Η κυβέρνηση, όπως κι οι προηγούμενες, δημιουργεί τεχνητά γραφειοκρατικά εμπόδια για να μην γίνονται ποτέ οι μόνιμες προσλήψεις που εξαγγέλλει
Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή 19/6/2016
Είναι γνωστό πως από το 2011 με εντολή της τρόϊκας έχουν πρακτικά απαγορευτεί οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στα Δημόσια Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας.
Όσον αφορά το ιατρικό προσωπικό, είχαν «παγώσει» τόσο οι διαδικασίες εισηγήσεων και κρίσεων για τις προκηρύξεις θέσεων νέων Επιμελητών Β΄ που είχαν ήδη ανακοινωθεί, όσο και η έκδοση νέων προκηρύξεων για κάλυψη θέσεων που αδειάζουν λόγω συνταξιοδοτήσεων, αποχωρήσεων, θανάτων κλπ.
Έτσι καθιερώθηκαν και οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις ως ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ τρόπος «πρόσληψης» νέου ειδικευμένου γιατρού στο ΕΣΥ – ο θεσμός ομηρίας του προσωρινού επικουρικού επιμελητή καθώς και η ακόμα αισχρότερη διαδικασία με «μπλοκάκι» μέσω του αμαρτωλού ΚΕΕΛΠΝΟ.
Κατά καιρούς, οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις με πολιτικάντικο προσχηματικό τρόπο έστηναν προπαγανδιστικές δικαιολογίες για να πουν πως για την αναστολή των προσλήψεων νέων Επιμελητών Β΄ δεν φταίει η καταστροφική πολιτική του μαύρου μετώπου κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ, αλλά αντίθετα φταίνε δήθεν «η γραφειοκρατία», «οι χρονοβόρες διαδικασίες», ακόμα και ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ (!) που όταν ορίζονται εισηγητές για κρίση πρόσληψης Επιμελητή Β΄ «καθυστερούν να παραδώσουν τις εισηγήσεις», κλπ …
Χαρακτηριστικό τέτοιο προσχηματικό «τρικ» ήταν και το εξής : ο παλιός ν. 3754/2009 (άρθρο 4, παρ Θ’ ) http://www.isathens.gr/images/ nomoi/3754-2009.pdf προέβλεπε πως εισηγητές σε κρίση για πρόσληψη Επιμελητή Β΄ μπορούν να ορίζονται (εκ των ήδη υπηρετούντων) ΜΟΝΟ γιατροί με βαθμό Επιμελητή Α΄. Τότε οι γιατροί με βαθμό Επιμελητή Α΄ ήταν πολλοί, ενώ οι γιατροί με βαθμό Διευθυντή ελάχιστοι (οι παλιοί συντονιστές Διευθυντές), αφού τότε δεν προβλεπόταν βαθμολογική εξέλιξη των γιατρών του ΕΣΥ – αυτή καθιερώθηκε ακριβώς τότε με τον ίδιο νόμο (τον 3754/2009).
Στη συνέχεια όμως καθώς είχαν «παγώσει» οι νέες προσλήψεις σε οργανικές θέσεις λόγω μνημονίων, οι Επιμελητές Α ΄ άρχισαν να λιγοστεύουν αριθμητικά καθώς από την μία πολλοί παλιοί επιμελητές που είχαν «κολλήσει» πολλά χρόνια στον βαθμό του Α΄ έκαναν χρήση των διατάξεων περί βαθμολογικής εξέλιξης και προήχθησαν στον βαθμό του Διευθυντή, ενώ από την άλλη δεν διορίζονταν καινούριοι Επιμελητές Β΄ ώστε κάποια στιγμή να εξελιχθούν σε Επιμελητές Α΄.
Χαρακτηριστικά εδώ πρέπει να αναφερθεί πως η πολιτεία με πλήρη και αποκλειστική της ευθύνη προκλητικά παραβίασε την κλαδική συμφωνία ΟΕΝΓΕ – υπουργείου Υγείας που είχε υπογραφεί τον 12/2008 (δηλαδή λίγο πριν τον ν. 3754) και η οποία μεταξύ άλλων που ουδέποτε εφαρμόστηκαν, προέβλεπε και χιλιάδες προσλήψεις Επιμελητών Β΄.
