Γιατί ο Βακάκης ο Mr Jumbo προτιμάει τη Ρουμανία και όχι η Ελλάδα;
To παιχνίδι του κέρδους με κάθε μέσο και τρόπο είναι το παιχνίδι που …ξέρει καλύτερα η Jumbo, των εξαντλητικών εργασιακών συνθηκών, προκλητικών διαφημίσεων και δυσφημιστικών δηλώσεων.
Έλληνες κακομαθημένο λαό, και την ελληνική οικονομία τρύπια σαμπρέλα και ότι… προτιμά να επενδύει στη Ρουμανία.
Αν και οι επενδυτικές επιλογές του κάθε επιχειρηματία, Έλληνα ή ξένου, είναι δική του υπόθεση, εντυπωσίασε η πρόθεση του κ. Βακάκη να δυσφημίσει τη χώρα του μια εποχή που η εκστρατεία προσέλκυσης επενδύσεων είναι πλέον εθνικός στόχος και αναγκαία προϋπόθεση για να αναπνεύσει η οικονομία.
Και δηλώνει αυτά, τη στιγμή που από τους Έλληνες προέρχεται το 70% του τζίρου του ενώ την τελευταία τριετία, παρά την κρίση τη μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων και τη μείωση της κατανάλωσης ο τζίρος των jumbo αυξήθηκε κατά 100 εκ. ευρώ.
Ο κ. Βακάκης είναι ίσως ο μοναδικός επιχειρηματίας που καταφέρνει απτόητος να συνεχίζει να πλουτίζει εν μέσω κρίσης, να αυξάνει τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων προέρχονται από την ελληνική αγορά.
Παρόλα αυτά δε διστάζει να κατηγορεί τη χώρα του, να λέει κακομαθημένους τους Έλληνες και σάπια σαμπρέλα την ελληνική οικονομία του, ανακοινώνοντας ότι πλέον θα επενδύει στη Ρουμανία όπου οι προοπτικές είναι καλύτερες , «τιμωρώντας» με δυσφήμιση και λιγότερες θέσεις εργασίας τη χώρα του επειδή δεν καταναλώνουμε όσο στη Ρουμανία…
Ειδικότερα, μιλώντας για την ελληνική κρίση σημείωσε πριν λίγες ημέρες ότι το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό αλλά …πολιτισμικό. «Είμαστε κακομαθημένος λαός, γι’ αυτό και οι πολιτικοί φοβούνται να μας πουν την αλήθεια.
Είμαστε πάντα εκτός στόχων αλλά αν δει κανείς τι πολιτικές ακολουθούνται δεν είναι έκπληξη ότι είμαστε εκτός στόχων».
Και γιατί έχει τα νεύρα του ο κ. Jumbo; Γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης 12% που είχε το πρώτο εξάμηνο…. δεν διατηρείται στο δεύτερο με αποτέλεσμα να κινδυνεύει με αύξηση πωλήσεων 6%-9 και κέρδη στα ίδια επίπεδα με πέρσι.
Όπως εξήγησε η οικονομική χρήση (Ιούλιος 2017- Ιούνιος 2018), ξεκίνησε με θετικό πρόσημο με τον ρυθμό αύξησης των πωλήσεων για τον όμιλο, με τον τζίρο κατά το πρώτο τρίμηνο να αυξάνεται κατά 12%.
Ωστόσο, μετά τα μέσα του Αυγούστου, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Jumbo, ο θετικός ρυθμός κερδοφορίας επιβραδύνθηκε, γεγονός που επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις για μια «flat” χρονιά για τα ελληνικά σημεία πώλησης.
Αυτή τη μείωση ρυθμού αύξησης χαρακτήρισε ‘ελληνικό παράδοξο”….το οποίο δεν είναι και τόσο παράδοξο αν υπολογίσει κανείς το σύνολο των φόρων που μετά το καλοκαίρι αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά.
Οι Έλληνες, δηλαδή είναι κακομαθημένοι επειδή… δεν μπορούν να ψωνίζουν περισσότερο…