, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι δεν έχει πάρει κάποιες εγγυητικές επιστολές από τις τράπεζες.
Η ελληνική πλευρά (και συγκεκριμένα η Πολεμική Αεροπορία) λέει ότι όλα είναι εντάξει και ότι προβλέπεται στο συμβόλαιο να γίνει από τη συγκεκριμένη εταιρία τη συντήρηση. Η Πολεμική Αεροπορία μάλιστα, δίνει προθεσμία έως το Σάββατο στους ισπανούς να έρθουν στην Ελλάδα, διαφορετικά θα προχωρήσει σε έκπτωση του συντηρητή και θα στραφεί στον δεύτερο που έχει πάρει μέρος στον σχετικό διαγωνισμό.
Τα άλλα δύο βραζιλιάνικης κατασκευής, Εμπραέρ (τα οποία αποκτήθηκαν ως αντισταθμιστικά οφέλη από την αγορά των ιπταμένων ραντάρ) βρίσκονται και αυτά καθηλωμένα, λόγω βλάβης του ενός και λόγω συντήρησης του μεγαλύτερου.
Τη συντήρηση των Εμπραέρ την έχει αναλάβει εξ΄ολοκλήρου η ΕΑΒ. Πάντως το ΓΕΕΘΑ, επικοινώνησε με την ΕΑΒ, προτρέποντάς την να ολοκληρωθεί γρήγορα η συντήρηση για γιατί δεν υπάρχουν άλλα εν ενεργεία κυβερνητικά αεροσκάφη.
Το μικρότερο Εμπραέρ, αυτό με το οποίο θα πετούσε ο πρωθυπουργός κ. Αντ. Σαμαράς παρουσίασε πρόβλημα στα φλαπς, με αποτέλεσμα ο μεν πρωθυπουργός να αναβάλει το ταξίδι του, το δε αεροσκάφος να βρίσκεται υπό διόρθωση, πάλι από την ΕΑΒ.
Η τελευταία πτήση που έγινε με το συγκεκριμένο αεροσκάφος, την ίδια ημέρα που παρουσίασε το πρόβλημα με τα φλαπς ήταν με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δ. Αβραμόπουλου που τον μετέφερε από επίσκεψή του στο Τελ Αβίβ. Εν ολίγοις ο υπουργός ταξίδευψε και αυτός με το πρόβλημα.
Να σημειωθεί ότι και τα τρία αεροσκάφη αποφασίστηκε να περάσουν αυτή την περίοδο από συντήρηση λόγω της ανάληψης της ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όπως επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι παλαιότερα ο πρωθυπουργός κ. Αντ. σαμαράς έδωσε εντολή να πωληθεί το ένα Εμπραέρ και το άλλο να χρησιμοποιηθεί είτε για τη μεταφορά ασθενών είτε για εκπαίδευση πιλότων. Κανείς όμως έως τώρα έδειξε ενδιαφέρον για να αγοράσει το συγκεκριμένο αεροσκάφος.