> Voliotaki: Κύπριος ευρωβουλευτής ''τάραξε'' το Ευρωκοινοβούλιο: «Δεν θέλω να είμαι μέρος τέτοιου εγκλήματος» (για την συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας για το προσφυγικό)

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Κύπριος ευρωβουλευτής ''τάραξε'' το Ευρωκοινοβούλιο: «Δεν θέλω να είμαι μέρος τέτοιου εγκλήματος» (για την συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας για το προσφυγικό)

"Δεν θέλω να είμαι μέρος τέτοιου εγκλήματος" ανέφερε χαρακτηριστικά ο ευρωβουλευτής Κώστας Μαυρίδης (ΔΗΚΟ, S&D) σε δύο παρεμβάσεις του (προφορικά και γραπτά) στην πολιτική του ομάδα όσο και στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για το προσφυγικό.

Όπως ανέφερε ο κος Μαυρίδης, η σχέση μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας πάει πολλά χρόνια πίσω, όταν το 2005 η Κύπρος, με το ένα τρίτο της υπό παράνομη τουρκική κατοχή,
παραχώρησε ημερομηνία έναρξης ενταξιακών για την Τουρκία με την προσδοκία να συγκλίνει με τις ευρωπαϊκές αρχές και κανόνες δικαίου, με στόχο μια ευρωπαϊκή λύση στην Κύπρο.

"Έκτοτε, ως ΕΕ επενδύσαμε πολλά, τόσο πολιτικά όσο και σε χρήματα σε αυτή την προσδοκία. Ωστόσο, φτάσαμε στο σήμερα, με την Τουρκία να παραβιάζει απροκάλυπτα βασικές αρχές και σε πολύ χειρότερο βαθμό με όταν άρχιζε η ενταξιακή της πορεία", σημείωσε χαρακτηριστικά.

Συνεχίζοντας ανέφερε δηκτικά: "Η απογοήτευσή μου δεν είναι ότι μόνο που η Τουρκία διατηρεί ακόμη τα στρατεύματα της στην Κύπρο. Δεν είναι μόνο επειδή στην Τουρκία επικρατεί σήμερα ένα δεσποτικό ισλαμιστικό καθεστώς.

Η απογοήτευσή μου δεν είναι μόνο επειδή τελικά ο εξευρωπαϊσμός της Τουρκίας απέτυχε σε σημείο που η δημοκρατία βρίσκεται στο γύψο. Η μεγαλύτερη απογοήτευσή μου αφορά το παζάρεμα που επιχειρείται μεταξύ ΕΕ-Τουρκίας εις βάρος των προσφύγων".

Όπως υπέδειξε ο ευρωβουλευτής, ο Τούρκος πρωθυπουργός κατέθεσε με ωμό τρόπο μια εκβιαστική πρόταση με όμηρους τους απεγνωσμένους πρόσφυγες. "Είναι αδιανόητο που αυτό γίνεται με την ανοχή της ηγεσίας της ΕΕ. Ούτε για ζώα, δεν θα γίνονταν τέτοιες συναλλαγές.

Η μεγαλύτερη μου απογοήτευση είναι που αντί να εξευρωπαΐσουμε την Τουρκία, τελικά αλλοιώνουμε τον πυρήνα των αρχών και των κανόνων δικαίου της ΕΕ. Αν η ΕΕ προχωρήσει σε αυτή τη συναλλαγή, προσωπικά δεν θέλω να είμαι μέρος αυτού του εγκλήματος" κατέληξε χαρακτηριστικά.