Μόνο αγανάκτηση μπορεί να προκαλέσει καθώς αποκαλύπτεται πώς οι μεγαλοεργολάβοι κατάφεραν να... αρμέξουν το ελληνικό κράτος και το ίδιο να περηφανεύεται πως οι δρόμοι ΘΑ γίνουν...
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα. Ένας δρόμος μόλις 11,4 χιλιομέτρων. Όπως θα σας αποκαλύψουμε παρακάτω, πρόκειται σίγουρα για το πιο ακριβό κομμάτι έργου που έχει δημιουργηθεί παγκοσμίως!
Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τα στοιχεία και να μιλήσουμε επιτέλους με... νούμερα:
Ο οδικός άξονας Τρίπολη – Καλαμάτα κατασκευάστηκε στο μεγαλύτερο μέρος του με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), εκτός από το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα που ξεκίνησε το 1991 με τη διαδικασία της ανάθεσης με εργολαβία από την κρατική περιφέρεια τότε.
Το τμήμα αυτό μήκους 11,4 χιλιομέτρων κόστισε 40 εκατ. ευρώ εντάχθηκε στο Β' ΚΠΣ, χρηματοδοτήθηκε όμως από εθνικούς πόρους, παραδόθηκε το 2000 και το έτος 2003 κατέρρευσε μετά από κατολίσθηση στο σημείο που σήμερα κατασκευάζεται η σύμμικτη τοξωτή γέφυρα.
Το 2006 δημοπρατείτε το έργο αποκατάστασης της οδού με ανάδοχο την κ/ξ Alpine bau - ΤΕΡΝΑ με συμβατικό ποσόν 83,2 εκ. ευρώ και στη συνέχεια με συμπληρωματική σύμβαση επίπλέον 40 εκατ. ευρώ και ακόμη επιπρόσθετα υπηρεσίες συμβούλων και δύο ακόμη συμπληρωματικών συμβάσεων έφθασε αισίως το σύνολο του προυπολογισμού της ( Β εργολαβία) στο συνολικό ΠΟΣΟ ΤΩΝ 137,84 εκ. ευρώ. Και επίπλέον 3,9 εκατ. ευρώ για άλλες περαιτέρω υπηρεσίες συμβούλων.
Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών (ΥΠΟΜΕΔΙ) στο επιχειρησιακό πρόγραμμα – Ενίσχυση της προσπελασιμότητας στις 27.07.2011 με την με αρ.πρωτ. ΕΥΔ/ΕΠ 2659 απόφαση, με χρηματοδότηση 67,66 εκ. Ευρώ.
Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών (ΥΠΟΜΕΔΙ) στο επιχειρησιακό πρόγραμμα – Ενίσχυση της προσπελασιμότητας στις 27.07.2011 με την με αρ.πρωτ. ΕΥΔ/ΕΠ 2659 απόφαση, με χρηματοδότηση 67,66 εκ. ευρώ και τα υπόλοιπα ( 137,84 + 3,9 – 67,66 ) = 74,08 εκ. ευρω, από εθνικούς πόρους του προγράμματος ΠΔΕ. ( ΑΔΑ ΒΕΑ51-ΤΓ9 αποφ. τροποπ. ).
Σε αυτά τα ποσά συμπεριλαμβάνονται και τα 19 εκ. ευρώ που απαιτούνται για την κατασκευή της τοξωτής γέφυρας.
Πιο αναλυτικά:
Έργο αρχικού προϋπολογισμού 751.269.956 δρχ. Έχουν πληρωθεί 16.172.433.406 δρχ. (ή σε ευρώ προϋπολογισμού 2.204.754 έχουν πληρωθεί 44.526.583,00 ευρώ) οφείλονταν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση και άλλα 11.500.322.53165 δρχ. ή 33.750.029 ευρώ.
Σύνολο δαπάνης έργου που σχεδόν ξηλώθηκε, 26 δισ. 672 εκατ. 275 χιλιάδες δρχ., έναντι 751 εκατ. 269 χιλ. αρχικά. Σε ευρώ: Έργο προϋπολογισμού 2 εκατ. 204 χιλ. ευρώ έφθασε 78 εκατ. 276 χιλ. ευρώ!
Για την ανακατασκευή του εδαπανήθησαν περισσότερα. Τελική δαπάνη ανά χιλιόμετρο δρόμου 15.000.000 ευρώ!
Όπως γίνεται αντιληπτό το έργο χρηματοδοτήθηκε και με εθνική συμμετοχή και με ευρωπαϊκή στήριξη μέσω ΕΣΠΑ. Την ίδια ώρα ο υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης δείχνει διατεθειμένος να δώσει και επιπλέον χρήματα στην παραχωρησιούχο εταιρεία “ΜΟΡΕΑΣ”, ύψους 350 εκατ. Ευρώ για να ολοκληρωθούν άμεσα τα έργα μέχρι την Σπάρτη.
