Το σημαντικότερο εξαγώγιμο ελληνικό προϊόν στη μακρινή αγορά της Ιαπωνίας είναι το ελληνικό βαμβάκι, ενώ οι εξαγωγές ...χαλιών στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, το 2012 παρουσίασαν τεράστια αύξηση, σε ποσοστό 786(!), σε σχέση με το 2011.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο...
Τόκιο, η αξία των εξαγωγών βαμβακιού, το 2012, έφθασε τα 14,5 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 117%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Συνολικά οι ελληνικές εξαγωγές (χωρίς τα πετρελαιοειδή) προς την Ιαπωνία αυξήθηκαν το 2012 κατά 43,8%, ενώ οι ιαπωνικές εισαγωγές στην Ελλάδα μειώθηκαν, κατά 59,7%. Ανάμεσα στα προϊόντα που φθάνουν στην Ιαπωνία είναι και το ελληνικό ελαιόλαδο, με τις εξαγωγές να έχουν αυξηθεί κατά 36,9%, σε σύγκριση με το 2011.
Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε απόψε ο νέος επίτιμος πρόξενος της Ιαπωνίας στη Θεσσαλονίκη, Χάρης Αλεξόπουλος, στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σε ξενοδοχείο της πόλης για την ανακήρυξή του, παρουσία του πρέσβη της Ιαπωνίας στην Ελλάδα και στην Κύπρο, Masuo Nishibayashi και εκπροσώπων φορέων και τοπικών αρχών.
Όπως είπε ο νέος πρόξενος στο χαιρετισμό του, η Ιαπωνία των 127 εκατομμυρίων – υψηλού εισοδηματικού επιπέδου καταναλωτών – αποτελεί ελκυστικό και πολλά υποσχόμενο τόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας για εξωστρεφείς ελληνικές εταιρίες.
“Πέρα από τις οικονομικές σχέσεις έχουμε και κάτι άλλο κοινό με τους Ιάπωνες. Το πείσμα να ξεπερνάμε τα προβλήματα και να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις και τα χτυπήματα, με όραμα και αισιοδοξία”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξόπουλος.
Καταλήγοντας, χαρακτήρισε το προξενείο της Ιαπωνίας στη Θεσσαλονίκη, “νησίδα συνεννόησης και διερεύνησης νέων ευκαιριών ανάπτυξης”, ενώ εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι θα ενισχυθούν ακόμα περισσότερο οι εμπορικοί δεσμοί ανάμεσα στις δύο χώρες και θα ανοίξουν νέες σελίδες και στους τομείς του τουρισμού και των επενδύσεων.