Την κατάργηση των διοδίων της Αττικής Οδού ετοιμάζει ο ΣΥΡΙΖΑ στους 3 πρώτους μήνες της κυβερνητικής θητείας του.
Στελέχη που βρίσκονται κοντά στην ηγεσία του κόμματος διαμηνύουν πως ο πόλεμος με τους μηντιάρχες οι οποίοι εκμεταλλεύονται την επικοινωνιακή τους ισχύ για να εμπορεύονται τον φόβο θα σταματήσει μόνο όταν εκείνοι θα βρεθούν υπόδικοι.
Το όνομα της οικογένειας Κυριακού ακούγεται όλο και πιο συχνά στους ορόφους της Κουμουνδούρου. Στο τμήμα Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ οι φάκελοι των βαρόνων της μηντιακής διαπλοκής συμπληρώνονται διαρκώς με νέα στοιχεία.
Πρόσφατα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Σταθάκης είχε διαμηνύσει στον εκδότη και κατασκευαστή Γιώργο Μπόμπολα ότι πρέπει να επιστρέψει την Αττική Οδό στο Δημόσιο γιατί έγινε απόσβεση του έργου. Ο κ. Μπόμπολας απάντησε.
Σε ανακοίνωσή της η Αττική οδός κάνει λόγο για άσκηση κοινωνικής πολιτικής εκ μέρους της παρόλο που η σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει αυξήσεις και επισημαίνει ότι η εταιρία κρατά τα διόδια χαμηλότερα κατά 30%, ενώ σημειώνει ότι από την έναρξη λειτουργίας έως και σήμερα, οι μέτοχοί της δεν έχουν λάβει ποτέ μέρισμα.
Η Αττική Οδός επισημαίνει ότι στα οκτώ χρόνια πλήρους λειτουργίας της (2005-2012), ο ετήσιος μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων έφτασε τα 271.000 οχήματα και ξεπέρασε τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση (227.000), όμως το ύψος του διοδίου παρέμεινε χαμηλότερο, καθώς αντί 2,62 ευρώ (προβλεπόμενο χωρίς ΦΠΑ), κυμαίνεται στα 2,22 ευρώ (πραγματικό χωρίς ΦΠΑ). Έτσι, όπως αναφέρει, τα έσοδα από τα διόδια αντί 217 εκατ. ευρώ (προβλεπόμενο από τη σύμβαση χωρίς ΦΠΑ) βρίσκονται στα 219 εκατ. ευρώ (πραγματικό προ ΦΠΑ).
«Ειδικά από το 2009 και μετά, υπήρξε σημαντική μείωση της κυκλοφορίας λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και κατά το 2012 οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις περιορίστηκαν στις 216.000 με μέσο τέλος διοδίου € 2,22, χωρίς ΦΠΑ» σημειώνεται και υπογραμμίζεται ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, το προβλεπόμενο τέλος διοδίου το 2012 θα έπρεπε να είχε διαμορφωθεί στα € 3,12 (προ ΦΠΑ) και στα 3,84 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
«Η διατήρηση του τέλους διοδίου σε ποσοστό 30% χαμηλότερο από το ανώτατο διόδιο τέλος...αποτελεί κοινωνική επιλογή της Αττικής Οδού, σε συνεργασία με το ελληνικό δημόσιο» σημειώνει η ανακοίνωση της εταιρίας.
Παράλληλα, αναφέρει ότι, κατά τη σύμβαση, προβλέπεται η πρόωρη επιστροφή του έργου στο δημόσιο, εάν η μέση απόδοση του κεφαλαίου προς τους μετόχους ξεπεράσει σε ποσοστό το 11,6%. «Με απλά λόγια, προβλέπεται διακοπή της σύμβασης εάν αφού πρώτα αποπληρωθούν τα δάνεια και οι τόκοι των Τραπεζών, καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης και στη συνέχεια αποπληρωθούν στους μετόχους της Αττικής Οδού (Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΟΜΙΛΟΣ J&P, ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ) τα Ίδια κεφάλαια ύψους εκατόν εβδομήντα τεσσάρων εκατομμυρίων Ευρώ τα οποία επενδύθηκαν κατά την κατασκευαστική περίοδο (πριν από 15 χρόνια περίπου) και η σχετική τους απόδοση» σημειώνεται.
«Μέχρι τώρα από τα έσοδα του 'Έργου αποπληρώνονται δάνεια και τόκοι, ενώ 17 χρόνια μετά την έναρξη της Παραχώρησης και 12 χρόνια μετά την τμηματική έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού δεν έχει προκύψει μέχρι σήμερα καμία μερισματική ωφέλεια, ούτε ενός Ευρώ, για τους μετόχους της "Αττική Οδός ΑΕ"» αναφέρει ο παραχωρησιούχος.