Όλες οι πολιτικές ηγεσίες 2011 – 2015 τα παραπάνω τα ΗΞΕΡΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, ήξεραν δηλαδή πως υπηρετούντες γιατροί με βαθμό Επιμελητή Α΄ είναι πια πολύ λίγοι. Όμως ουδέποτε τροποποίησαν την σχετική διάταξη περί εισηγητών του ν. 3754, ώστε να μπορούν να ορίζονται ως εισηγητές για κρίση πρόσληψης Επιμελητή Β΄ και γιατροί με βαθμό Διευθυντή. Αυτό ήταν κουτοπόνηρο και προσχηματικό, για να έχουν να λένε πως «οι κρίσεις δεν γίνονται επειδή δεν βρίσκονται εισηγητές» (!)
Αυτό το θέμα είχε επισημανθεί καθαρά, έγκαιρα και σαφέστατα από τα συνδικαλιστικά όργανα των νοσοκομειακών γιατρών. Τέθηκε εξ αρχής και στην νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας που ορίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ήδη από τον Φεβρουάριο 2015 (υπενθυμίζεται πως ο σημερινός Υπουργός κ. Ξανθός ήταν τότε Αναπληρωτής Υπουργός και είχε ενημερωθεί από την αρχή της θητείας του στο υπουργείο για το πρόβλημα).
Χρειάστηκε όμως να περάσουν 12 ολόκληροι μήνες και να δημοσιευτεί ο ν. 4368 (21-2-2016) https://www.hc-crete.gr/Media/ Default/law/4368-2016-1.pdf όπου στο άρθρο 36 μεταξύ κάποιων άλλων αλλαγών, καθορίζεται πως οι εισηγητές για κρίση πρόσληψης Επιμελητή Β΄ πρέπει να έχουν βαθμό ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Διευθυντή (και όχι Επιμελητή Α΄ ή Διευθυντή όπως ήταν το σχετικό αίτημα). Το πρακτικό αποτέλεσμα είναι πως όσον αφορά παλιότερες κρίσεις που εκκρεμούν (προκηρύξεις του 2009, 2010, 2011) και για τις οποίες έχουν παραδοθεί οι εισηγήσεις, τώρα αυτές οι εισηγήσεις … ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ (!) αφού οι εισηγητές είχαν βαθμό Επιμελητή Α΄ όπως πρόβλεπε ο παλιός νόμος και όχι Διευθυντή όπως προβλέπει ο καινούριος. Έτσι στις περιπτώσεις αυτές οι διαδικασίες πρέπει να ξεκινήσουν ΦΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ (ορισμός νέων εισηγητών, παράδοση των φακέλων στους νέους εισηγητές, σύνταξη νέων εισηγήσεων κλπ, κλπ …, εκτός αν οι τότε εισηγητές Επιμελητές Α΄ έχουν εν τω μεταξύ προαχθεί βαθμολογικά σε Διευθυντές. Αυτό ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ επιβάλλεται από την παρ. Γ1 της σχετικής εγκυκλίου 12-4-2016 ΑΔΑ : 61ΡΩ465ΦΥΟ-ΦΗΦ του Υπουργείου Υγείας file:///C:/Users/projector/ Downloads/61%CE%A1%CE%A9465% CE%A6%CE%A5%CE%9F-%CE%A6%CE% 97%CE%A6.pdf που κοινοποιήθηκε στα νοσοκομεία πρόσφατα, αφού ούτως ή άλλως το υπουργείο ως τώρα έλεγε πως ΠΡΩΤΑ πρέπει να διορίσει τους νέους διοικητές και ΜΕΤΑ να ξεκινήσουν οι κρίσεις … Άρα λοιπόν γι αυτές τις θέσεις Επιμελητών Β΄ από παλιότερες προκηρύξεις πρέπει 1) να διοριστούν οι νέοι διοικητές στα αντίστοιχα νοσοκομεία 2) να πιστοποιηθεί πως οι εισηγητές που είχαν βαθμό Επιμελητή Α΄ όταν είχαν κάνει τις εισηγήσεις έχουν εν τω μεταξύ προαχθεί στον βαθμό του Διευθυντή (εδώ σημειώνεται πως το υπουργείο ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ χαρακτηριστικά να επικυρώσει τέτοιου είδους προαγωγές, πολλούς μήνες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας) ή σε διαφορετική περίπτωση 3) να ξαναρχίσει η όλη διαδικασία από την αρχή – λες και οι υποψήφιοι/ες φταίνε οι ίδιοι/ες που οι εισηγητές … έμειναν στον βαθμό του Α΄ επειδή δεν είχαν συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια προϋπηρεσίας και εν τω μεταξύ δεν προήχθησαν (!!!) πράγμα που ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ εκτός των άλλων δημιουργεί και σοβαρά νομικά – συνταγματικά θέματα ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ μεταξύ των υποψήφιων για θέσεις Επιμελητών Β΄. Τέλος, σημειώνεται πως το συγκεκριμένο πρόβλημα τέθηκε υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας και σε επίσημη συνάντηση με την ΕΙΝΑΠ (17-5-2016), όμως ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ δεν έχει γίνει από τότε για την επίλυσή του, και ΚΑΜΙΑ τροποποίηση δεν έχει γίνει στην εγκύκλιο της 12-4-16 που αναφέραμε παραπάνω.
