Του Ηλία Ζαρκάδα
Αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο στάθηκε η επίσκεψη του John Tercek στην Ελλάδα, αντιπροέδρου της Royal Carribean Cruises, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο.
Ο κύριος Tercek μας παρακινεί να μεγαλώσουμε τα λιμάνια μας για του νέου τύπου κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας άνω των 5.000 επιβατών.
Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:
http://www.capital.gr/News. asp?id=2139165
Ο Βόλος είναι ήδη λιμάνι κρουαζιέρας, αν και με πολύ φτωχή υποδομή για την φιλοξενία κρουαζιερόπλοιων.
Μπορεί να πιάσει το τρένο της νέας ευκαιρίας που μας δίνετε στην κρουαζιέρα.
Η απάντηση είναι ναι.
Ένα καινούριο λιμάνι, φιλοξενίας μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, θα μπορούσε να γίνει εκεί που βρίσκεται σήμερα το λιμάνι της ΑΓΕΤ.
Η ΑΓΕΤ δεν λειτουργεί τα λατομεία της εδώ και πολλά χρόνια και είναι αναγκασμένη να μεταφέρει υλικά με πλοία από τα λατομεία στην απέναντι μεριά του παγασητικού. Κάτι που είναι κοστοβόρο και για την ίδια.
Μεταφέροντας την ΑΓΕΤ στον Αλμυρό, κοντά στα λατομεία της, το εργοστάσιο εξασφαλίζει την βιωσιμότητα και η πόλη αποκτά ένα νέο λιμάνι που θα χρησιμοποιηθεί για την υποδοχή των νέων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 5.000 επιβατών.
Ο χώρος της ΑΓΕΤ είναι υπεραρκετός για να σταθμεύσουν δυο μεγάλα κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα και να κατεβάσουν 10.000 τουρίστες.
Ταυτόχρονα θα χρειαστεί να δημιουργήσουμε και ένα σύγχρονο δίκτυο μέσων μεταφοράς για να διοχετεύσουμε αυτούς τους τουρίστες στα τουριστικά μέρη του Βόλου.
Ένα σύγχρονο δίκτυο τελεφερίκ, μπορεί να μεταφέρει τουρίστες από το λιμάνι της ΑΓΕΤ στα Χάνια, όπου από εκεί συνεχίζοντας με τελεφερικ θα μεταφέρονται σε καθεμία πλαγιά του πηλίου, στα χωριά Ζαγορά - Χορευτό, Μακρυράχη - Αγιοι Σαράντα, Κισσός - Αί Γιάννης, Μούρεσι - Νταμούχαρι, Τσαγκαράδα.
Μία άλλη διαδρομή τελεφερίκ, μπορεί να είναι λιμάνι ΑΓΕΤ, Κατηχώρι, Πορταριά, Μακρυνίτσα.
Μπροστά από το λιμάνι της ΑΓΕΤ περνάει το τρενάκι του Πηλίου, το οποίο σε μία πιο σύγχρονη έκδοση του, θα μπορεί να γεμίζει τουρίστες και να κάνει την διαδρομή ΑΓΕΤ έως Μηλιές.
Η γραμμή που ενώνει το τρενάκι του πηλιου με τον Βόλο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τραμ που θα μεταφέρει τους τουρίστες στην διαδρομή ΑΓΕΤ - Μουσείο Βόλου - Κέντρο πόλης.
Το λιμάνι της ΑΓΕΤ ενδείκνυται λόγω ότι έχει μπροστά του δρόμο, ο οποίος επικοινωνεί και με τον νέο περιφερειακό. Τα λεωφορεία μπορούν να μεταφέρουν τους τουρίστες, σε θέρετρα του Παγασητικού, όπως Καλά Νερά και Άφησσο, ή προς Βόλο σε μέρη όπως Διμήνι, Σέσκλου ή και εκτός Βόλου προς Μετέωρα που είναι ένας σημερινός προορισμός των τουριστών.
Με ένα τέτοιο λιμάνι και έξυπνο σύστημα μετακινήσεων, ο Βόλος μπορεί να πιάσει το τρένο της ευκαιρίας και να καταστεί σταθμός μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, ίσως ο πρώτος και πολύ πιθανόν από τους λίγους στην περιοχή του Αιγαίου.
Αν μιλήσουμε για ανάπτυξη, η παρουσία 10.000 τουριστών την εβδομάδα (ή λιγότερο) με κατανομή στα περισσότερα χωριά του Πηλίου θα βοηθήσει να αναπτυχθούν και όλα τα μέρη που σήμερα δεν έχουν την δυνατότητα. Εννοείται φυσικά ότι ο Βόλος να αναβαθμιστεί σε λιμάνι υποδοχής για ολόκληρη την θεσσαλία.
Αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο στάθηκε η επίσκεψη του John Tercek στην Ελλάδα, αντιπροέδρου της Royal Carribean Cruises, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο.
Ο κύριος Tercek μας παρακινεί να μεγαλώσουμε τα λιμάνια μας για του νέου τύπου κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας άνω των 5.000 επιβατών.
Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:
http://www.capital.gr/News.
Ο Βόλος είναι ήδη λιμάνι κρουαζιέρας, αν και με πολύ φτωχή υποδομή για την φιλοξενία κρουαζιερόπλοιων.
Μπορεί να πιάσει το τρένο της νέας ευκαιρίας που μας δίνετε στην κρουαζιέρα.
Η απάντηση είναι ναι.
