> Voliotaki: Έκλεψε τις εντυπώσεις η παρουσία του Πηλίου στο Aljezur της Πορτογαλίας (ΒΙΝΤΕΟ)

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Έκλεψε τις εντυπώσεις η παρουσία του Πηλίου στο Aljezur της Πορτογαλίας (ΒΙΝΤΕΟ)


Οι Επαγγελματίες γνωρίζουν… και επιχειρούν στην προβολή της Μαγνησίας

Εμπιστεύθηκε τους επαγγελματίες και τους φορείς του τουρισμού, η Εταιρία Ανάπτυξης Πηλίου Α.Ε. και διοργάνωσε μία πολυμελή αποστολή 10 ατόμων από τις 25/9/2014 έως τις 29/9/2014 στο πλαίσιο του διακρατικού σχεδίου που υλοποιεί ως τμήμα του τοπικού Προγράμματος LEADER του Άξονα 4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013, συμμετέχοντας στην BIENAL TOURISMO NATUREZA ALGARVE’14 στο Aljezur.  
Το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό και ο στόχος της παρουσίασης της τουριστικής ταυτότητας του Πηλίου και της περιοχής παρέμβασης του Τοπικού Προγράμματος LEADER της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφού εντυπωσίασε τους διακρατικούς εταίρους και τους επισκέπτες – κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας Αlgarve της Νότιας Πορτογαλίας.
Επετεύχθη επίσης και ο στόχος ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ των διακρατικών εταίρων και των συμμετεχόντων της αποστολής, αφού η BIENAL TOURISMO NATUREZA ALGARVE’14 ήταν εξειδικευμένη έκθεση με συμμετοχή 100 περίπου επαγγελματιών της περιοχής, που έχουν άμεση η έμμεση σχέση με τις δραστηριότητες στην φύση και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Επικεφαλής της αποστολής ήταν ο Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και μέλος της Ε.Δ.Π LEADER της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου Α.Ε. – Αναπτυξιακή Α.Ε. ΟΤΑ, κ. Κωνσταντίνος  Δημ. Λεβέντης, ενώ συμμετείχαν στην αποστολή ο εντεταλμένος σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων και πρόεδρος της τουριστικής προβολής του Δήμου Ζαγοράς – Μουρεσίου κος Σουλδάτος Απόστολος, ο τεχνικός σύμβουλος του τμήματος τουρισμού του Δήμου Βόλου κος Παπαμακάριος Γεώργιος ,η εκπρόσωπος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Μακρινίτσας και μέλος της Ε.Δ.Π LEADER της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου κα Μακέλλη Γραμματή, η εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του Δ.Σ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, κα Καραίσκου Ελένη, η εκπρόσωπος του γυναικείου συνεταιρισμού Βυζίτσας «Εσπερίδες» κα Μπέλου Αγλαΐα, ο υπεύθυνος προβολής και διαφήμισης του τουριστικού γραφείου LES HIRONDELLES κος Λεβέντης Δημήτριος, ο τεχνικός σύμβουλος και υπεύθυνος του διακρατικού προγράμματος της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου, κος Βλειώρας Δημήτριος, η μεταφράστρια και υπάλληλος της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου κα Τσιμπανάκου Ανδρομάχη και η ξενοδόχος κα Μήλτου-Λεβέντη Βιολέτα. 

Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν αναλάβει τον ρόλο τους και η ομάδα έδωσε τον καλύτερο εαυτό της, προκειμένου αφενός να μεταφέρει την εναλλακτική τουριστική ταυτότητα της περιοχής μας αφετέρου να αναδείξει τα τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία.
Πάνω από 3000 άτομα επισκέφθηκαν τον εκθεσιακό χώρο της Εταιρείας Ανάπτυξης Πηλίου μεταξύ αυτών ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πορτογαλίας κος Miguel Poiares Maduro, ο Ειδικός Γραμματέας περιφερειακού σχεδιασμού κος Miguel Neto και ο Πρόεδρος του συμβουλίου τουρισμού της περιφέρειας Algarve κος Desidério Silvα.
Ντυμένες Πηλιορείτισσες υποδεχότανε τους επισκέπτες, τους προσέφεραν τοπικά προϊόντα, τσιπουράκι και μεζέ ενώ τα γλυκά του κουταλιού των γυναικείων συνεταιρισμών είχαν την μεγάλη αποδοχή του κοινού.
Ο εύγεστος μπακλαβάς του εστιατορίου «Κρίτσα» έγινε ανάρπαστος από τους επισκέπτες και τους επίσημους καλεσμένους.
Την διακόσμηση είχε φροντίσει η διακοσμήτρια Λεβέντη Αύρα με κύρια στοιχεία τα Μήλα Ζagorin, τα κάστανα, τα βότανα της περιοχής τα γλυκά και τις μαρμελάδες των γυναικείων συνεταιρισμών.
Φωτογραφικές Συνθέσεις 6 θεματικών πεδίων εναλλακτικής προσέγγισης της περιοχής και μία τηλεόραση ανέδειξαν τις ομορφιές της περιοχής.
Στις παράλληλες εκδηλώσεις έγινε η παρουσίαση του νομού Μαγνησίας με έμφαση στην ενναλακτική προσέγγιση αλλά και στην διαφορετικότητα του Πήλιου παρουσία δημοσιογράφων, τουριστικών πρακτόρων και εξειδικευμένων επισκεπτών και επαγγελματιών.
Η παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε από το LES HIRONDELELS το οποίο είχε αναλάβει και την όλη οργάνωση, βασίζονταν σε ψηφιακή πλατφόρμα παρουσιάσεων, ενώ το video με τις αντιθέσεις «βουνό – θάλασσα» του Πηλίου έκλεψε τις εντυπώσεις των παρευρισκόμενων, με αποτέλεσμα να δεχθούμε τα συγχαρητήρια των οργανωτών.
Παρέμβαση στην διαβούλευση της διοργάνωσης έκανε εκ μέρος της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου ο Κος Λεβέντης Κώστας με την εισήγησή του: «H Τουριστική ανάπτυξη του Πηλίου, μέσα από την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και της πολιτιστικής κληρονομιάς», ενώ ο τεχνικός σύμβουλος Βλειώρας Δημήτριος σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους εκπροσώπους των διακρατικών εταίρων μας, στόχευσε στις δράσεις της Εταιρίας για το προσεχές διάστημα.
Στόχος της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου, μέσω της διακρατικής συνεργασίας του Τοπικού Προγράμματος LEADER είναι να προετοιμασθεί αντίστοιχη εκδήλωση με την BIENAL TOURISMO NATUREZA ALGARVE’14 και στην περιοχή μας, με την στήριξη και άλλων φορέων για την ανάδειξη της διαφορετικότητας της περιοχής σε μια στοχευμένη δράση που θα αφορά δράσεις b2b και b2c για την περιοχή παρέμβασης του Προγράμματος, αλλά κατ’ επέκταση και για όλη την Περιφέρεια Θεσσαλίας και θα απευθύνεται σε ειδικές ομάδες του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Τέλος θα πρέπει να τονιστεί η στήριξη της συμμετοχής από την Περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας και Bορείων Σποράδων, το Δήμο Βόλου την Αντιδημαρχία τουρισμού του Δήμου Ζαγοράς-Μουρεσίου, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς με υλικό που διατέθηκε στην έκθεση, ενώ αξιοσημείωτη ήταν η στήριξη της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας με την προετοιμασία και διάθεση των γαστρονομικών απολαύσεων.   

Αποδείχθηκε περίτρανα για άλλη μια φορά ότι όταν τελικά οι επαγγελματίες επιχειρούν μαζί με τους φορείς με δράσεις για την προβολή και προώθηση των τουριστικών προορισμών της Μαγνησίας, το έργο των φορέων δρα πολλαπλασιαστικά και αποδίδει ουσιαστικά στην προσέλκυση και την επικοινωνία της αγοράς – στόχου και στην απόκτηση εμπειριών και καλών πρακτικών .

Εκείνο όμως που στην κυριολεξία έκλεψε την καρδιά των Πορτογάλων ήταν το χαμόγελο και η ευχάριστη διάθεση των συμμετεχόντων επαγγελματιών και εκπροσώπων φορέων οι οποίοι δεν δίστασαν να φωτογραφηθούν μπροστά στο εκθεσιακό περίπτερο με τις ντυμένες Πηλιορείτισσες γυναίκες της ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ που με χαμόγελο και θετική ενέργεια προσέφεραν το φρέσκο τσάι του βουνού τα ντόπιά αναψυκτικά και προϊόντα, τις ντόπιες γαστρονομικές προτάσεις που ετοίμαζαν.
"Όλοι μαζί μπορούμε " ήταν ο πήχης που έβαλε για άλλη μια φορά στο ξεκίνημα, ο Κώστας Λεβέντης ο οποίος είχε αναλάβει και την υλοποίηση της Δράσης από πλευράς Ε.Α.Π, ο οποίος δήλωσε:
«Με μια δυνατή και επιτυχημένη ομάδα στο πλευρό σου, δίνεις την διαφορά και την δυναμική της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας και αποδεικνύεις για άλλη μια φορά, ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια επιτυχημένη παρουσία, όταν οι επαγγελματίες μπαίνουν μπροστάρηδες και αξιοποιούν τις προσπάθειες των φορέων, όπως στην περίπτωση μας, της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου. "Όλοι μαζί μπορούμε!". Φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις ανάπτυξης για την περιοχή μας.»

