Πολλοί είναι εκείνοι που ετοιμάζονται να ανατινάξουν την χώρα στον αέρα. Και βασικοί υπεύθυνοι του εκρηκτικού περιβάλλοντος που έχει δημιουργηθεί είναι οι αρχηγοί των κομμάτων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αβουλία τους...
να πάρουν θέση για την διακοπή χρηματοδότησης της Χρυσής Αυγής. Εδώ περισσεύει η υποκρισία εκ μέρους όλων με την ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ να πρωταγωνιστούν σ΄αυτό το γαιτανάκι της ξεφτίλας.
Την ίδια στιγμή διαμορφώνεται διεθνώς ένα περιβάλλον που λέει "δεν θέλω να δώσω μία για την διάσωση της Ελλάδας".
Από πλευράς ευρωζώνης, ο Επίτροπος Ολι Ρεν δήλωσε ότι δεν θεωρεί ότι ένα νέο "κούρεμα" είναι αναγκαίο. Επίσης, τόνισε ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν "κάποια στιγμή στη διάρκεια του επόμενου καλοκαιριού".
Στο ζήσε Μάη να φας τριφύλι του Ρεν προστέθηκε η τοποθέτηση του μέλους του εκτελεστικού συμβουλίου Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Γιοργκ 'Ασμουσεν, ότι "το ΔΝΤ μιλάει για τα λεφτά των άλλων", προσθέτοντας ότι την ίδια στιγμή, το ΔΝΤ είναι μικρός δανειστής και έχει διασφαλίσει ότι θα πάρει στο ακέραιο πίσω τα χρήματα που δάνεισε στην Ελλάδα.
Τέλος, ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού τμήματος του ΔΝΤ, Ρεζά Μογκαντάμ, δήλωσε ότι ακόμη είναι νωρίς για να αξιολογηθεί η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.
Αυτή είναι η εικόνα που διαμορφώνεται την στιγμή που εντός της χώρας οι γνωστοί μεγαλοεπιχειρηματίες έχουν βγάλει τα κουμπούρια και ετοιμάζονται να εξολοθρεύσουν ο ένας τον άλλον. Το μηντιακό παρακτάτος πρωταγωνιστεί σ΄αυτή την σφοδρή σύγκρουση μια και οι ίδιοι έχουν στην κατοχή τους τις τηλεοπτικές συχνότητες.
Στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων τώρα αν κρίνει κανείς τα σαράντα κύματα που πέρασε η ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ αντιλαμβάνεται ότι το παρακράτος εξακολουθεί να διατηρεί μεγάλο μέρος της ισχύος του.
Δείτε τι συμβαίνει με την Cosco και τον ΟΛΠ-μια δρομολογημένη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό συμφωνία-με συγκεκριμένα συμφέροντα να εμποδίζουν την υπογραφή της νέας σύμβασης. Γράφει ο Ηλίας Γ. Μπέλλος στο Capital.
Στα όρια της υπομονής τους εξωθούνται τα κινεζικά επενδεδυμένα συμφέροντα στο εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά καθώς οι καθυστερήσεις στην δρομολόγηση της υπογραφής της νέας σύμβασης για την νέα τους επένδυση και τα οικονομικά ανταλλάγματα, αλλά και οι αλλεπάλληλες ευρωπαϊκές ενστάσεις, απειλούν να εκτροχιάσουν μια δρομολογημένη από τον ίδιο το πρωθυπουργό συμφωνία.
Περισσότερο από τρεις μήνες μετά από την εξαγγελία της και ενώ η εκκρεμότητά της μπλοκάρει de facto την έναρξη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης, η διαπραγμάτευση δεν έχει ολοκληρωθεί και οι πιθανότητες για έγκρισή της από την Ε.Ε. φθίνουν. Και αυτό παρά την ανακοίνωση του ΟΛΠ στα τέλη Αυγούστου σύμφωνα με την οποία το deal είχε κλείσει.
Το διακύβευμα δεν είναι μόνον η επένδυση των 250 εκατομμυρίων ευρώ στο δυτικό προβλήτα του λιμανιού, που εξήγγειλε άλλωστε από τον Ιούνιο ο πρωθυπουργός, αλλά και η πορεία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ που θεωρείται αφενός ώριμη και αφετέρου κρισιμότατη για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Απειλείται δηλαδή έτσι για μια ακόμη φορά και το ευρύτερο επενδυτικό κλίμα για την Ελλάδα προκαλώντας σε πολλές πλευρές ανησυχητικούς συνειρμούς με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ αλλά και των διελκυστίνδων ισχύος που προηγήθηκαν της πώλησης του ΟΠΑΠ.
Οι πληροφορίες αναφέρουν δε πως οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες σκληραίνουν την στάση τους και ορθώνουν τείχος αντιρρήσεων στη νέα σύμβαση. Αντιρρήσεις που σχετίζονται τόσο με τα 23 σημεία στα οποία καλείται να απαντήσει μέχρι την επόμενη Δευτέρα η ελληνική πλευρά, όσο και σε νέες αμφισβητήσεις που ανακύπτουν σχετικά με το κατά πόσον η Αθήνα έπρεπε να προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή του έργου που συζητά απευθείας με την Cosco.
