Προειδοποίηση για δυναμικές κινητοποιήσεις απευθύνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με αφορμή τις τοποθετήσεις του υπουργού Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, στη Βουλή, για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
«Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι, όπως και στο παρελθόν πράξαμε, θα ακυρώσουμε δυναμικά στην πράξη οποιαδήποτε προσπάθεια για αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και των σχολείων». ..
Στην επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας, οι δάσκαλοι διευκρινίζουν ότι έχουν ταχθεί υπέρ της αξιολογικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου όσο και της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» -που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα- και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι δάσκαλοι θεωρούν, επίσης, ότι «η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία θέτει φραγμούς μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων ανοίγοντας μέχρι και τον Καιάδα των απολύσεων, αποτελεί κόκκινη γραμμή και εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και δε γίνεται αποδεκτή.
Ενδεχόμενη προσπάθεια εφαρμογής της, θα αποτελέσει αιτία πολέμου, αρχή μεγάλων συγκρούσεων και δημιουργίας έντασης στο σχολικό περιβάλλον. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν μπορεί να ανεχθεί άλλη αναλγησία και βαρβαρότητα».
Οι δάσκαλοι ζητούν ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, κατάργηση του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση, να μην κατηγοριοποιηθούν οι μαθητές και τα σχολεία και να μη γίνει αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
«Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι, όπως και στο παρελθόν πράξαμε, θα ακυρώσουμε δυναμικά στην πράξη οποιαδήποτε προσπάθεια για αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και των σχολείων». ..
Στην επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας, οι δάσκαλοι διευκρινίζουν ότι έχουν ταχθεί υπέρ της αξιολογικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου όσο και της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» -που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα- και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι δάσκαλοι θεωρούν, επίσης, ότι «η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία θέτει φραγμούς μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων ανοίγοντας μέχρι και τον Καιάδα των απολύσεων, αποτελεί κόκκινη γραμμή και εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και δε γίνεται αποδεκτή.
Ενδεχόμενη προσπάθεια εφαρμογής της, θα αποτελέσει αιτία πολέμου, αρχή μεγάλων συγκρούσεων και δημιουργίας έντασης στο σχολικό περιβάλλον. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν μπορεί να ανεχθεί άλλη αναλγησία και βαρβαρότητα».
Οι δάσκαλοι ζητούν ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, κατάργηση του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση, να μην κατηγοριοποιηθούν οι μαθητές και τα σχολεία και να μη γίνει αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.