Λίγα λόγια για την περιοχή
Η Aljezur είναι δήμος της Πορτογαλίας με συνολικό πληθυσμό 5.322 κατοίκων και βρίσκεται κατά μήκος της δυτικής ακτής της περιφέρειας της Αλγκάρβε (Algarve). Η περιοχή κατά μήκος της ακτής είναι χαρακτηρισμένη ως Nature Park και συνδυάζει τοπία ακτογραμμής και θαλάσσια μέτωπα με απόκρημνα βράχια και μεγάλης επιφάνειας αμμουδιές.
Το ηπειρωτικό τμήμα της περιοχής, χαρακτηρίζεται από ήπια ανάπτυξη και πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Οι συνθήκες έχουν υποστηρίξει την ανάπτυξη κυκλωμάτων φυσικό-πολιτιστικών και ψυχαγωγικών διαδρομών, εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ορεινής πεζοπορίας στην ενδοχώρα και κατά μήκος της ακτής, ποδήλατο βουνού, σέρφινγκ και άλλες δραστηριότητες φύσης. Η ακτή είναι έντονα διαμορφωμένη μόνο από τη φύση, με μήκος 40 χιλιομέτρων.

Η  Έκθεση
Η Μπιενάλε Φυσιολατρικού Τουρισμού Algarve 2014, ήταν μια έκθεση τουρισμού σε τοπικό επίπεδο, που σκοπό είχε να αναδείξει τις δυνατότητες της περιοχής ως προς τις επιλογές σε δραστηριότητες ελευθέρου χρόνου, φύσης και τουρισμού.
Συνεπώς:
1. Η εκθεσιακή παρουσία αφορούσε την παρουσίαση εκθετών με σχετική θεματολογία.
2. Διοργανώθηκαν δράσεις όπως ομιλίες, παρουσιάσεις και συναντήσεις με σκοπό την ανταλλαγή εμπειριών – καλών πρακτικών και με την δομή ενός μικρού θεματικού συνεδρίου.
Εκθέτες: Η θεματολογία των εκθετών ήταν:
•          Διαμονή – Μετακινήσεις  (πχ μικρά αγροτουριστικά καταλύματα ή επιχείρηση μετακίνησης με γαϊδουράκια)
•          Τοπικοί Φορείς
•          Εξοπλισμός  (πχ ποδήλατα βουνού, εξοπλισμός βουνού,…..)
•          Εστίαση (ειδικά η εκθεσιακή παρουσία της εστίασης συνδυάζονταν με την λειτουργία του εστιατορίου της έκθεσης, καλύπτοντας την ανάγκη φαγητού)
•          Θεματικές ομάδες
1η θεματική ομάδα: Διαδρομές περιπέτειας (πχ δραστηριότητες θάλασσας, …)
2η θεματική ομάδα: Διαδρομές γεύσης και αρώματος  (πχ τοπικά προϊόντα,…)
3η θεματική ομάδα: Διαδρομές θέας  (πχ παρατήρηση πουλιών, …)
4η θεματική ομάδα: Διαδρομές χρόνου (πχ μουσεία, πολιτισμός, κλπ)
Παράλληλα λειτούργησε χώρος υποστήριξης του μικρού θεματικού συνεδρίου όπου παρουσιάστηκαν οι δράσεις των συμμετεχόντων και καλές πρακτικές, που αφορούν την ήπια αξιοποίηση μιας περιοχής με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών και την οικονομική της ανάπτυξη.
Υποδομή
Η υποδομή αφορούσε στην στέγαση κλασικού τύπου εκθεσιακής δραστηριότητας με την υποστήριξη 100 περίπου περιπτέρων μικρού μεγέθους (πχ μέσος όρος 9 τμ (3x3) ανά περίπτερο).
Ενδιαφέρουσα ήταν η χρήση των υλικών καθώς δεν επιλέχθηκε η κλασικού τύπου δομή (σκελετός από αλουμίνιο με χρήση λευκών panel) αλλά η χρήση πιο φιλικού σχήματος και υλικού για τον διαχωρισμό των περιπτέρων (panel μοριοσανίδας αποτελούμενο από ακανόνιστα μεγέθους και πάχους μέρη ξύλου). Η τελική αισθητική υποστήριζε τον χαρακτήρα της έκθεσης. Επίσης, ήταν διαθέσιμη κάθε είδους σύγχρονη εκθεσιακή υποδομή.

Η προβολή της έκθεσης ήταν επίσης υπαρκτή καθώς το site της έκθεσης (www.btn.pt) ήταν ανοιχτό, λειτουργικό και εξαιρετικά υποστηρικτικό ως προς την πληροφόρηση, αρκετές ημέρες πριν την έναρξη.

Το λογότυπο της έκθεσης ήταν διακριτό και αισθητικά υποστήριζε τον περιβαλλοντικά ευαίσθητο χαρακτήρα της έκθεσης.