Πώς σχετίζεται όμως ένα απλό καλλυντικό με τη διάθεση και την ευεξία;
Το λεγόμενο «φαινόμενο του κραγιόν» έχει τις ρίζες του στην Παγκόσμια Οικονομική Ύφεση της δεκαετίας του ’30...
Τα στατιστικά δείχνουν ότι ακόμη και στις χειρότερες οικονομικές συνθήκες οι πωλήσεις του κραγιόν συνεχίζουν να παρουσιάζουν άνοδο. Τη δεκαετία του ’30, όταν η βιομηχανική παραγωγή στις ΗΠΑ είχε μειωθεί στο μισό, οι πωλήσεις καλλυντικών είχαν αυξηθεί. Οι κοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι αυτές οι καταναλωτικές επιλογές αντικατοπτρίζουν την επιθυμία για τόνωση του ηθικού.
Παράλληλα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης παρατήρησαν ότι το έντονο κραγιόν δίνει ώθηση στην αυτοπεποίθηση των γυναικών, ειδικότερα στο χώρο εργασίας. Αυτή η αυτοπεποίθηση μάλιστα φάνηκε πως επηρεάζει και την εικόνα των γυναικών, καθώς οι άλλοι τις αντιμετωπίζουν ως πιο ικανές και αξιόπιστες.
Τέλος, το έντονο κραγιόν αποδεικνύεται πως ελκύει και το αντίθετο φύλο. Μελέτες δείχνουν ότι τα κόκκινα χείλη αποτελούν ένδειξη ερωτισμού και υγείας κι έτσι οι άνδρες αδυνατούν να αντισταθούν σε αυτά.