Για να αντιπαρέλθει τα εμπόδια αυτά στην όλη προσπάθεια, με τρόπο συμβατό με τις ευρωπαϊκές προβλέψεις αλλά και σε χρόνο ωφέλιμο για την ελληνική προσπάθεια, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης πραγματοποίησε έκτακτο ταξίδι στις Βρυξέλες όπου συναντήθηκε τόσο με την ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού (DG Comp) όσο και με την ευρωπαϊκή επιτροπή εσωτερικής αγοράς (DG Markt).
Όπως επεσήμανε μιλώντας στο Capital.gr υπογράμμισε με εμφατικό τρόπο την σημασία που έχει για την Ελλάδα η ταχύτατη δυνατή ολοκλήρωση της αξιοποίησης του ΟΛΠ και αξίωσε η ευρωπαϊκή διαδικασία έγκρισης να γίνει με τον γρηγορότερο δυνατό τρόπο ώστε να αρθούν οι αβεβαιότητες που σκιάζουν την αποκρατικοποίηση.
Να σημειωθεί πως ενώ οι Βρυξέλες λειτουργούν de facto ως τροχοπέδη για την ιδιωτικοποίηση, την ίδια ώρα η τρόικα πιέζει για επίσπευση των διαδικασιών πώλησης του ΟΛΠ.
Παράλληλα μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα σταλούν από το υπουργείο οι απαντήσεις στις 23 ερωτήσεις της Κομισιόν πλην όμως, σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, ορισμένες εξ αυτών των ερωτήσεων δεν είναι δυνατόν να απαντηθούν λόγο του τρόπου με τον οποίο έχει δομηθεί η νέα σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και Cosco. Λύση στο πρόβλημα αυτό μπορεί να δοθεί ίσως από την αναδιατύπωση της σύμβασης αναφέρουν κύκλοι με γνώση του αντικειμένου.
Από την πλευρά του ο ΟΛΠ συνεχίζει τη διαπραγμάτευση με την κινεζική πλευρά αν και πολλοί είναι εκείνοι που αμφισβητούν ότι κινείται για να επισπεύσει τις διαδικασίες με δεδομένη και τη δεδηλωμένη αντίρρηση του management του Γιώργου Ανωμερίτη στο μοντέλο αποκρατικοποίησης που έχει αποφασισθεί από το Μαξίμου, δηλαδή την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας.
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει ξεκάθαρα ταχθεί κατά της πώλησης και υπέρ των παραχωρήσεων. Για να διασκεδάσει δε τις παραπάνω ανησυχίες ο ΟΛΠ εξέδωσε και ανακοίνωση στην οποία εκτιμά ότι μέχρι τα τέλη του μήνα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με την Cosco και επιρρίπτει ευθύνες σε τρίτους για την σκλήρυνση της ευρωπαϊκής στάσης επικαλούμενος ανεπίσημη πληροφόρηση (non papers) που διοχετεύεται στις Βρυξέλλες.
Μάλιστα εμφανίζεται στην ανακοίνωση να μιλά και για λογαριασμό του βασικού του μετόχου του ΤΑΙΠΕΔ επιρρίπτοντας έτσι εμμέσως ευθύνες στην κυβέρνηση. Κύκλοι του υπουργείου ναυτιλίας που κλήθηκαν να σχολιάσουν τις εξελίξεις τονίζουν πως σε κάθε περίπτωση η επίμονη και ενδελεχής διαπραγμάτευση από την πλευρά του ΟΛΠ είναι δόκιμη αλλά θα πρέπει κάποια στιγμή να ολοκληρωθεί.
Και καθώς όλα αυτά λαμβάνουν χώρα, η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά εμφανίζεται να έχει έρθει στα όρια της υπομονής της με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις σχέσεις των δυο πλευρών. Θεωρεί δε ότι ενώ η κυβέρνηση είναι ξεκάθαρα υπέρ της επένδυσης, οι άλλοι εμπλεκόμενοι, ΟΛΠ και ΤΑΙΠΕΔ, δεν δείχνουν να μπορούν να επισπεύσουν.
Όσο δε για την περίπτωση να κριθεί η νέα συμφωνία από τις Βρυξέλες ως εμπεριέχουσα έμμεσες κρατικές ενισχύσεις (state aid) κύκλοι που γνωρίζουν τους σχεδιασμούς της κινεζικής εταιρείας υπογραμμίζουν στο Capital.gr πως ακόμα και σε αυτό το ενδεχόμενο η όποια επιβάρυνση ήθελε επιβληθεί από τις ευρωπαϊκές αρχές θα βαρύνει την Cosco και όχι το ελληνικό δημόσιο και, ως εκ τούτου, δεν υπάρχει λόγος για ανησυχία της Αθήνας.
Αναφορικά με την πρόθεση της Cosco να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την πώληση των μετοχών, όταν αυτός λάβει χώρα, οι ίδιες πηγές διαμηνύουν με κάθε τρόπο πως θα συμμετάσχει υπενθυμίζοντας και τις δημόσιες δηλώσεις Κινέζων αξιωματούχων εδώ και μήνες.
kourdistoportocali