Από την μέρα άρσης των κυρώσεων κατά του Ιράν οι εξαγωγές πετρελαίου έχουν εκτιναχθεί και είναι κυρίως ελληνικές εφοπλιστικές εταιρίες που αναλαμβάνουν να μεταφέρουν το πετρέλαιο στον προορισμό του, επισημαίνει η εφημερίδα Die Welt σε άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα ο μεγάλος κερδισμένος της συμφωνίας με το Ιράν».
Και η γερμανική εφημερίδα σημειώνει: «Καμιά άλλη χώρα δεν κερδίζει περισσότερο από τις εμπορικές σχέσεις με το Ιράν όσο η Ελλάδα, όπως δείχνει ανάλυση της βρετανικής εταιρίας Vessels Value, που ειδικεύεται στην αποτίμηση ναυτιλιακών δεδομένων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση της Die Welt, στις κορυφαίες δέκα θέσεις των ναυτιλιακών που μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται κυρίως ελληνικές, όπως Polembros Shipping, Delta Tankers, Dynacom Tankers, Olympic Shipping ή Avin International.
Στον κατάλογο περιλαμβάνονται στις μεσαίες θέσεις η βελγική Euronav και η κινεζική κρατική ναυτιλιακή Cosco Shipping. Από το top ten προκύπτει ότι οι, εδώ και χρόνια, πετυχημένοι έλληνες εφοπλιστές εξασφάλισαν γρήγορα τη μερίδα του λέοντος στις μεταφορές ιρανικού πετρελαίου. Η επιτυχία οφείλεται και στο είδος των τάνκερ:
οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο και με την συμμετοχή τους στις μεταφορές ιρανικού πετρελαίου αυξήθηκε η χρήση των πλοίων τύπου “Suezmax” από 15 σε συνολικά 81».
Και η γερμανική εφημερίδα σημειώνει: «Καμιά άλλη χώρα δεν κερδίζει περισσότερο από τις εμπορικές σχέσεις με το Ιράν όσο η Ελλάδα, όπως δείχνει ανάλυση της βρετανικής εταιρίας Vessels Value, που ειδικεύεται στην αποτίμηση ναυτιλιακών δεδομένων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση της Die Welt, στις κορυφαίες δέκα θέσεις των ναυτιλιακών που μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται κυρίως ελληνικές, όπως Polembros Shipping, Delta Tankers, Dynacom Tankers, Olympic Shipping ή Avin International.
Στον κατάλογο περιλαμβάνονται στις μεσαίες θέσεις η βελγική Euronav και η κινεζική κρατική ναυτιλιακή Cosco Shipping. Από το top ten προκύπτει ότι οι, εδώ και χρόνια, πετυχημένοι έλληνες εφοπλιστές εξασφάλισαν γρήγορα τη μερίδα του λέοντος στις μεταφορές ιρανικού πετρελαίου. Η επιτυχία οφείλεται και στο είδος των τάνκερ:
οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο και με την συμμετοχή τους στις μεταφορές ιρανικού πετρελαίου αυξήθηκε η χρήση των πλοίων τύπου “Suezmax” από 15 σε συνολικά 81».