Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΕΙ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΧΕΔΙΟΥ
Αδράνεια και έλλειψη οποιοδήποτε σχεδίου και μελέτης για τις επιπτώσεις του ναυαγίου του Sea Diamond στη Σαντορίνη, καταλογίζει ο Συνήγορος του Πολίτη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στα συναρμόδια υπουργεία, σύμφωνα με πόρισμά του....
Όπως αναφέρει, τέσσερα χρόνια μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στην Καλντέρα της Σαντορίνης δεν έχει γίνει ακόμη ολοκληρωμένη εκτίμηση του περιβαλλοντικού κινδύνου και δεν μπορούν ακόμη να υπολογιστούν οι σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και στην οικονομική δραστηριότητα του νησιού, επισημαίνει η ανεξάρτητη αρχή....
Η ανεξάρτητη αρχή πρότεινε στους συναρμόδιους φορείς να εκπονήσουν περιβαλλοντική μελέτη για την εκτίμηση των μακροχρόνιων επιπτώσεων του ναυαγίου και ανάλογα με τα αποτελέσματα της μελέτης, να χαρακτηριστεί τμήμα ή το σύνολο του ναυαγίου ως απόβλητο. Επίσης, να γίνει μελέτη που να ορίζει τα απαιτούμενα μέτρα προκειμένου να αποτραπεί ενδεχόμενη μελλοντική ρύπανση.
Ο Συνήγορος ζήτησε να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε σε περιπτώσεις ναυαγίων να συντάσσονται υποχρεωτικά ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, που θα αναλύουν τους ενδεχόμενους περιβαλλοντικούς «κινδύνους».
Όπως αναφέρει, τέσσερα χρόνια μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στην Καλντέρα της Σαντορίνης δεν έχει γίνει ακόμη ολοκληρωμένη εκτίμηση του περιβαλλοντικού κινδύνου και δεν μπορούν ακόμη να υπολογιστούν οι σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και στην οικονομική δραστηριότητα του νησιού, επισημαίνει η ανεξάρτητη αρχή....
Η ανεξάρτητη αρχή πρότεινε στους συναρμόδιους φορείς να εκπονήσουν περιβαλλοντική μελέτη για την εκτίμηση των μακροχρόνιων επιπτώσεων του ναυαγίου και ανάλογα με τα αποτελέσματα της μελέτης, να χαρακτηριστεί τμήμα ή το σύνολο του ναυαγίου ως απόβλητο. Επίσης, να γίνει μελέτη που να ορίζει τα απαιτούμενα μέτρα προκειμένου να αποτραπεί ενδεχόμενη μελλοντική ρύπανση.
Ο Συνήγορος ζήτησε να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε σε περιπτώσεις ναυαγίων να συντάσσονται υποχρεωτικά ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, που θα αναλύουν τους ενδεχόμενους περιβαλλοντικούς «κινδύνους».