Φαίνεται ότι η συνολική κυκλοφοριακή πολιτική της νέας δημοτικής αρχής στηρίζεται στη λογική του <<ενός ανδρός αρχή>>. Με πρωτοβουλία λοιπόν του νέου << αντισυστημικού >> δημάρχου διεξήχθη συνάντηση με το διοικητή του Αχιλλοπούλειου Νοσοκομείου Βόλου παρουσία ή ίσως και συνδετικό κρίκο την βουλευτή της Ν.Δ κ. Μακρή.
Στη συνάντηση αυτή αποφασίστηκε η τύχη δύο ιδιοκτησιών του Νοσοκομείου.
Α. Στο οικόπεδο που βρίσκεται επί των οδών Ιάσoνος - Κ. Καρτάλη - Αργοναυτών υφίσταται και το πρώτο ξενοδοχείο του Βόλου («ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΓΑΛΛΙΑΣ»). Πέραν της δεδομένης αρχιτεκτονικής σπουδαιότητας του κτηρίου, στον εσωτερικό χώρο του υπάρχουν υπέροχες και ανεκτίμητες τοιχογραφίες.
Δεν πρέπει να κατεδαφιστεί και στη θέση του να δημιουργηθεί υπαίθριος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Χρειάζεται μήπως ή όχι η γνωμοδότηση της Εφορίας Νεωτέρων Μνημείων (κτήριο άνω των εκατό ετών ) για την έκδοση άδειας κατεδάφισης;
Τίθενται όμως αμέσως πολλαπλά και διαφορετικά ζητήματα.
1. Πώς είναι δυνατόν η δημοτική πολιτική και ιδιαίτερα στα κυκλοφοριακά θέματα που θα υλοποιηθεί, να είναι προϊόν ιδέας πρωϊνού ξυπνήματος; Ο υπαίθριος χώρος στάθμευσης οχημάτων που υποτίθεται ότι θα δημιουργηθεί επί του εν λόγω οικοπέδου, σε ποια μελέτη κυκλοφοριακή στηρίζεται;
2. Ποιος δημόσιος διάλογος εντός δημοτικού συμβουλίου και με φορείς (ΤΕΕ,ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ κ.λ.π.) υπήρξε;
3.Πόσο εύκολα αφανίζεις κομμάτι του ιστορικού κέντρου της πόλης σου που αν αναπαλαιωνόταν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει ανάγκες του Νοσοκομείου πιθανώς του Πανεπιστημίου και βεβαίως των κοινωνικών δομών του Δήμου Βόλου ;
4. Επιλύει ή δυσχεραίνει η συγκέντρωση περισσότερων οχημάτων στο κέντρο τη στιγμή που υπάρχει ταυτόχρονα και ο χώρος στάθμευσης στο Λιμάνι;
5. Μπορεί κανείς να φανταστεί την εικόνα του συγκεκριμένου σημείου αλλά και ευρύτερα του ιστορικού κέντρου με λειτουργία του χώρου ως parking και παράλληλα με τον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο;
6. Πόσο έξυπνο και μεγαλεπίβολο είναι να στηρίζεις τη πολιτική σου στην εύκολη λύση της κατεδάφισης και όχι της ανάδειξης και της διεκδίκησης με πρόγραμμα;
7. Πόσο υπέρ των δημοτών είναι η πολιτική επιλογή της διάθεσης χρημάτων του Δήμου Βόλου για τη κατεδάφιση ακινήτων άλλου ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα το όποιο έσοδο υπάρξει να οδηγείται σε φορέα διάφορο του Δήμου έστω και αν αυτός είναι το Νοσοκομείο που βεβαίως πρέπει να ενισχυθεί με απόλυτο αλλά όχι μ' αυτό τον τρόπο;
Β. Αποφασίστηκε επίσης η λειτουργία του ήδη υπάρχοντος χώρου στη διασταύρωση των οδών Αλεξάνδρας με Ογλ ως parking.
