Η οικονομική κρίση δε φαίνεται να έβαλε φρένο στη διαφθορά και στις απίστευτες σπατάλες στο Δημόσιο!
Η ετήσια έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου φέρνει στο φως σειρά παρανομιών σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της κρατικής μηχανής με κακοδιαχείριση, μαύρες τρύπες και διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΟ ΕΘΝΟΣ", το ανώτατο δημοσιονομικό
δικαστήριο κατάφερε το 2011 να αποτρέψει παράνομες δαπάνες ύψους 134,6 εκατ. ευρώ, που στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερες, αφού οι περισσότερες επαναλαμβάνονται περιοδικά όπως π.χ παράνομη μισθοδοσία, επιδόματα, συντάξεις κλπ. Παράλληλα το Ελεγκτικό Συνέδριο «μπλόκαρε» πολλές ασύμφορες εως για το κράτος έως «ύποπτες» συμβάσεις για προμήθειες, έργα, παροχή υπηρεσιών κλπ., παράνομες μισθοδοσίες, προσλήψεις, αμοιβές κ.ά.
Η ετήσια έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου φέρνει στο φως σειρά παρανομιών σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της κρατικής μηχανής με κακοδιαχείριση, μαύρες τρύπες και διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΟ ΕΘΝΟΣ", το ανώτατο δημοσιονομικό
δικαστήριο κατάφερε το 2011 να αποτρέψει παράνομες δαπάνες ύψους 134,6 εκατ. ευρώ, που στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερες, αφού οι περισσότερες επαναλαμβάνονται περιοδικά όπως π.χ παράνομη μισθοδοσία, επιδόματα, συντάξεις κλπ. Παράλληλα το Ελεγκτικό Συνέδριο «μπλόκαρε» πολλές ασύμφορες εως για το κράτος έως «ύποπτες» συμβάσεις για προμήθειες, έργα, παροχή υπηρεσιών κλπ., παράνομες μισθοδοσίες, προσλήψεις, αμοιβές κ.ά.
Στην 500σέλιδη έκθεση για το 2011 που θα παραδώσει σε λίγες εβδομάδες στη Βουλή ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ι. Καραβοκύρης, αναφέρονται μεταξύ άλλων παρανομίες ή υπερβολικές δαπάνες που εντόπισε και «έκοψε» το ΕΣ.
Χαρακτηριστικά ΤΟ ΕΘΝΟΣ αναφέρει τις εξής:
- Εκατοντάδες προμήθειες νοσοκομείων (υγειονομικού υλικού, φαρμάκων, βηματοδοτών, αντιδραστηρίων κλπ.) με απευθείας αναθέσεις, με την επίκληση επείγοντος χαρακτήρα, σε τιμές συχνά πολύ υψηλότερες από εκείνες του Παρατηρητηρίου τιμών με συνέπεια την επιβάρυνση του κράτους με πολλά εκατ. ευρώ.
- Η αγορά από δημοτική επιχείρηση ύδρευσης - αποχέτευσης στην κεντρική Ελλάδα εισιτηρίων διαρκείας για ποδοσφαιρικούς αγώνες έναντι 5.700 ευρώ και αντίστοιχη δαπάνη για προμήθεια φωτογραφιών θεατρικών παραστάσεων.
- Οι προμήθειες καυσίμων από ΟΤΑ (με κατάτμηση και απευθείας αναθέσεις) με υπερβάσεις ανωτάτων ορίων αποστάσεων ενώ εντοπίστηκαν και δύο οχήματα όπου δεν λειτουργούσε ο χιλιομετρητής και ήταν αδύνατος ο προληπτικός έλεγχος.
- Δαπάνες περίπου 20.000 ευρώ σε ΟΤΑ στη Β. Ελλάδα, προμήθεια 700 φυτών, 100 γλαστρών, χριστουγεννιάτικη εκδήλωση, γεύμα, ενοικίαση ΙΧ. Αντίστοιχες εκδηλώσεις και δαπάνες σε δήμους της Αττικής και για σίτιση αστέγων το Πάσχα και τα Χριστούγεννα με ειδικές συμβάσεις-προμήθειες, μολονότι υπήρχαν ήδη σχετικές συμφωνίες σε ισχύ.
- Δαπάνη ΑΕΙ στη Β. Ελλάδα ύψους 17.000 ευρώ για προμήθεια 1.000 υπηρεσιακών τηλεφωνικών καταλόγων - λευκωμάτων - ημερολογίων που δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες και δεν δικαιολογείται σε τόσο μεγάλη ποσότητα.
- Αντίστοιχη επίσης δαπάνη για ενοικίαση αιθουσών, δωματίων ξενοδοχείων και παράθεση γεύματος στο πλαίσιο συνεδρίου.
