> Voliotaki: Εργολάβοι και media...

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

Εργολάβοι και media...


Μια νέα, όσο και παλιά, πολιτική 
σύγκρουση...


Εργολάβοι δημοσίων έργων και μιντιακή εξουσία συναντώνται ξανά στα πολιτικά χαρακώματα και ανοίγουν μέτωπο σκληρής σύγκρουσης κυβέρνησης και αντιπολίτευσης εν όψει της δημοπρασίας των τηλεοπτικών αδειών.

Πεδίο προθέρμανσης αυτής της σύγκρουσης έγινε ήδη η...
συζήτηση στη Βουλή για το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τα δημόσια έργα, κομίζοντας παλιές μνήμες και νέες προκλήσεις. 

Κοινώς, την ώρα που ο πλέον γνωστός εκπρόσωπος των εργολάβων –μιντιαρχών, ο Φώτης Μπόμπολας, δήλωνε στην επιτροπή για τα «θαλασσοδάνεια» ότι μάλλον δεν τον ενδιαφέρει πλέον η συμμετοχή στα τηλεοπτικά δρώμενα, ένας άλλος πρώην εκδότης, και πρώην και νυν εργολάβος, τροφοδοτούσε την αναμέτρηση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.

Μετωπική κόντρα για τον Καλογρίτσα

Πρόκειται για τον Χρήστο Καλογρίτσα, παλιό εκδότη της εφημερίδας «Πρώτη», ιδιοκτήτη της κατασκευαστικής εταιρίας «Τοξότη», βασικό μέτοχο – μέσω των παιδιών του – της εταιρίας δημοσκοπήσεων GPO και υποψήφιο καναλάρχη, καθώς είναι ένας εκ των 7 διεκδικητών που πέρασαν στην τελική φάση του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες.

Η υποψηφιότητα αυτή είναι κι εκείνη που έχει ανεβάσει κατακόρυφα το θερμόμετρο της πολιτικής αντιπαράθεσης, με τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ να καταγγέλλουν εμμέσως πλην σαφώς επιλεκτικές αναθέσεις δημοσίων έργων στην εταιρία του Χρήστου Καλογρίτσα αλλά και κυβερνητική στήριξη στην προσπάθειά του να πάρει μία από τις 4 τηλεοπτικές άδειες.

Τις εν λόγω καταγγελίες διευκολύνει το γεγονός ότι ο κ. Καλογρίτσας τυγχάνει, πλην των άλλων, και κουμπάρος του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, γεγονός που έσπευσε να αναδείξει από το βήμα της Βουλής ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης.

Ο οδικός άξονας Πάτρας - Πύργου

Ο Κωστής Χατζηδάκης μάλιστα, υπαινισσόμενος σαφώς ευνοιοκρατία, είπε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε την κατάτμηση σε οκτώ τμήματα του έργου που αφορά τον οδικό άξονα Πάτρας-Πύργου για να μπορούν θεωρητικά να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό και μικρότερες εταιρίες – όμως τελικά τρία τμήματα του έργου ανατέθηκαν στην ίδια εταιρία, αυτή του κ. Καλογρίτσα.

Οι βολές Χατζηδάκη αφορούσαν την ανάθεση των έργων στους άξονες Κυλλήνη-Αμαλιάδα, Αμαλιάδα-Δουναίικα και Δουναίικα-Πύργος που ανατέθηκαν στην εταιρία «Τοξότης».

Ο Σπίρτζης και ο σύμβουλος του Μητσοτάκη

Η απάντηση Σπίρτζη ήταν έντονη, με τον υπουργό Υποδομών να κάνει λόγο για «λάσπη στον ανεμιστήρα» και να δηλώνει για την σχέση του με τον Χρήστο Καλογρίτσα: 

«Οι σχέσεις μου είναι φιλικές από παλιά και όχι με τον συγκεκριμένο επιχειρηματία που λέτε, αλλά με τον γιο του, ενώ δεν υπήρξαν ποτέ επαγγελματικές σχέσεις. 

Δεν ήξερα ότι με το που γίνατε εσείς βουλευτής ή υπουργός, θα έπρεπε να σταματήσει τις δραστηριότητές του όποιος γνωρίζατε εσείς στο παρελθόν».  

Δεν παρέλειψε, δε, να πετάξει και το γάντι στον Κωστή Χατζηδάκη υπενθυμίζοντας ότι ο συνέταιρος του Χρήστου Καλογρίτσα είναι σύμβουλος του προέδρου της Νέας Δημοκρατία και «του κάνει και σεμινάρια». 

Η αναφορά του φωτογραφίζει τον Τάκη Θεοδωρικάκο, διευθύνοντα σύμβουλο της GPO, στην οποία τα τρία παιδιά του Χρήστου Καλογρίτσα ελέγχουν μερίδιο 75%.

Καταγγελία Κεγκέρογλου για τη Μυτιλήνη

Το μπρα ντε φερ, όμως, είχε νέα συνέχεια χθες το βράδυ, αυτή τη φορά από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ. 

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βασίλης Κεγκέρογλου κατήγγειλε ότι κοινοπραξία της οποίας ηγείται η εταιρεία Καλογρίτσα πήρε από το υπουργείο Υποδομών συμπληρωματική εργολαβία ύψους περίπου 13 εκατομμυρίων εργολαβία στη Μυτιλήνη, και συγκεκριμένα, στον υπό κατασκευή οδικό άξονα Καλλονή – Σίγρι.

Βουλευτές της αντιπολίτευσης, δε, έλεγαν ότι οι εν λόγω εργολαβίες αποτελούν κινήσεις οικονομικής ενίσχυσης της πλευράς Καλογρίτσα ώστε να «χτυπήσει» με αξιώσεις μία από τις τέσσερις τηλεοπτικές άδειες.

Κυβερνητικές πηγές απαντούσαν ότι πρόκειται για «εντελώς αβάσιμες και συκοφαντικές αιτιάσεις» και τόνιζαν ότι τα πάντα, και στο πεδίο των δημοσίων έργων και σε εκείνο των τηλεοπτικών γίνονται πλέον «με απόλυτη διαφάνεια». 

Το Μαξίμου, δε, τόνιζε ότι οι δημοπρατήσεις έργων με διαγωνισμούς μικρότερου αντικειμένου, έχει ως αποτέλεσμα μείωση του κόστους της τάξης του 50%.

Η κόντρα, ωστόσο, περί εργολάβων και media φαίνεται πως βρίσκεται ακόμη στην αρχή της. Και η συνέχεια, στα τέλη Αυγούστου, διαγράφεται θερμή…