Αυξάνεται σημαντικά ο αριθμός των διοδίων και το κόστος μετακίνησης των οδηγών καθώς με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου κεντρικής Ελλάδας, θα προστεθούν μερικά ακόμα εκεί που σήμερα υπάρχει ένα… κενό, μεταξύ Λαμίας και Τρικάλων.
Σε πολλές περιπτώσεις, όπως σε αυτή της δυτικής Ελλάδας, τα διόδια είναι «φωτιά», καθώς παρεμβάλλεται η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, η οποία είναι και το πιο ακριβό σημείο διοδίων στην Ελλάδα.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα κοστίζει 13,3 ευρώ. Έτσι, για να κινηθεί κάποιος οδικώς προς τα Ιωάννινα από την Αθήνα, χρειάζεται να καταβάλει 37,50 ευρώ, περισσότερα δηλαδή από όσα αν κινηθεί προς τη Θεσσαλονίκη (31,05 ευρώ), η οποία βρίσκεται και αρκετά χιλιόμετρα πιο μακριά, περίπου 90.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι έχουν παραχωρηθεί σε κοινοπραξίες εταιρειών, οι οποίες τιμολογούν τα διόδια με βάσει το ευρωπαϊκό μέσο όρο κόστους χιλιομέτρου. Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις, ξεπερνά το κόστος του καυσίμου, αν η διαδρομή διανυθεί με ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, το οποίο με ταχύτητες κίνησης έως 130 χλμ./ώρα καταναλώνει περίπου 6 λίτρα/100 χλ.
Κόστος:
- Αθήνα-Θεσσαλονίκη: 31,05€
- Αθήνα-Ιωάννινα: 37,50€
- Αθήνα-Καλαμάτα: 13,80€
- Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη: 8,40€
- Θεσσαλονίκη-Ιωάννινα: 6,90€
- Θεσσαλονίκη-Πάτρα: 32,80€
- Καλαμάτα-Αλεξανδρούπολη: 56,05€