Όλα για τους μεγαλοεργολάβους. Την ώρα που ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να αντεπεξέλθει ούτε στις καθημερινές ανάγκες.
Νewsbomb
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα. Ένας δρόμος μόλις 11,4 χιλιομέτρων. Όπως θα σας αποκαλύψουμε παρακάτω, πρόκειται σίγουρα για το πιο ακριβό κομμάτι έργου που έχει δημιουργηθεί παγκοσμίως!
Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τα στοιχεία και να μιλήσουμε επιτέλους με... νούμερα:
Ο οδικός άξονας Τρίπολη – Καλαμάτα κατασκευάστηκε στο μεγαλύτερο μέρος του με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), εκτός από το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα που ξεκίνησε το 1991 με τη διαδικασία της ανάθεσης με εργολαβία από την κρατική περιφέρεια τότε.
Το τμήμα αυτό μήκους 11,4 χιλιομέτρων κόστισε 40 εκατ. ευρώ εντάχθηκε στο Β' ΚΠΣ, χρηματοδοτήθηκε όμως από εθνικούς πόρους, παραδόθηκε το 2000 και το έτος 2003 κατέρρευσε μετά από κατολίσθηση στο σημείο που σήμερα κατασκευάζεται η σύμμικτη τοξωτή γέφυρα.
Το 2006 δημοπρατείτε το έργο αποκατάστασης της οδού με ανάδοχο την κ/ξ Alpine bau - ΤΕΡΝΑ με συμβατικό ποσόν 83,2 εκ. ευρώ και στη συνέχεια με συμπληρωματική σύμβαση επίπλέον 40 εκατ. ευρώ και ακόμη επιπρόσθετα υπηρεσίες συμβούλων και δύο ακόμη συμπληρωματικών συμβάσεων έφθασε αισίως το σύνολο του προυπολογισμού της ( Β εργολαβία) στο συνολικό ΠΟΣΟ ΤΩΝ 137,84 εκ. ευρώ. Και επίπλέον 3,9 εκατ. ευρώ για άλλες περαιτέρω υπηρεσίες συμβούλων.
Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών (ΥΠΟΜΕΔΙ) στο επιχειρησιακό πρόγραμμα – Ενίσχυση της προσπελασιμότητας στις 27.07.2011 με την με αρ.πρωτ. ΕΥΔ/ΕΠ 2659 απόφαση, με χρηματοδότηση 67,66 εκ. Ευρώ.
Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών (ΥΠΟΜΕΔΙ) στο επιχειρησιακό πρόγραμμα – Ενίσχυση της προσπελασιμότητας στις 27.07.2011 με την με αρ.πρωτ. ΕΥΔ/ΕΠ 2659 απόφαση, με χρηματοδότηση 67,66 εκ. ευρώ και τα υπόλοιπα ( 137,84 + 3,9 – 67,66 ) = 74,08 εκ. ευρω, από εθνικούς πόρους του προγράμματος ΠΔΕ. ( ΑΔΑ ΒΕΑ51-ΤΓ9 αποφ. τροποπ. ).
Σε αυτά τα ποσά συμπεριλαμβάνονται και τα 19 εκ. ευρώ που απαιτούνται για την κατασκευή της τοξωτής γέφυρας.
Πιο αναλυτικά:
Έργο αρχικού προϋπολογισμού 751.269.956 δρχ. Έχουν πληρωθεί 16.172.433.406 δρχ. (ή σε ευρώ προϋπολογισμού 2.204.754 έχουν πληρωθεί 44.526.583,00 ευρώ) οφείλονταν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση και άλλα 11.500.322.53165 δρχ. ή 33.750.029 ευρώ.
Σύνολο δαπάνης έργου που σχεδόν ξηλώθηκε, 26 δισ. 672 εκατ. 275 χιλιάδες δρχ., έναντι 751 εκατ. 269 χιλ. αρχικά. Σε ευρώ: Έργο προϋπολογισμού 2 εκατ. 204 χιλ. ευρώ έφθασε 78 εκατ. 276 χιλ. ευρώ!
Για την ανακατασκευή του εδαπανήθησαν περισσότερα. Τελική δαπάνη ανά χιλιόμετρο δρόμου 15.000.000 ευρώ!
Όπως γίνεται αντιληπτό το έργο χρηματοδοτήθηκε και με εθνική συμμετοχή και με ευρωπαϊκή στήριξη μέσω ΕΣΠΑ. Την ίδια ώρα ο υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης δείχνει διατεθειμένος να δώσει και επιπλέον χρήματα στην παραχωρησιούχο εταιρεία “ΜΟΡΕΑΣ”, ύψους 350 εκατ. Ευρώ για να ολοκληρωθούν άμεσα τα έργα μέχρι την Σπάρτη.
Όλα για τους μεγαλοεργολάβους. Την ώρα που ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να αντεπεξέλθει ούτε στις καθημερινές ανάγκες.
Νewsbomb