H ναυτιλία των Ελλήνων στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου
Ολόκληρη η ομιλία του Θ. Βενιάμη
Ο κ. Βενιάμης πρόσθεσε ότι «σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας μας, η ναυτιλία μας, ο πιο παραγωγικός πυλώνας για αυτήν, στοχοποιείται και η νομική αβεβαιότητα και επενδυτική ανασφάλεια που δημιουργείται ενδέχεται να προκαλέσουν φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρωπαϊκού, εκτός Ευρώπης και μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.»
Και συμπλήρωσε: «Οι διατάξεις που επισημαίνονται ως μη αποδεκτές υπάρχουν αυτούσιες ή παραπλήσιες σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ.
Φυσικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο και για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων.
Εμμέσως λοιπόν φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών. Μάλλον οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχθηκαν από τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος.
Με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Άπω Ανατολής.»
Αναφερόμενος στις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις και στον κατά πόσο αυτές επηρεάζουν το ναυτιλιακό κλάδο, ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι σε διεθνές επίπεδο τους τελευταίους μήνες του 2015 οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, έχουν υποστεί ραγδαία υποχώρηση διανύοντας τη χειρότερη εποχή στην ιστορία τους.
Για το κλάδο των δεξαμενοπλοίων είπε ότι αυτός διανύει την καλύτερη ναυλαγορά από το 2008 καταγράφοντας αυξήσεις άνω του 70% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Εξίσου θετικά χαρακτήρισε και τα αποτελέσματα για τη μεταφορά υγροποιημένου υγραερίου και των παραγώγων πετρελαίου.
Ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε επίσης ότι Ένωση υποστηρίζει έμπρακτα της δημόσιες ναυτικές ακαδημίες, ενώ επανέλαβε την πρότασή του για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να μη θιγεί η ανταγωνιστικότητα του στόλου.
Για το θέμα του ΝΑΤ ενόψει της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που συντελείται πρόσθεσε ότι η ελληνική πολιτεία συμμερίζεται πλήρως την αναγκαιότητα διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
Ο κ.Βενιάμης υπογράμμισε ότι παρά το δυσμενές οικονομικές διεθνές περιβάλλον η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε DWT ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου.
Για υποκριτική στάση εναντίον
της ελληνικής Ναυτιλίας και της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε λόγο σε ομιλία του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο ίδρυμα Ευγενίδου λέγοντας ότι:
«Το 2015 επεφύλασσε χτυπήματα εναντίον της ναυτιλίας μας. Λίγες ημέρες πριν το τέλος του, και μετά από τρία χρόνια ανεπίσημης έρευνας και ανταλλαγής εξηγήσεων και επιχειρημάτων και χωρίς καμία επίσημη καταγγελία εις βάρος μας, ενημερωθήκαμε για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να τροποποιήσει σημαντικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας λόγω επικαλούμενης μη συμβατότητάς τους με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, τις ονομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG).»
της ελληνικής Ναυτιλίας και της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε λόγο σε ομιλία του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο ίδρυμα Ευγενίδου λέγοντας ότι:
«Το 2015 επεφύλασσε χτυπήματα εναντίον της ναυτιλίας μας. Λίγες ημέρες πριν το τέλος του, και μετά από τρία χρόνια ανεπίσημης έρευνας και ανταλλαγής εξηγήσεων και επιχειρημάτων και χωρίς καμία επίσημη καταγγελία εις βάρος μας, ενημερωθήκαμε για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να τροποποιήσει σημαντικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας λόγω επικαλούμενης μη συμβατότητάς τους με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, τις ονομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG).»
Ολόκληρη η ομιλία του Θ. Βενιάμη
Ο κ. Βενιάμης πρόσθεσε ότι «σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας μας, η ναυτιλία μας, ο πιο παραγωγικός πυλώνας για αυτήν, στοχοποιείται και η νομική αβεβαιότητα και επενδυτική ανασφάλεια που δημιουργείται ενδέχεται να προκαλέσουν φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρωπαϊκού, εκτός Ευρώπης και μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.»
Και συμπλήρωσε: «Οι διατάξεις που επισημαίνονται ως μη αποδεκτές υπάρχουν αυτούσιες ή παραπλήσιες σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ.
Φυσικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο και για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων.
Εμμέσως λοιπόν φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών. Μάλλον οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχθηκαν από τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος.
Με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Άπω Ανατολής.»
Αναφερόμενος στις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις και στον κατά πόσο αυτές επηρεάζουν το ναυτιλιακό κλάδο, ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι σε διεθνές επίπεδο τους τελευταίους μήνες του 2015 οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, έχουν υποστεί ραγδαία υποχώρηση διανύοντας τη χειρότερη εποχή στην ιστορία τους.
Για το κλάδο των δεξαμενοπλοίων είπε ότι αυτός διανύει την καλύτερη ναυλαγορά από το 2008 καταγράφοντας αυξήσεις άνω του 70% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Εξίσου θετικά χαρακτήρισε και τα αποτελέσματα για τη μεταφορά υγροποιημένου υγραερίου και των παραγώγων πετρελαίου.
Ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε επίσης ότι Ένωση υποστηρίζει έμπρακτα της δημόσιες ναυτικές ακαδημίες, ενώ επανέλαβε την πρότασή του για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να μη θιγεί η ανταγωνιστικότητα του στόλου.
Για το θέμα του ΝΑΤ ενόψει της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που συντελείται πρόσθεσε ότι η ελληνική πολιτεία συμμερίζεται πλήρως την αναγκαιότητα διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
Ο κ.Βενιάμης υπογράμμισε ότι παρά το δυσμενές οικονομικές διεθνές περιβάλλον η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε DWT ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου.