Καθησυχαστικός έναντι των Ευρωπαίων εμφανίζεται μιλώντας στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ο νέος υπουργός Οικονομίας, Ναυτιλίας, Υποδομών και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης.
Στη συνέντευξη με τίτλο «Δεν πρέπει να φοβάστε» -την οποία έδωσε λίγο πριν την ορκωμοσία του- τονίζει: «Χρειαζόμαστε μια πρακτική λύση για να ελέγξουμε το δημόσιο χρέος. Σήμερα δαπανούμε το 5% του ΑΕΠ για την εξυπηρέτησή του. Θα ήταν προτιμότερο η αποπληρωμή να συνδεθεί με την ανάπτυξη. Αν η ανάπτυξη είναι υψηλή θα καταβάλλουμε περισσότερα. Αν είναι η μικρότερη, λιγότερα...
Παράλληλα η αυστηρή πολιτική λιτότητας θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια νέα συμφωνία πάνω στην εξής βάση: Επιδιώκουμε έναν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, θέλουμε να τηρούμε τους δημοσιονομικούς κανόνες, αλλά χρειαζόμαστε και μέτρα για την ανάπτυξη της οικονομίας».
Όσον αφορά τα μέτρα, όπως μεταδίδει η DW, για την αποκατάσταση της ανθρωπιστικής κρίσης που θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ο Γιώργος Σταθάκης απάντησε σε παρατήρηση του περιοδικού ότι το κόστος των μέτρων ανέρχεται σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ: «Θα ξεκινήσουμε το ταχύτερο διαπραγματεύσεις, αλλά όχι με την τρόικα.
Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία για συναντήσεις με τους ευρωπαίους ηγέτες. Σε αυτό το πλαίσιο αναζητούμε μια νέα συμφωνία, με τη σύμφωνη γνώμη των ευρωπαίων εταίρων».
Παράλληλα, βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η νομοθετική ρύθμιση των "κόκκινων" δανείων, δηλώνει στη Realnews o υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης.Αναφέρει, επίσης, πως θα ανακληθεί το μέτρο για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
«Αποσκοπούμε σε μια ριζική ανακούφιση των οφειλετών και μια συνολική διευθέτηση των ιδιωτικών χρεών, με ισχυρά κοινωνικά κριτήρια», λέει ο κ. Σταθάκης, απαντώντας στην ερώτηση εάν θα έλθει "σεισάχθεια", και προσθέτει ότι «στο επίκεντρο θα είναι τα νοικοκυριά που βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας».
«Εάν θέλουμε να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, τότε η διεύρυνση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων είναι καθοριστικής σημασίας. Πρέπει ωστόσο, να αλλάξει ο προσανατολισμός του και να επικεντρωθεί σε μικρού και μεσαίου μεγέθους έργα υποδομών,ικανά να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας, καθώς επίσης και στη στήριξη της εξαγωγικής δραστηριότητας» υπογραμμίζει.
Στη συνέντευξη με τίτλο «Δεν πρέπει να φοβάστε» -την οποία έδωσε λίγο πριν την ορκωμοσία του- τονίζει: «Χρειαζόμαστε μια πρακτική λύση για να ελέγξουμε το δημόσιο χρέος. Σήμερα δαπανούμε το 5% του ΑΕΠ για την εξυπηρέτησή του. Θα ήταν προτιμότερο η αποπληρωμή να συνδεθεί με την ανάπτυξη. Αν η ανάπτυξη είναι υψηλή θα καταβάλλουμε περισσότερα. Αν είναι η μικρότερη, λιγότερα...
Παράλληλα η αυστηρή πολιτική λιτότητας θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια νέα συμφωνία πάνω στην εξής βάση: Επιδιώκουμε έναν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, θέλουμε να τηρούμε τους δημοσιονομικούς κανόνες, αλλά χρειαζόμαστε και μέτρα για την ανάπτυξη της οικονομίας».
Όσον αφορά τα μέτρα, όπως μεταδίδει η DW, για την αποκατάσταση της ανθρωπιστικής κρίσης που θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ο Γιώργος Σταθάκης απάντησε σε παρατήρηση του περιοδικού ότι το κόστος των μέτρων ανέρχεται σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ: «Θα ξεκινήσουμε το ταχύτερο διαπραγματεύσεις, αλλά όχι με την τρόικα.
Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία για συναντήσεις με τους ευρωπαίους ηγέτες. Σε αυτό το πλαίσιο αναζητούμε μια νέα συμφωνία, με τη σύμφωνη γνώμη των ευρωπαίων εταίρων».
Παράλληλα, βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η νομοθετική ρύθμιση των "κόκκινων" δανείων, δηλώνει στη Realnews o υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης.Αναφέρει, επίσης, πως θα ανακληθεί το μέτρο για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
«Αποσκοπούμε σε μια ριζική ανακούφιση των οφειλετών και μια συνολική διευθέτηση των ιδιωτικών χρεών, με ισχυρά κοινωνικά κριτήρια», λέει ο κ. Σταθάκης, απαντώντας στην ερώτηση εάν θα έλθει "σεισάχθεια", και προσθέτει ότι «στο επίκεντρο θα είναι τα νοικοκυριά που βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας».
«Εάν θέλουμε να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, τότε η διεύρυνση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων είναι καθοριστικής σημασίας. Πρέπει ωστόσο, να αλλάξει ο προσανατολισμός του και να επικεντρωθεί σε μικρού και μεσαίου μεγέθους έργα υποδομών,ικανά να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας, καθώς επίσης και στη στήριξη της εξαγωγικής δραστηριότητας» υπογραμμίζει.