> Voliotaki: ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΤΙ ΣΤΗΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΜΑΣ!! Τα «ΚΟΛΠΑ» των σουπερμάρκετ και το παιχνίδι με τις τιμές…

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΤΙ ΣΤΗΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΜΑΣ!! Τα «ΚΟΛΠΑ» των σουπερμάρκετ και το παιχνίδι με τις τιμές…

Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικών προσπαθούν συνεχώς να δημιουργούν στους καταναλωτές την εντύπωση ότι  έχουν χαμηλές τιμές. Βρίσκουν κάθε τόσο νέα «κόλπα» για να  αποφύγουν τις συγκρίσεις. να παραπλανήσουν κατά κάποιο τρόπο τον πελάτη που βρίσκεται μπροστά στο ράφι και έχει να επιλέξει μεταξύ πληθώρας προϊόντων.
Οι καταναλωτές είναι πολύ δύσκολο να συγκρίνουν τις τιμές ομοειδών τροφίμων.
Για παράδειγμα, σε όλα τα προϊόντα η τιμή αναγράφεται με δύο τρόπους: Η συνολική τιμή του τροφίμου που αγοράζουμε, όπως είναι συσκευασμένο και η τιμή μονάδος.
Επειδή οι ποσότητες ομοειδών τροφίμων διαφέρουν από συσκευασία σε συσκευασία, η Ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει την αναγραφή της τιμής μονάδος. Όμως, υπάρχουν πολλά προβλήματα:
  • Η τιμή μονάδος αναγράφεται με γραμματοσειρά τόσο μικρή, που σχεδόν είναι αδύνατη η ανάγνωσή της.
  • Η τιμή μονάδος για μια σάλτσα μπορεί να εκφραστεί ανά λίτρο, για μια άλλη ανά κιλό, για μια τρίτη ανά 100 gr ή 100 ml. Η τιμή αυτή για τα αγγουράκια, τα λάχανα ή τα μαρούλια μπορεί να εκφραστεί ανά κιλό, ή ανά τεμάχιο.
  • Πολλές φορές τα σουπερμάρκετ δεν μας γνωστοποιούν την τιμή μονάδος των τροφίμων που περιέχει μια συσκευασία προσφοράς, με αποτέλεσμα να μην είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε τι μας συμφέρει περισσότερο.
  •  Προϊόντα, που συρρικνώνονται, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και στην τιμή τους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που μειώνεται η καθαρή ποσότητα ενός προϊόντος, χωρίς να μικρύνει η συσκευασία, να μειωθεί η τιμή του και χωρίς να ενημερωθούν οι καταναλωτές για αυτή την αλλαγή
Αυτό μας οδηγεί σε αγορές, που πιθανότατα να μην κάναμε, αν ήμασταν ενήμεροι για αυτές τις αλλαγές. Κανείς δεν απαγορεύει στους κατασκευαστές να μειώσουν το μέγεθος του προϊόντος τους, αλλά θα πρέπει να ακολουθήσει η ενημέρωση των καταναλωτών για τις αλλαγές, που μπορεί να επέλθουν στην τιμή του
Συχνά οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπόσχονται στους καταναλωτές αποζημίωση, αν βρουν το ίδιο τρόφιμο σε χαμηλότερη τιμή σε κάποιο άλλο κατάστημα.
Ωστόσο, αυτή η πρακτική δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμη αφού είναι σχεδόν αδύνατο να πιστοποιήσουμε πόσο αντικειμενική και σωστή είναι η»σύγκριση» που κάνουν.