> Voliotaki: H ΚΡΙΣΗ "ΑΚΟΥΜΠΗΣΕ" ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

H ΚΡΙΣΗ "ΑΚΟΥΜΠΗΣΕ" ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Περισσότερο συντηρητικοί σε σχέση με το 2011 εμφανίζονται φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές στις παραγγελίες τους για νέα πλοία, όπως προκύπτει σαφώς από τα στοιχεία της Golden Destiny για τη ναυπηγική τους δραστηριότητα στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου του 2012.

Από την αρχή του χρόνου έως και το τέλος Αυγούστου τοποθετήθηκαν από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες 86 νέες παραγγελίες έναντι 132 το 2011, δηλαδή οι παραγγελίες τους μειώθηκαν κατά 46 στο πρώτο οκτάμηνο του έτους....


Οι αριθμοί

Η «Ακτή Μιαούλη» εστίασε το ενδιαφέρον της στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, στα κοντέινερ και στα gas tanker ενώ έβαλε σε τρίτη μοίρα τα παραδοσιακά τάνκερ. Συγκεκριμένα παρήγγειλαν 35 bulk carrier, 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 17 gas tanker, 14 τάνκερ και 2 πλοία μεταφοράς οχημάτων.

 Πέρυσι είχαν παραγγείλει 47 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 44 πλοία κοντέινερ, 20 gas tanker και 16 τάνκερ. Όπως πάντως σημειώνει η Golden Destiny οι επενδύσεις των Ελλήνων για νεότευκτα τόσο το 2012 όσο και το 2011 βρίσκονται πολύ μακριά από τα επίπεδα του 2010 όταν είχαν παραγγελθεί 215 νέα πλοία.

Τον Αύγουστο οι Έλληνες προχώρησαν σε συμφωνίες για την κατασκευή επτά πλοίων συνολικής αξίας 91 εκατ δολαρίων. Τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο ο ελληνικός εφοπλισμός εστίασε την προσοχή του στα supramax, στα ultramax και στα πλοία με φιλική τεχνολογία προς το περιβάλλον (eco friendly).

Διεθνώς στους πρώτους οκτώ μήνες του 2012 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 937 πλοίων σημαντικά λιγότερες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 όταν είχαν παραγγελθεί 1.187 πλοία διαφόρων τύπων. Στη διάρκεια του Αυγούστου διεθνώς παραγγέλθηκαν 96 πλοία συνολικής αξίας 5,9 δισ. δολαρίων και συνολικής χωρητικότητας 3,5 εκατ. τόνων. Πρόκειται για μία μείωση της ναυπηγικής δραστηριότητας κατά 3% σε σχέση με τον Ιούλιο.

Μείωση τιμών

H κίνηση στα ναυπηγεία επηρεάζεται από τη μείωση που παρατηρείται στις ναυπηγικές τιμές, αλλά και την καταβαράθρωση των ναύλων.

Στη second hand αγορά τον Αύγουστο οι ελληνικές εταιρείες δήλωσαν την παρουσία τους με 16 πλοία συνολικής αξίας 300 εκατ. δολαρίων περίπου, ενώ συνολικά άλλαξαν χέρια 91 πλοία αξίας 1 δισ. δολαρίων. Την ίδια ώρα οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια 86 πλοία συνολικής χωρητικότητας 3,5 εκατ. τόνων.