Ένα καινούριο λιμάνι, φιλοξενίας μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, θα μπορούσε να γίνει εκεί που βρίσκεται σήμερα το λιμάνι της ΑΓΕΤ.
Η ΑΓΕΤ δεν λειτουργεί τα λατομεία της εδώ και πολλά χρόνια και είναι αναγκασμένη να μεταφέρει υλικά με πλοία από τα λατομεία στην απέναντι μεριά του παγασητικού. Κάτι που είναι κοστοβόρο και για την ίδια.
Μεταφέροντας την ΑΓΕΤ στον Αλμυρό, κοντά στα λατομεία της, το εργοστάσιο εξασφαλίζει την βιωσιμότητα και η πόλη αποκτά ένα νέο λιμάνι που θα χρησιμοποιηθεί για την υποδοχή των νέων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 5.000 επιβατών.
Ο χώρος της ΑΓΕΤ είναι υπεραρκετός για να σταθμεύσουν δυο μεγάλα κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα και να κατεβάσουν 10.000 τουρίστες.
Ταυτόχρονα θα χρειαστεί να δημιουργήσουμε και ένα σύγχρονο δίκτυο μέσων μεταφοράς για να διοχετεύσουμε αυτούς τους τουρίστες στα τουριστικά μέρη του Βόλου.
Ένα σύγχρονο δίκτυο τελεφερίκ, μπορεί να μεταφέρει τουρίστες από το λιμάνι της ΑΓΕΤ στα Χάνια, όπου από εκεί συνεχίζοντας με τελεφερικ θα μεταφέρονται σε καθεμία πλαγιά του πηλίου, στα χωριά Ζαγορά - Χορευτό, Μακρυράχη - Αγιοι Σαράντα, Κισσός - Αί Γιάννης, Μούρεσι - Νταμούχαρι, Τσαγκαράδα.
Μία άλλη διαδρομή τελεφερίκ, μπορεί να είναι λιμάνι ΑΓΕΤ, Κατηχώρι, Πορταριά, Μακρυνίτσα.
Μπροστά από το λιμάνι της ΑΓΕΤ περνάει το τρενάκι του Πηλίου, το οποίο σε μία πιο σύγχρονη έκδοση του, θα μπορεί να γεμίζει τουρίστες και να κάνει την διαδρομή ΑΓΕΤ έως Μηλιές.
Η γραμμή που ενώνει το τρενάκι του πηλιου με τον Βόλο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τραμ που θα μεταφέρει τους τουρίστες στην διαδρομή ΑΓΕΤ - Μουσείο Βόλου - Κέντρο πόλης.
Το λιμάνι της ΑΓΕΤ ενδείκνυται λόγω ότι έχει μπροστά του δρόμο, ο οποίος επικοινωνεί και με τον νέο περιφερειακό. Τα λεωφορεία μπορούν να μεταφέρουν τους τουρίστες, σε θέρετρα του Παγασητικού, όπως Καλά Νερά και Άφησσο, ή προς Βόλο σε μέρη όπως Διμήνι, Σέσκλου ή και εκτός Βόλου προς Μετέωρα που είναι ένας σημερινός προορισμός των τουριστών.
Με ένα τέτοιο λιμάνι και έξυπνο σύστημα μετακινήσεων, ο Βόλος μπορεί να πιάσει το τρένο της ευκαιρίας και να καταστεί σταθμός μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, ίσως ο πρώτος και πολύ πιθανόν από τους λίγους στην περιοχή του Αιγαίου.
Αν μιλήσουμε για ανάπτυξη, η παρουσία 10.000 τουριστών την εβδομάδα (ή λιγότερο) με κατανομή στα περισσότερα χωριά του Πηλίου θα βοηθήσει να αναπτυχθούν και όλα τα μέρη που σήμερα δεν έχουν την δυνατότητα. Εννοείται φυσικά ότι ο Βόλος να αναβαθμιστεί σε λιμάνι υποδοχής για ολόκληρη την θεσσαλία.
Ενα τέτοιο σχέδιο απαιτεί την σύμφωνη γνώμη των Δήμων, της Περιφέρειας και των βουλευτών, κυβερνητικών και μη.
Ίσως σε παλαιότερες εποχές να ήταν αδύνατη η σύμπνοια, αλλά σήμερα στις θέσεις εξουσίας βρίσκονται άνθρωποι με φρέσκιες ιδέες και θέληση και πιστεύω ότι μπορούν να στηρίξουν μία τέτοια επένδυση στην Μαγνησία.
Για τα απαιτούμενα κεφάλαια που θα χρειαστούν, μπορούν να υπάρξουν επενδυτές που θα αρπάξουν την ευκαιρία αν τους την παρουσιάσουμε με ένα σωστό Business Plan.
Για τα απαιτούμενα κεφάλαια που θα χρειαστούν, μπορούν να υπάρξουν επενδυτές που θα αρπάξουν την ευκαιρία αν τους την παρουσιάσουμε με ένα σωστό Business Plan.
Ο Βόλος έχει το περιεχόμενο, την ιστορία, την ομορφιά για να επιδείξει στους τουρίστες που θα έρθουν. Βάζοντας και τις σωστές υποδομές, ο Βόλος μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κρουαζιέρα τις επόμενες δεκαετίες.
Ηλίας Ζαρκάδας
Απλός Πολίτης σε δράση
Μηχανικός Πληροφορικής (ΙΤ)
Επικεφαλής της Προσβάσιμης Πόλης