Συζητήθηκε την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου στο Πρωτοδικείο Σύρου η αίτηση επικύρωσης του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας Νεώριο Σύρου με την είσοδο της ONEX Shipyards στο μετοχικό της κεφάλαιο, μέσω του άρθρου 106 του πτωχευτικού κώδικα.
Η απόφαση αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες και αντιμετωπίζεται από την αγορά ως διαδικαστική καθώς ήδη εδώ και μήνες έχει de facto περάσει η λειτουργία στη διαχείριση της ONEX και δεν αναφέρονται σοβαρά νομικά κωλύματα.
Στόχος του νέου επενδυτή είναι άμεσα να εξυπηρετεί τουλάχιστον 100 πλοία ετησίως.
Το σχέδιο
Το ιστορικό ναυπηγικό συγκρότημα σύμφωνα με το σχέδιο θα λάβει ρευστότητα 14,3 εκατ. ευρώ μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και σωρευτικές επενδύσεις 29,8 εκατ. σε βάθος 25ετίας από τον επενδυτή. Προβλέπεται επίσης μεταβίβαση μέρους του ενεργητικού και του παθητικού στη νέα εταιρεία, την Onex Ναυπηγεία Σύρου. Οι οφειλές του Nεώριου ανέρχονταν στις 30/04/2018 στα 71.057.905,46 ευρώ, που μετά τις προσαρμογές και τους συμψηφισμούς διαμορφώθηκαν στα 66.817.586,78 ευρώ. Προς τις τράπεζες η εταιρεία οφείλει 7,183 εκατ. ευρώ, στον ΕΦΚΑ 26,814 εκατ. ευρώ, 9,935 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, 5,518 εκατ. ευρώ στο προσωπικό, 4,189 για αποζημιώσεις προσωπικού, 5,617 εκατ. ευρώ είναι οι οφειλές προς του προμηθευτές και 7,475 εκατ. ευρώ οι υποχρεώσεις προς συνδεδεμένες εταιρείες. Προβλέπεται διαγραφή 100% των τόκων, προστίμων, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων προς τον ΕΦΚΑ και το ελληνικό Δημόσιο και αποπληρωμή του υπόλοιπου ποσού σε 280 δόσεις, όπως και ρύθμιση των οφειλών προς τις τράπεζες και εξόφληση του υπολοίπου σε 30 εξαμηνιαίες δόσεις. Συνολικά επενδύσεις και αποπληρωμή υποχρεώσεων ανεβάζουν την αξία της συμφωνίας στα 110,9 εκατομμύρια ευρώ.
Ο επικεφαλής της ONEX Πάνος Ξενοκώστας υλοποιεί επιχειρηματικό σχέδιο που βασίζεται στο τρίπτυχο «Επισκευές - Αναβαθμίσεις - Συντηρήσεις» σε συνεργασία με κορυφαίους οίκους όπως η MAN, που θα καταστήσουν το ναυπηγείο κομβικό για μια σειρά υπηρεσιών και προϊόντων. «Στοχεύουμε σε μερίδιο 2%-3% της αγοράς της ευρύτερης περιοχής και θα χρειαστούμε το πολύ 3 έτη για να το πετύχουμε», δήλωσε πρόσφατα στην «Κ».
Συνεργασίες
Για τον πρωτογενή κατασκευαστικό τομέα (newbuildings) αναφέρει πως «τόσο η στρατηγική συνεργασία με την Ocea όσο και η επιλογή μας για ναυπηγείο συνεχούς λειτουργίας μάς καθιστούν άκρως ανταγωνιστικούς, προς το παρόν, σε κατασκευές ειδικού τύπου. Αλλά είμαστε ήδη σε συνομιλίες εντός και εκτός Ελλάδας και ευελπιστούμε πως σε λίγα χρόνια από τώρα θα κάνει αίσθηση το αποτέλεσμα, τόσο στον τομέα τον εμπορικό όσο και στον στρατιωτικό». Παράλληλα αναμένονται μεγάλες δουλειές και σε σκάφη αναψυχής μεγάλου μεγέθους (megayachts) αλλά και στον τομέα των υπεράκτιων πλατφορμών έρευνας και εκμετάλλευσης κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.