> Voliotaki: ΘΑΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ: Αυτή είναι η αλήθεια για τα ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ και τα ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

ΘΑΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ: Αυτή είναι η αλήθεια για τα ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ και τα ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Συνεχίζεται από ορισμένες πλευρές η προσπάθεια να αποδοθεί στο Δήμο Βόλου ευθύνη για το γεγονός ότι την περασμένη Κυριακή η εμπορική αγορά παρέμεινε κλειστή, καίτοι την πόλη είχαν κατακλύσει χιλιάδες επισκεπτών, από τρία κρουαζιερόπλοια που κατέπλευσαν την ίδια ημέρα.

Επειδή ο θόρυβος αυτός συντηρείται
από άτομα και φορείς, που είτε έχουν άγνοια, είτε δόλια σκοπιμότητα, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε κατηγορηματικά και προς κάθε κατεύθυνση ότι τα του ωραρίου λειτουργίας της αγοράς καθορίζονται από Νόμους και διατάξεις, στην εφαρμογή και υλοποίηση των οποίων ο Δήμος ουδεμία σχέση και αρμοδιότητα έχει, ανεξάρτητα από το ότι η πάγια θέση μας είναι υπέρ της συνεχούς λειτουργίας της αγοράς, για να ενισχυθεί η τοπική μας οικονομία και ο τουρισμός.


Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα και τις ανοησίες που ακούγονται από κάποια παρακμιακά ΜΜΕ θα πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι ναι μεν τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, αλλά τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και κυρίως σε Τουρκία και Ισραήλ οι συνθήκες δεν είναι ομαλές, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να τροποποιούν τα προγράμματά τους

Οι ισχυρισμοί ότι χάρις στους εξωτικούς χορούς της κυρίας τάδε κατά τη διάρκεια υποδοχής των τουριστών ή της γοητείας του κ. δείνα ση διάρκεια εκθέσεων ή διαπραγματεύσεων συμβολαίων είναι κάτι περισσότερο από φαιδροί και σίγουρα ευθέως ανάλογοι του κύρους και της σοβαρότητας αυτών που τους υποστηρίζουν.

Ο Δήμος Βόλου, που προσβλέπει φυσικά στην ανάπτυξη και αυτού του κομματιού του τουριστικού προϊόντος, με την εκμετάλλευση της ευνοϊκής συγκυρίας που προαναφέρθηκε, ασκεί με υπευθυνότητα και τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα, τις ευθύνες που του αναλογούν και που συνοψίζονται:

-Στη διατήρηση και παρουσίαση μιας ανθρώπινης πόλης, καθ’ όλη τη διάρκεια των διαδρομών που ακολουθούν πεζή οι επισκέπτες, με καθαριότητα, συντήρηση υποδομών κλπ.

- Τη μέγιστη δυνατή πληροφόρηση των επισκεπτών για τα αξιοθέατα της πόλης και τις δυνατότητες προσέγγισής τους σε αυτά, με τη διανομή χαρτών, ενημερωτικών φυλλαδίων και κάθε είδους πληροφοριακού υλικού (φυλλάδια στις εταιρείες κρουαζιέρας κλπ)

- Προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με τους άμεσα ενδιαφερομένους, όπως η καθιέρωση του μέτρου προσφορών σε επισκέπτες από 90 και πλέον εμπορικά καταστήματα, με τη χορήγηση του ειδικού αυτοκόλλητου και την προβολή τους μέσω διαδικτύου

- Ηδη ολοκληρώνουμε την έρευνα, μέσω ερωτηματολογίου που διανέμεται στους τουρίστες κατά τον απόπλου του κρουαζιερόπλοιου και φυσικά συμπληρώνεται επί τόπου, προκειμένου να σχηματίσουμε στέρεα εικόνα για το πώς «βλέπουν» την πόλη μας και να προχωρήσουμε στις αναγκαίες παρεμβάσεις

Ο ρόλος που μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει ο Δήμος στον τομέα αυτό, είναι καθαρά συντονιστικός μεταξύ των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων, καθένας από τους οποίους πάντως οφείλει να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις και τους στόχους του.

Ο Δήμος πχ δεν μπορεί να καθορίσει το ωράριο λειτουργίας της αγοράς, δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα να κατασκευάσει υποδομές στο χώρο του λιμανιού, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ο ΟΛΒ εισπράττει ένα σημαντικό ποσό από τον κατάπλου κάθε κρουαζιερόπλοιου και γενικά δεν πρέπει να υποκαθιστά τους επιχειρηματίες του χώρου.

Επιτέλους ας υπάρξει ένας ουσιαστικός διάλογος, χωρίς παλινωδίες και υπεκφυγές, και ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν έναντι της πόλης και των πολιτών, χωρίς ακρότητες και γελοιότητες.