Ηγερμανική εταιρεία η οποία μας παρέδωσε μόνο ένα -που έγερνε- από τα τρία υποβρύχια που είχαμε παραγγείλει κατέφυγε στη Δικαιοσύνη για να ακυρώσει πράξη με την οποία ζητάμε τα λεφτά μας πίσω.
Ζητάνε τώρα και τα ρέστα οι Γερμανοί για τα υποβρύχια που δεν παραδόθηκαν ποτέ, αλλά και για το ένα που… γέρνει με ζημία εκατομμυρίων για το ελληνικό Δημόσιο...
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) που εδρεύει στο Κίελο και έχει εξαγοράσει τη Howaldtswerke-Deutsche Werft – HDW με την οποία είχε υπογραφεί η σκανδαλώδης συμφωνία για την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214, τα οποία δεν έχουν παραδοθεί, πλην ενός το οποίο όμως… έγερνε.
Ζητάνε τώρα και τα ρέστα οι Γερμανοί για τα υποβρύχια που δεν παραδόθηκαν ποτέ, αλλά και για το ένα που… γέρνει με ζημία εκατομμυρίων για το ελληνικό Δημόσιο...
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) που εδρεύει στο Κίελο και έχει εξαγοράσει τη Howaldtswerke-Deutsche Werft – HDW με την οποία είχε υπογραφεί η σκανδαλώδης συμφωνία για την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214, τα οποία δεν έχουν παραδοθεί, πλην ενός το οποίο όμως… έγερνε.
Οι Γερμανοί προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά της απόφασης του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Αβραμόπουλου, να εκδώσει καταλογιστική πράξη σε βάρος της γερμανικής εταιρείας ύψους 115.000.000 ευρώ, με την οποία ουσιαστικά ζητεί να του επιστραφεί το σύνολο των ποσών που έχει δώσει στην εταιρεία το ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέντων. Το χρηματικό αυτό ποσό δόθηκε σε δύο δόσεις των 18 και των 97 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι η καταλογιστική πράξη είναι αντισυνταγματική και παράνομη γιατί αρμόδιος για το θέμα καταλογισμών σε ιδιώτες είναι ο υπουργός Οικονομικών. Υποστηρίζουν δε ότι παραβιάστηκε το άρθρο 20 του Συντάγματος που επιτάσσει πριν από την έκδοση οποιασδήποτε καταλογιστικής πράξης να καλείται ο ενδιαφερόμενος σε ακρόαση και ότι ο υπουργός Εθνικής Αμυνας «υπέπεσε σε πλάνη περί τα πράγματα» και για τον λόγο αυτό εφάρμοσε εσφαλμένα τη νομοθεσία.
Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, από την πλευρά του, επικαλούμενος επιτακτικούς λόγους δημόσιου συμφέροντος, διαβίβασε τη σχετική πράξη στη ΔΟΥ για είσπραξη, επικαλούμενος αδικαιολόγητο πλουτισμό της γερμανικής εταιρείας λόγω της καθυστέρηση παράδοσης των υποβρυχίων.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει προσφύγει και στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας (ICC) ζητώντας να του επιδικαστεί αποζημίωση για την καθυστέρηση παράδοσης και εάν γίνει δεκτή, στο Δημόσιο μπορεί να επιδικαστούν μέχρι και 6 δισ. ευρώ
Τι λέει το Δημόσιο
Σύμφωνα με την καταλογιστική πράξη:
1. Από το πρόγραμμα «Αρχιμήδης» έπρεπε να έχει παραδοθεί ήδη το υποβρύχιο «Πιπίνος» (12 Απριλίου 2012), το υποβρύχιο «Ματρώζος» (17 Φεβρουαρίου 2013) και το υποβρύχιο «Κατσώνης» (27 Δεκεμβρίου 2013).
2. Από το πρόγραμμα «Ποσειδών» έπρεπε να έχει γίνει η παράδοση του υποβρυχίου «Ωκεανός» (27 Μαΐου 2012) και τα πρόσθετα υλικά υποβρυχίου (excess materials) της σύμβασης 021Β/02.
3. Δεν έχει ξεκινήσει η παράδοση μέσω της εταιρείας HDW του συνόλου των επιπλέον/πρόσθετων υλικών (excess materials).
Η αδυναμία αυτή του αναδόχου του έργου οφείλεται στη διαπίστωση ότι στη λίστα των υλικών της σύμβασης 021Β/02 υπάρχουν διπλοεγγραφές και ανύπαρκτα υλικά. Η υπαίτια αδυναμία εκπλήρωσης της σχετικής υποχρέωσης καθιστά τα σχετικά ποσά αχρεωστήτως καταβληθέντα.
4. Μετά την καταγγελία (16 Μαΐου 2011) από πλευράς της εταιρείας HDW της σύμβασης με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), η κατασκευή των δύο νέων υποβρυχίων του προγράμματος «Ποσειδών ΙΙ» δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την HDW, λόγω των αποκλειστικών δικαιωμάτων σχεδιασμού των υποβρυχίων που έχει.
5. Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων του προγράμματος «Ποσειδών ΙΙ» δεν έχει καν αρχίσει.
Αναφέρει δε πως «ως επιτακτικό δημόσιο συμφέρον νοείται η ανάγκη άμεσης διασφάλισης της απόφασης καταλογισμού μιας εξαιρετικά μεγάλης απαίτησης του ελληνικού Δημοσίου προερχομένης από την εκτέλεση προγραμμάτων ναυπήγησης υποβρυχίων άμεσα συνδεδεμένων με ζητήματα εθνικής άμυνας έναντι του κινδύνου να καταστεί η εκτέλεση της απαίτησης αυτής αδύνατη ή ιδιαίτερα δυσχερής».
Της Κατερίνας Κατή από efsyn