Είκοσι πέντε χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες αναγκάστηκαν να ακυρώσουν 150 μέρες κρουαζιέρας στην Ελλάδα από το λιμάνι της Σμύρνης, διότι το υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε μόλις πριν από τρεις εβδομάδες, περίπου, την απόφαση του για τους non visa επισκέπτες της χώρας μας.
Την ώρα που γίνεται προσπάθεια να αυξηθεί ο τουρισμός και να ενισχυθεί το home porting στα ελληνικά λιμάνια για κρουαζιερόπλοια μία εταιρεία ελληνικών συμφερόντων η Majestic Internatio-nal Cruises και η
κυπριακών συμφερόντων Louis Cruises, έχασαν όπως λένε επικεφαλής τους στην «Η» τα συμβόλαια που είχαν υπογράψει με τους Τούρκους πελάτες τους, ενώ αναγκάστηκαν να «δέσουν» δύο κρουαζιερόπλοια, με αποτέλεσμα να υποστούν μεγάλη οικονομική ζημία.
Πρόκειται για το κρουαζιερόπλοιο Crystal το οποίο μεταφέρει 1.500 επιβάτες και έχει «δέσει» στην Ελευσίνα και το Ocean Countess το οποίο μεταφέρει 1.000 επιβάτες και έχει «δέσει» στη Χαλκίδα.
Προσπάθειες
Όπως εξηγεί ο Μιχάλης Λάμπρου από τη Majestic επί μήνες επιχειρούσε να πείσει το υπουργείο Εξωτερικών να εκδώσει και για το 2013 τη διάταξη που εξέδιδε τα τρία τελευταία χρόνια για τους non visa τουρίστες. Αρχικά ενημερώθηκε αρμοδίως ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να εγκρίνει νέα αντίστοιχη ρύθμιση. Τελικά εντελώς αιφνιδιαστικά το υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε την σχετική απόφαση, αλλά πλέον οι Τούρκοι τουρίστες είχαν ακυρώσει τις κρουαζιέρες τους.
Σύμφωνα πάντα με τον ιδιοκτήτη της Majestic, όταν ενημερώθηκε ότι δεν συναινεί η Ε.Ε. να ανανεωθεί η απόφαση για τους non visa επισκέπτες, πρότεινε στην κυβέρνηση να ενταχθούν αυτές οι κρουαζιέρες στο πιλοτικό πρόγραμμα των έξι νησιών (έκδοση βίζας επιτόπου στα παραμεθόρια νησιά με την Τουρκία), αλλά συνάντησε και πάλι άρνηση.
Κορεσμός
Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες της κρουαζιέρας η τόνωση της κίνησης δεν γίνεται με αποσπασματικές κινήσεις και απλές εξαγγελίες, θα πρέπει να γίνεται συστηματική δουλειά. Για παράδειγμα τουλάχιστον μέχρι από λίγες μέρες δεν είχε λυθεί το πρόβλημα της παραμονής των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων ανοικτών και μετά τις 3 το μεσημέρι.
Και προειδοποιούν ότι το 2014 τέτοιες αποτυχίες θα μας κοστίζουν περισσότερο στην αγορά της κρουαζιέρας καθώς οι μεγάλοι διαχειριστές -Carnival, Royal Carribean- διαβλέποντας κορεσμό στην αγορά της Μεσογείου θα μετακινήσουν αρκετά πλοία τους προς την Ασία. Τότε η απώλεια Τούρκων ή Ρώσων τουριστών θα αποδεικνύεται πολύ πιιο οδυνηρή.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΛΗ
Την ώρα που γίνεται προσπάθεια να αυξηθεί ο τουρισμός και να ενισχυθεί το home porting στα ελληνικά λιμάνια για κρουαζιερόπλοια μία εταιρεία ελληνικών συμφερόντων η Majestic Internatio-nal Cruises και η
κυπριακών συμφερόντων Louis Cruises, έχασαν όπως λένε επικεφαλής τους στην «Η» τα συμβόλαια που είχαν υπογράψει με τους Τούρκους πελάτες τους, ενώ αναγκάστηκαν να «δέσουν» δύο κρουαζιερόπλοια, με αποτέλεσμα να υποστούν μεγάλη οικονομική ζημία.
Πρόκειται για το κρουαζιερόπλοιο Crystal το οποίο μεταφέρει 1.500 επιβάτες και έχει «δέσει» στην Ελευσίνα και το Ocean Countess το οποίο μεταφέρει 1.000 επιβάτες και έχει «δέσει» στη Χαλκίδα.
Προσπάθειες
Όπως εξηγεί ο Μιχάλης Λάμπρου από τη Majestic επί μήνες επιχειρούσε να πείσει το υπουργείο Εξωτερικών να εκδώσει και για το 2013 τη διάταξη που εξέδιδε τα τρία τελευταία χρόνια για τους non visa τουρίστες. Αρχικά ενημερώθηκε αρμοδίως ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να εγκρίνει νέα αντίστοιχη ρύθμιση. Τελικά εντελώς αιφνιδιαστικά το υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε την σχετική απόφαση, αλλά πλέον οι Τούρκοι τουρίστες είχαν ακυρώσει τις κρουαζιέρες τους.
Σύμφωνα πάντα με τον ιδιοκτήτη της Majestic, όταν ενημερώθηκε ότι δεν συναινεί η Ε.Ε. να ανανεωθεί η απόφαση για τους non visa επισκέπτες, πρότεινε στην κυβέρνηση να ενταχθούν αυτές οι κρουαζιέρες στο πιλοτικό πρόγραμμα των έξι νησιών (έκδοση βίζας επιτόπου στα παραμεθόρια νησιά με την Τουρκία), αλλά συνάντησε και πάλι άρνηση.
Κορεσμός
Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες της κρουαζιέρας η τόνωση της κίνησης δεν γίνεται με αποσπασματικές κινήσεις και απλές εξαγγελίες, θα πρέπει να γίνεται συστηματική δουλειά. Για παράδειγμα τουλάχιστον μέχρι από λίγες μέρες δεν είχε λυθεί το πρόβλημα της παραμονής των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων ανοικτών και μετά τις 3 το μεσημέρι.
Και προειδοποιούν ότι το 2014 τέτοιες αποτυχίες θα μας κοστίζουν περισσότερο στην αγορά της κρουαζιέρας καθώς οι μεγάλοι διαχειριστές -Carnival, Royal Carribean- διαβλέποντας κορεσμό στην αγορά της Μεσογείου θα μετακινήσουν αρκετά πλοία τους προς την Ασία. Τότε η απώλεια Τούρκων ή Ρώσων τουριστών θα αποδεικνύεται πολύ πιιο οδυνηρή.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΛΗ