Χάθηκαν δύο χρονιές για την ελληνική κρουαζιέρα, όπως παραδέχθηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε σήμερα το μεσημέρι,
«Χθες στην Κωνσταντινούπολη στο συνέδριο για την κρουαζιέρα όπου ήταν παρόντες όλων των μεγάλων στελεχών εταιρειών κρουαζιέρας. Εκανα παρουσίαση του νομοσχεδίου για το καμποτάζ. Ξεκινήσαμε την συζήτηση με τις εταιρείες για να κάνουν προγραμματισμό για ένα τμήμα του 2013, αλλά θεωρούν ότι από το 2014 θα είμαστε μία από τις πιο δυνατές αγορές γι' αυτούς» τόνισε....
Και προσέθεσε: «Η Τουρκία τρέχει με 1.000 χιλιόμετρα και εμείς με ρυθμούς γκαζοζέν στην κρουαζιέρα. Θα πρέπει να προβληματίσει το γεγονός γιατί η Τουρκία παίρνει γρήγορες αποφάσεις και τις εφαρμόζει άμεσα, ενώ εμείς θέλουμε χρόνια. Σε επίπεδο ελεύθερου ανταγωνισμού είναι μειονέκτημα για την Ελλάδα. Παρά ταύτα, οι ανακοινώσεις των σχεδίων της Τουρκίας προκάλεσαν το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας κατά το ένα τρίτο απ' ό,τι τις απασχόλησαν για το νομοσχέδιο της άρσης του καμποτάζ. Και αυτό, γιατί η Ελλάδα παρέχει ως φυσικό περιβάλλον πράγματα που οι εταιρείες ανυπομονούν να πουλήσουν στους πελάτες τους. Αν σοβαρευτούμε στοιχειωδώς θα βγάλουμε πολλά λεφτά».
Στη συνέχεια ο Αδ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στην ακτοπλοΐα: «Το υπουργείο δεν χρωστάει ούτε ένα ευρώ στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που κάνουν άγονες-επιδοτούμενες γραμμές. Όσες έφεραν τα πιστοποιητικά παίρνουν τα χρήματα και είμαστε καλοπληρωτές».
Υπήρξε και αναφορά για το υπουργείο Ναυτιλίας: «Πρέπει να αποτελέσει ύψιστο κυβερνητικό στόχο η λειτουργία του υπουργείου Ναυτιλίας με όποια μορφή και να αποφασιστεί στη λογική του one stop shop. Όταν οι ανταγωνιστές σου είναι γρήγοροι, εσύ δεν μπορείς να μένεις πίσω, Ο χρόνος από μόνος του αποτελεί μεγάλο ανταγωνιστικό μειονέκτημα».
Αναφορά έγινε και στη Σχολή Μηχανιώνας: «Σήμερα δέχτηκα στο γραφείο μου τον πρόεδρο του ABS, του αμερικανικού νηογνώμονα γιατί είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ανακατασκευή των κτηρίων της Σχολής στη Μηχανιώνα. Άμεσα θα έχουμε επίσκεψη στη σχολή, γιατί το θέμα είναι μπλεγμένο και δεν θα υπάρξει Σχολή ούτε σε πέντε χρόνια. Το αντάλλαγμα είναι να βάλουμε μία πλακέτα για τη δωρεά. Κάνουν δωρεές σε 70 χώρες του κόσμου και έχουν προγράμματα τέτοιου είδους. Όλοι ξέρουμε σε πια κατάσταση είναι η χώρα.
Από κοινού με τον κ. Χρυσοχοΐδη παίρνει σειρά και το θέμα της αποδοχής της δωρεάς για το ΚΕΣΕΝ ενός εκατ. ευρώ.
«Χθες στην Κωνσταντινούπολη στο συνέδριο για την κρουαζιέρα όπου ήταν παρόντες όλων των μεγάλων στελεχών εταιρειών κρουαζιέρας. Εκανα παρουσίαση του νομοσχεδίου για το καμποτάζ. Ξεκινήσαμε την συζήτηση με τις εταιρείες για να κάνουν προγραμματισμό για ένα τμήμα του 2013, αλλά θεωρούν ότι από το 2014 θα είμαστε μία από τις πιο δυνατές αγορές γι' αυτούς» τόνισε....
Και προσέθεσε: «Η Τουρκία τρέχει με 1.000 χιλιόμετρα και εμείς με ρυθμούς γκαζοζέν στην κρουαζιέρα. Θα πρέπει να προβληματίσει το γεγονός γιατί η Τουρκία παίρνει γρήγορες αποφάσεις και τις εφαρμόζει άμεσα, ενώ εμείς θέλουμε χρόνια. Σε επίπεδο ελεύθερου ανταγωνισμού είναι μειονέκτημα για την Ελλάδα. Παρά ταύτα, οι ανακοινώσεις των σχεδίων της Τουρκίας προκάλεσαν το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας κατά το ένα τρίτο απ' ό,τι τις απασχόλησαν για το νομοσχέδιο της άρσης του καμποτάζ. Και αυτό, γιατί η Ελλάδα παρέχει ως φυσικό περιβάλλον πράγματα που οι εταιρείες ανυπομονούν να πουλήσουν στους πελάτες τους. Αν σοβαρευτούμε στοιχειωδώς θα βγάλουμε πολλά λεφτά».
Στη συνέχεια ο Αδ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στην ακτοπλοΐα: «Το υπουργείο δεν χρωστάει ούτε ένα ευρώ στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που κάνουν άγονες-επιδοτούμενες γραμμές. Όσες έφεραν τα πιστοποιητικά παίρνουν τα χρήματα και είμαστε καλοπληρωτές».
Υπήρξε και αναφορά για το υπουργείο Ναυτιλίας: «Πρέπει να αποτελέσει ύψιστο κυβερνητικό στόχο η λειτουργία του υπουργείου Ναυτιλίας με όποια μορφή και να αποφασιστεί στη λογική του one stop shop. Όταν οι ανταγωνιστές σου είναι γρήγοροι, εσύ δεν μπορείς να μένεις πίσω, Ο χρόνος από μόνος του αποτελεί μεγάλο ανταγωνιστικό μειονέκτημα».
Αναφορά έγινε και στη Σχολή Μηχανιώνας: «Σήμερα δέχτηκα στο γραφείο μου τον πρόεδρο του ABS, του αμερικανικού νηογνώμονα γιατί είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ανακατασκευή των κτηρίων της Σχολής στη Μηχανιώνα. Άμεσα θα έχουμε επίσκεψη στη σχολή, γιατί το θέμα είναι μπλεγμένο και δεν θα υπάρξει Σχολή ούτε σε πέντε χρόνια. Το αντάλλαγμα είναι να βάλουμε μία πλακέτα για τη δωρεά. Κάνουν δωρεές σε 70 χώρες του κόσμου και έχουν προγράμματα τέτοιου είδους. Όλοι ξέρουμε σε πια κατάσταση είναι η χώρα.
Από κοινού με τον κ. Χρυσοχοΐδη παίρνει σειρά και το θέμα της αποδοχής της δωρεάς για το ΚΕΣΕΝ ενός εκατ. ευρώ.