Επίσης, και όσον αφορά τις καινούριες προκηρύξεις, επίσης προβάλλονται διαρκώς γραφειοκρατικά προσκόμματα – π.χ. το πρόσχημα πως δήθεν πρέπει πρώτα να διοριστούν οι νέοι διοικητές στα νοσοκομεία και μετά να αρχίσουν οι διαδικασίες.
Συμπερασματικά, αποδεικνύεται στην πράξη πως η σημερινή κυβέρνηση ακριβώς όπως και οι προηγούμενες ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ τις προσλήψεις γιατρών και λοιπού υγειονομικού προσωπικού σε μόνιμες οργανικές θέσεις. Προωθούνται μόνο ελαστικές εργασιακές σχέσεις – «μπλοκάκια» ΚΕΕΛΠΝΟ, επικουρική ομηρία, ατομικές συμβάσεις. Επίσης αντί για προσλήψεις γίνονται από την μια αναγκαστικές μετακινήσεις για να «καλύπτονται τρύπες» (ιδιαίτερα σε νησιά) και από την άλλη πολλοί γιατροί «καθηλώνονται» ισοβίως στην περιφέρεια παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις και εξαγγελίες. Όλα τα υπόλοιπα είναι επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, και φύκια για μεταξωτές κορδέλες …
Μπροστά στην νέα πανυγειονομική απεργιακή κινητοποίηση 29/6/16,
Απαιτούμε :
- Να μπει τέλος στο αίσχος των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και των δραματικών ελλείψεων ιατρικού και γενικότερα υγειονομικού προσωπικού
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αδειάζουν προσεχώς λόγω αποχωρήσεων – συνταξιοδοτήσεων, με προσλήψεις σε μόνιμες οργανικές θέσεις (τουλάχιστον 6000 θέσεις γιατρών επιμελητών ΕΣΥ, τουλάχιστον 30000 θέσεις νοσηλευτικής υπηρεσίας, τουλάχιστον 10000 θέσεις λοιπού προσωπικού). Να καταργηθεί κάθε ελαστική και προσωρινή σχέση εργασίας. Να αρθεί το καθεστώς αναγκαστικών μετακινήσεων και ισόβιας «εξορίας» που ισχυροποιήθηκε πρόσφατα με τις διατάξεις του νέου ν. 4368/2016.
Καλούμε ΣΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΞΕΣΗΚΩΜΟ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ τους επικουρικούς γιατρούς – τους γιατρούς με «μπλοκάκι» - τους παρατασιακούς ειδικευόμενους – όλους τους ειδικευόμενους που έχουν κάθε δικαίωμα μετά την ειδικότητα να μείνουν στον τόπο τους με επαγγελματική προοπτική επιστημονικής αξιοπρέπειας μέσα στο ΕΣΥ – όλους τους υγειονομικούς, νοσηλευτές κλπ, που έχουν αναγκαστεί να υπηρετούν υπό καθεστώς επικουρικής ομηρίας ή με «μπλοκάκι» - όλους τους εργαζόμενους σε συνεργεία καθαριότητας, φύλαξης, σίτισης που καλούνται εκβιαστικά να δεχτούν την ατομική σύμβαση ως αναγκαστική «διέξοδο» για να απαλλαγούν από την σκλαβιά των εργολάβων. Εκτός από την αναγκαία τους μαζική συμμετοχή στις συνελεύσεις των Ενώσεων και των νοσοκομειακών σωματείων εργαζομένων, η αυτοοργάνωση των επικουρικών και των γιατρών με «μπλοκάκι» μέσα από ιδιαίτερες συνελεύσεις – επιτροπές αγώνα – συλλόγους, είναι απαραίτητη και προωθητική.