Την ελάφρυνση των μαθητών της Γ' Λυκείου σκέφτεται το υπ. Παιδείας
Μελετάται από το υπουργείο Παιδείας η ένταξη των ειδικών μαθημάτων, όπως του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' Λυκείου αν και στο νομοθετικό πλαίσιο του Νέου Λυκείου και συγκεκριμένα στο άρθρο 2, παράγραφος 5 αναφέρεται ότι «για την άσκηση των υποψηφίων για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτείται και εξέταση σε
ειδικά μαθήματα δύνανται να λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
και σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων τμήματα ενίσχυσης στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, στα Ισπανικά και στα Ιταλικά».
Ήδη επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής εργάζεται ώστε να προτείνει μια ρύθμιση στο υπουργείο Παιδείας και στο αρχικό σχέδιο περιλαμβάνεται η ένταξη των ειδικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα και πιθανόν οι μαθητές που θα ακολουθήσουν σχολές με ειδικό μάθημα να έχουν περισσότερες ώρες διδασκαλίας.
Χαρακτηριστικά ήταν τα όσα δήλωσε στην Ολομέλεια της Βουλής ο υφυπουργός Παιδείας κ. Στύλιος απαντώντας σε ερώτηση για τα ειδικά μαθήματα του γραμμικού και ελεύθερου σχεδίου:
«Το αρχικό σχέδιο περιλαμβάνει για τη Γ’ λυκείου ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν ίσχυε μέχρι τώρα καθόλου όσον αφορά το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο και πιθανόν σε αυτούς τους μαθητές να έχουμε 35 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, ενώ στους υπόλοιπους που δεν ακολουθούν σχολές που χρειάζεται ειδικό μάθημα 33 ώρες διδασκαλίας», ανέφερε ο υφυπουργός επισημαίνοντας ότι «η πρόθεση είναι να ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα και προς την κατεύθυνση αυτή πιθανόν να υπάρξει μείωση των ωρών διδασκαλίας από κάποιο άλλο μάθημα για τα παιδιά που ακολουθούν αυτές τις σχολές, ούτως ώστε μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα να διδάσκονται τα συγκεκριμένα μαθήματα».
Το υπουργείο θα δει την τελική θέση που θα διατυπώσει το ΙΕΠ και ακολούθως θα υπάρξει επί του θέματος εκτενής συζήτηση και διάλογος στη Βουλή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Στύλιος δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι δεν υπάρχει πλέον η οικονομική δυνατότητα να προσλαμβάνονται καθηγητές «για να τους βάλουμε σε σχολεία χωρίς μαθητές» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «και ως εκ τούτου οφείλουμε να προχωρήσουμε σε μία κανονικοποίηση, σε έναν εξορθολογισμό από τη ζήτηση που θα υπάρχει από τους μαθητές για τα συγκεκριμένα μαθήματα, το γραμμικό σχέδιο και το ελεύθερο σχέδιο, να προκύψουν και οι αντίστοιχες προσλήψεις ωρομισθίων είτε αναπληρωτών είτε μονίμων καθηγητών.
Διότι με πολύ μεγάλη σύνεση οφείλουμε να διαχειριζόμαστε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και με αυτήν τη φιλοσοφία και με αυτήν τη λογική προχωρούμε πλέον στην παρέμβαση που θα έρθει το επόμενο διάστημα. Έχει εξαγγελθεί ήδη και από τον υπουργό Παιδείας, αλλά και από το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας υπουργείου Παιδείας στη ρύθμιση και για την πληροφορική και για τα καλλιτεχνικά μαθήματα».
Μελετάται από το υπουργείο Παιδείας η ένταξη των ειδικών μαθημάτων, όπως του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' Λυκείου αν και στο νομοθετικό πλαίσιο του Νέου Λυκείου και συγκεκριμένα στο άρθρο 2, παράγραφος 5 αναφέρεται ότι «για την άσκηση των υποψηφίων για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτείται και εξέταση σε
ειδικά μαθήματα δύνανται να λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
και σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων τμήματα ενίσχυσης στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, στα Ισπανικά και στα Ιταλικά».
Ήδη επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής εργάζεται ώστε να προτείνει μια ρύθμιση στο υπουργείο Παιδείας και στο αρχικό σχέδιο περιλαμβάνεται η ένταξη των ειδικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα και πιθανόν οι μαθητές που θα ακολουθήσουν σχολές με ειδικό μάθημα να έχουν περισσότερες ώρες διδασκαλίας.
Χαρακτηριστικά ήταν τα όσα δήλωσε στην Ολομέλεια της Βουλής ο υφυπουργός Παιδείας κ. Στύλιος απαντώντας σε ερώτηση για τα ειδικά μαθήματα του γραμμικού και ελεύθερου σχεδίου:
«Το αρχικό σχέδιο περιλαμβάνει για τη Γ’ λυκείου ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν ίσχυε μέχρι τώρα καθόλου όσον αφορά το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο και πιθανόν σε αυτούς τους μαθητές να έχουμε 35 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, ενώ στους υπόλοιπους που δεν ακολουθούν σχολές που χρειάζεται ειδικό μάθημα 33 ώρες διδασκαλίας», ανέφερε ο υφυπουργός επισημαίνοντας ότι «η πρόθεση είναι να ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα και προς την κατεύθυνση αυτή πιθανόν να υπάρξει μείωση των ωρών διδασκαλίας από κάποιο άλλο μάθημα για τα παιδιά που ακολουθούν αυτές τις σχολές, ούτως ώστε μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα να διδάσκονται τα συγκεκριμένα μαθήματα».
Το υπουργείο θα δει την τελική θέση που θα διατυπώσει το ΙΕΠ και ακολούθως θα υπάρξει επί του θέματος εκτενής συζήτηση και διάλογος στη Βουλή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Στύλιος δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι δεν υπάρχει πλέον η οικονομική δυνατότητα να προσλαμβάνονται καθηγητές «για να τους βάλουμε σε σχολεία χωρίς μαθητές» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «και ως εκ τούτου οφείλουμε να προχωρήσουμε σε μία κανονικοποίηση, σε έναν εξορθολογισμό από τη ζήτηση που θα υπάρχει από τους μαθητές για τα συγκεκριμένα μαθήματα, το γραμμικό σχέδιο και το ελεύθερο σχέδιο, να προκύψουν και οι αντίστοιχες προσλήψεις ωρομισθίων είτε αναπληρωτών είτε μονίμων καθηγητών.
Διότι με πολύ μεγάλη σύνεση οφείλουμε να διαχειριζόμαστε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και με αυτήν τη φιλοσοφία και με αυτήν τη λογική προχωρούμε πλέον στην παρέμβαση που θα έρθει το επόμενο διάστημα. Έχει εξαγγελθεί ήδη και από τον υπουργό Παιδείας, αλλά και από το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας υπουργείου Παιδείας στη ρύθμιση και για την πληροφορική και για τα καλλιτεχνικά μαθήματα».