- Για έργο αποκατάστασης οδοστρωμάτων στη Β. Ελλάδα που συμβατικά προβλεπόταν να ολοκληρωθεί σε 5 μήνες, πιστοποιήθηκε μέσα σε 5 μέρες από την υπογραφή της σύμβασης η εκτέλεσή του!
Το ΕΣ «έκοψε» ως μη νόμιμες ή υπερβολικές δαπάνες για:
- Εξοδα κηδείας δημοτικού συμβούλου ύψους 6.690€ χαρακτηρίζοντας δυσανάλογη τη δαπάνη, αφού για υπουργούς το ανώτατο όριο είναι 3.000€ και κατ' εξαίρεση για κηδεία Προέδρου Δημοκρατίας και πρωθυπουργού 6.400€.
- Καθαρισμό σχαρών νεκροταφείου και φρεατίων με κατάτμηση ποσού 43.000€, για να κάνει ο ΟΤΑ απευθείας ανάθεση.
- Ανάθεση έναντι 20.000€ από ΟΤΑ της ενημέρωσης υγιεινής και ιατρικής πρόληψης για μαθητές, σχετικά με την παιδική παχυσαρκία, σε εταιρείες παροχής συμβουλών σε θέματα χρηματοοικονομικά, φοροτεχνικά, που δεν διέθετε τα εχέγγυα επιστημονικής γνώσης και εξειδίκευσης.
- Προβολή κοινωνικών μηνυμάτων από γραφείο δημάρχου στη Β.Α. Ελλάδα, που καλούσε δημότες να ψηφίσουν στις επικείμενες δημοτικές εκλογές (6.300€).
- «Φουσκωμένες» απομαγνητοφωνήσεις πρακτικών (15.000€) από σύντομες συνεδριάσεις.
- Γιορτές από ΟΤΑ, γεύματα, προμήθεια έντυπου υλικού (22.000) για την επέτειο άλωσης της Τριπολιτσάς, αλλά και βιντεοσκόπηση εκδηλώσεων για 28η Οκτωβρίου και διαφημιστικά σποτ (5.500).
- Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων για συμμετοχή σε συνεδριάσεις που απείχαν μισή ώρα μεταξύ τους και έξοδα κίνησης σε τοπικούς συμβούλους για συμμετοχή σε συνεδριάσεις χωρίς να έχουν παραστεί επί 5 μήνες.
- Καταβολή σε χρήμα των ποσοτήτων γάλακτος που πρέπει να δίνεται στους εργαζόμενους καθημερινά, με καταστρατήγηση των λόγων προστασίας της υγείας και υποκατάστασής της με μορφή οικονομικής ενίσχυσης.
- Επίδομα ειδικής απασχόλησης σε υπάλληλο δήμου με 4ετή εκπαιδευτική άδεια για διδακτορική διατριβή και επίδομα αλλοδαπής (17.700) σε υπάλληλο ΕΟΤ ενώ εργαζόταν και ως ανταποκρίτρια της ΕΡΤ.
-Τμήμα δικηγορικής αμοιβής (α' δόση 110.000) ύψους 1,3 εκατ. από ΕΣΔΚΝΑ που κρίθηκε άκυρη γιατί δεν υποβλήθηκε σε προσυμβατικό έλεγχο στο ΕΣ.
- Εξοδα της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείου) για χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις και δώρα (27.000), κατασκηνώσεις - αθλητικές δραστηριότητες παιδιών (36.800) μολονότι ήταν μειωμένες κατά 51% σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Δαπάνη 335.000 για εκδηλώσεις σε 4 πόλεις στο πλαίσιο εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας τηλεπικοινωνιών και κοινωνίας της πληροφορίας, που κρίθηκε ότι ξεπερνά κάθε εύλογο μέτρο στην κρίσιμη οικονομική περίοδο.
- Αμοιβή 5.500€ σε καλλιτέχνη-μαέστρο για εκδήλωση στο Βυζαντινό Μουσείο που κρίθηκε υπερβολική στην οικονομική συγκυρία.
- Εξόφληση λογαριασμών πολλών χιλιάδων ευρώ σε διάφορους ΟΤΑ, δημοτικές επιχειρήσεις κλπ. για έξοδα κινητής τηλεφωνίας που υπερβαίνουν το «προσήκον μέτρο».
- Εξοδα 10.300 για αποκατάσταση ζημιάς σε ΙΧ υπαλλήλου που τράκαρε, καθώς με εντολή διευθυντή πήγε να αγοράσει φάρμακο για μαθητή.
- Ανεπίκαιρο πρόγραμμα δράσης ΟΤΑ καθώς είχε λήξει η σχολική χρονιά και μη νόμιμη σύμβαση 1,3 εκατ. € στη Β. Ελλάδα για πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών με μόνο αντισυμβαλλόμενο επιχείρηση ΟΤΑ κατά παράβαση αρχών χρηστής διοίκησης.