1. Χρειαζόταν άραγε η σύναξη ενός δημάρχου, ενός διοικητή και μιας βουλευτίνας για να αξιοποιηθεί από το Νοσοκομείο το συγκεκριμένο ακίνητο;
2. Όσον αφορά στη χρήση του έγινε μήπως κάποια αξιολόγηση και προμελέτη για το αν είναι χρησιμότερο να λειτουργήσει ως χώρος στάθμευσης ή να καλύψει την ανάγκη κατασκευής νηπιαγωγείου που μεταξύ άλλων και έσοδα θα προσκόμιζε στο Νοσοκομείο και κοινωνικό σκοπό θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες των εργαζομένων σ' αυτό θα κάλυπτε;
3. Ποια είναι η εξέλιξη του παρατημένου Parking της οδού Φιλελλήνων με Δημητριάδος και ποιες οι κινήσεις της νέας δημοτικής αρχής για την ολοκλήρωσή του που θα διευκολύνει αφάνταστα το κέντρο της πόλης ;
Καταλήγοντας η γενική μας αρχή που εξειδικεύεται και μπορεί να υλοποιηθεί ( αν βέβαια υπάρχει και η αντίστοιχη βούληση ) και στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, ισχύει στο μέγιστο δυνατό.
Είναι η αρχή του συμμετοχικού σχεδιασμού ( ξένη προς τη δημοτική αρχή), της ολοκληρωμένης παρέμβασης στην απρόσκοπτη λειτουργία της πόλης και για τους πεζούς και ποδηλάτες (κατά προτεραιότητα ) και για τα οχήματα, της ανάδειξης του ιστορικού κέντρου της πόλης μας και όχι της εξαφάνισής του, της εναλλακτικής πρόσβασης στο κέντρο με μέσα μαζικής μεταφοράς με οργανωμένη και συνεχή ροή από το μεγαλύτερο μέρος της πόλης και έστω των αποσπασματικών παρεμβάσεων που όμως εντάσσονται σ' ένα συνολικό σχέδιο.
Αυτό το σχέδιο δεν μπορεί να είναι ούτε προϊόν εξυπνάδας ούτε λαϊκισμού ούτε πολύ περισσότερο ηθελημένης ή όχι ασχετοσύνης.
Στη συνάντηση αυτή αποφασίστηκε η τύχη δύο ιδιοκτησιών του Νοσοκομείου.
Α. Στο οικόπεδο που βρίσκεται επί των οδών Ιάσoνος - Κ. Καρτάλη - Αργοναυτών υφίσταται και το πρώτο ξενοδοχείο του Βόλου («ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΓΑΛΛΙΑΣ»). Πέραν της δεδομένης αρχιτεκτονικής σπουδαιότητας του κτηρίου, στον εσωτερικό χώρο του υπάρχουν υπέροχες και ανεκτίμητες τοιχογραφίες.
Δεν πρέπει να κατεδαφιστεί και στη θέση του να δημιουργηθεί υπαίθριος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Χρειάζεται μήπως ή όχι η γνωμοδότηση της Εφορίας Νεωτέρων Μνημείων (κτήριο άνω των εκατό ετών ) για την έκδοση άδειας κατεδάφισης;
Τίθενται όμως αμέσως πολλαπλά και διαφορετικά ζητήματα.
