Το πρώτο υβριδικό ρυμουλκό είναι εδώ!
Πρόκειται για μια καινοτόμα κατασκευή, που έγινε στο Ολλανδικό ναυπηγείο Damen Shipyards, το οποίο γυρίζει σελίδα στα ναυπηγικά του σχέδια, με την παράδοση της υβριδικής έκδοσης του «δημοφιλούς» ρυμουλκού Damen ASD Tug 2810.
Πρόκειται για μια καινοτόμα κατασκευή, που έγινε στο Ολλανδικό ναυπηγείο Damen Shipyards, το οποίο γυρίζει σελίδα στα ναυπηγικά του σχέδια, με την παράδοση της υβριδικής έκδοσης του «δημοφιλούς» ρυμουλκού Damen ASD Tug 2810.
Το ναυπηγεία ανακοίνωσαν αυτή την εβδομάδα ότι η εταιρεία Iskes Towage & Salvage, με έδρα στο Άμστερνταμ έχει ήδη παραλάβει το ρυμουλκό «Bernardus», το οποίο είναι το Υβριδικού σχεδιασμού Damen ASD Tug 2810.
Η Damen αναφέρει ότι η παράδοση αποτελεί ένα σημείο καμπής για τη βιομηχανία των ρυμουλκών και έρχεται ενώ φορείς και λιμενικές αρχές απαιτούν, όλο και περισσότερο, καινοτόμες λύσεις για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους των καυσίμων αλλά και για τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.
«Είχαμε ήδη μια πολύ καλή εμπειρία με τα υφιστάμενα ρυμουλκά Damen ASD 2810, τα οποία είναι ιδανικά για το Άμστερνταμ», λέει ο ιδιοκτήτης και Διευθύνων Σύμβουλος της Iskes Towage & Salvage, Jim Iskes, μιλώντας από το συμβατικό ρυμουλκό της ίδιας σχεδίασης, που έχει τεθεί σε λειτουργία από το Νοέμβριο του2011 .
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την απόδοσή του , όπως και το πλήρωμα, οπότε ήταν μια λογική κίνηση να επιλεγεί το Damen για την υβριδική έκδοση», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η νέα έκδοση συνδυάζει για την κίνηση του σκάφους το ντίζελ και την ηλεκτρική ενέργεια.
Έτσι, με το συνδυασμό του ντίζελ (diesel-direct) , του ντίζελ με το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και την ισχύ της μπαταρίας (diesel-electric propulsion and battery power), το σκάφος μπορεί να επιτύχει μέση εξοικονόμηση καυσίμου έως και 30% και μείωση έως 40% των εκπομπών.
Όντας «πράσινο», όμως, δεν σημαίνει ότι χάνει από την ισχύ του: το «Bernardus» έχει ακόμα δυνατότητα έλξης 60 τόνων.
Στην διάρκεια στάσης, ελιγμών και χαμηλής ταχύτητας πλεύσης (περίπου 5 κόμβων) το «Bernardus» θα χρησιμοποιεί μπαταρίες και θα λειτουργεί 100% με ηλεκτρική ενέργεια. Οι ίδιες μπαταρίες θα χρησιμοποιούνται όταν το ρυμουλκό είναι σε αποβάθρα το βράδυ.
«Αυτό δεν είναι μόνο περισσότερο οικονομικό αλλά θα προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στο πλήρωμα», δήλωσε ο Διευθυντής Παραγωγής των Ρυμουλκών στα ναυπηγεία Damen, Coen Boudesteijn.
«Την επόμενη δεκαετία θα δούμε πολλές αλλαγές να συμβαίνουν στα μηχανοστάσια, καθώς θα γίνονται πιο «πράσινα» και καθαρότερα», συνέχισε ο Boudesteijn.
Και πρόσθεσε:
«Αυτή η κατασκευή δείχνει ότι η ναυπηγική βιομηχανία έχει τη γνώση και την ικανότητα να κατασκευάσει πιο «πράσινα» σκάφη, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερη υποστήριξη από τις κυβερνήσεις όσον αφορά τις επιδοτήσεις, γιατί πρέπει να είναι «πράσινα» αλλά πρέπει να είναι και πάρα πολύ ελκυστικά εμπορικά»
Pireas2day