1. Πώς είναι δυνατόν η δημοτική πολιτική και ιδιαίτερα στα κυκλοφοριακά θέματα που θα υλοποιηθεί, να είναι προϊόν ιδέας πρωϊνού ξυπνήματος; Ο υπαίθριος χώρος στάθμευσης οχημάτων που υποτίθεται ότι θα δημιουργηθεί επί του εν λόγω οικοπέδου, σε ποια μελέτη κυκλοφοριακή στηρίζεται;
2. Ποιος δημόσιος διάλογος εντός δημοτικού συμβουλίου και με φορείς (ΤΕΕ,ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ κ.λ.π.) υπήρξε;
3.Πόσο εύκολα αφανίζεις κομμάτι του ιστορικού κέντρου της πόλης σου που αν αναπαλαιωνόταν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει ανάγκες του Νοσοκομείου πιθανώς του Πανεπιστημίου και βεβαίως των κοινωνικών δομών του Δήμου Βόλου ;
4. Επιλύει ή δυσχεραίνει η συγκέντρωση περισσότερων οχημάτων στο κέντρο τη στιγμή που υπάρχει ταυτόχρονα και ο χώρος στάθμευσης στο Λιμάνι;
5. Μπορεί κανείς να φανταστεί την εικόνα του συγκεκριμένου σημείου αλλά και ευρύτερα του ιστορικού κέντρου με λειτουργία του χώρου ως parking και παράλληλα με τον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο;
6. Πόσο έξυπνο και μεγαλεπίβολο είναι να στηρίζεις τη πολιτική σου στην εύκολη λύση της κατεδάφισης και όχι της ανάδειξης και της διεκδίκησης με πρόγραμμα;
7. Πόσο υπέρ των δημοτών είναι η πολιτική επιλογή της διάθεσης χρημάτων του Δήμου Βόλου για τη κατεδάφιση ακινήτων άλλου ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα το όποιο έσοδο υπάρξει να οδηγείται σε φορέα διάφορο του Δήμου έστω και αν αυτός είναι το Νοσοκομείο που βεβαίως πρέπει να ενισχυθεί με απόλυτο αλλά όχι μ' αυτό τον τρόπο;
Β. Αποφασίστηκε επίσης η λειτουργία του ήδη υπάρχοντος χώρου στη διασταύρωση των οδών Αλεξάνδρας με Ογλ ως parking.
1. Χρειαζόταν άραγε η σύναξη ενός δημάρχου, ενός διοικητή και μιας βουλευτίνας για να αξιοποιηθεί από το Νοσοκομείο το συγκεκριμένο ακίνητο;
2. Όσον αφορά στη χρήση του έγινε μήπως κάποια αξιολόγηση και προμελέτη για το αν είναι χρησιμότερο να λειτουργήσει ως χώρος στάθμευσης ή να καλύψει την ανάγκη κατασκευής νηπιαγωγείου που μεταξύ άλλων και έσοδα θα προσκόμιζε στο Νοσοκομείο και κοινωνικό σκοπό θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες των εργαζομένων σ' αυτό θα κάλυπτε;
3. Ποια είναι η εξέλιξη του παρατημένου Parking της οδού Φιλελλήνων με Δημητριάδος και ποιες οι κινήσεις της νέας δημοτικής αρχής για την ολοκλήρωσή του που θα διευκολύνει αφάνταστα το κέντρο της πόλης ;
Καταλήγοντας η γενική μας αρχή που εξειδικεύεται και μπορεί να υλοποιηθεί ( αν βέβαια υπάρχει και η αντίστοιχη βούληση ) και στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, ισχύει στο μέγιστο δυνατό.
Είναι η αρχή του συμμετοχικού σχεδιασμού ( ξένη προς τη δημοτική αρχή), της ολοκληρωμένης παρέμβασης στην απρόσκοπτη λειτουργία της πόλης και για τους πεζούς και ποδηλάτες (κατά προτεραιότητα ) και για τα οχήματα, της ανάδειξης του ιστορικού κέντρου της πόλης μας και όχι της εξαφάνισής του, της εναλλακτικής πρόσβασης στο κέντρο με μέσα μαζικής μεταφοράς με οργανωμένη και συνεχή ροή από το μεγαλύτερο μέρος της πόλης και έστω των αποσπασματικών παρεμβάσεων που όμως εντάσσονται σ' ένα συνολικό σχέδιο.
Αυτό το σχέδιο δεν μπορεί να είναι ούτε προϊόν εξυπνάδας ούτε λαϊκισμού ούτε πολύ περισσότερο ηθελημένης ή όχι ασχετοσύνης.
