Διαμαντόπουλος: " ...δεν έπεσα από τα σύννεφα καθώς η εκκλησία παραδοσιακά αποστρέφεται κάθε αρχέγονο έθιμο, το οποίο κατάφερε να διατηρηθεί για αιώνες..."
Οργισμένες ανακοινώσεις τη μία μετά την άλλη δημοσιεύουν μητροπολίτες, γιατί ο B. Διαμαντόπουλος ντύθηκε παπάς.
Για μεσαιωνικές αντιλήψεις τους κατηγορεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ...
Οργισμένες ανακοινώσεις τη μία μετά την άλλη δημοσιεύουν μητροπολίτες, γιατί ο B. Διαμαντόπουλος ντύθηκε παπάς.
Για μεσαιωνικές αντιλήψεις τους κατηγορεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ...
Η εμφάνιση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Βαγγέλη Διαμαντόπουλου, σε άρμα στο Άργος Ορεστικό, ντυμένος ως "παπα Σούρας" προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Εκκλησίας.
Για διακωμώδηση της Ιερωσύνης και του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας κάνε λόγο ο Μητροπολίτης Δημητριάδος, Ιγνάτιος.
Ο κ. Ιγνάτιος προέβη σχετικά στην ακόλουθη δήλωση:
"Θλίψη και αποτροπιασμό προκαλεί σε κάθε πολιτισμένο άνθρωπο η απολίτιστη, απαράδεκτη, βλάσφημη, προσβλητική και κακοήθης ενέργεια του Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ευάγγελου Διαμαντόπουλου σε καρναβαλική εκδήλωση στο Άργος Ορεστικό, ο οποίος επέλεξε να εκφράσει τις «πολιτικές» του θέσεις διακωμωδώντας την Ιερωσύνη και το μέγιστο Μυστήριο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και όλα αυτά εν μέσω της πλέον ιερής περιόδου της Εκκλησίας μας, το Άγιο Δωδεκαήμερο.
Αλήθεια, αυτό είναι το νέο ήθος που φέρουν πρόσωπα και κόμματα που φιλοδοξούν να κυβερνήσουν τη χώρα;
Αλήθεια, δε γνωρίζει ο εν λόγω Βουλευτής ότι το μέτρο του πολιτισμού του καθενός κρίνεται από τον σεβασμό του απέναντι σε όσα δεν πιστεύει και δεν ασπάζεται;
Αλήθεια, γνωρίζει ο κ. Βουλευτής τί συνέπειες θα είχε μια ανάλογη πράξη σε μία ισλαμιστική χώρα;
Το γεγονός ότι ζούμε στην ελεύθερη και Χριστιανική Ελλάδα, όπου, ακριβώς επειδή είναι Χριστιανική, ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει, θεωρεί ότι νομιμοποιεί τέτοιες χυδαίες ενέργειες;
Μήπως, τελικά, η λεκτική και συμβολική βία, καθώς και ο φασισμός, με την ευρύτερη έννοια, έχουν δύο όψεις;
Περιμένουμε, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, την επίσημη αντίδραση του Κόμματος και του Προέδρου Του".
Μητροπολίτης Σεραφείμ: "Λυπάμαι και ντρέπομαι"
"Τα όσα είδα και διάβασα σε διάφορες ιστοσελίδες σχετικά με το καρναβάλι του Άργους Ορεστικού, με τη διακωμώδηση και τον ευτελισμό του θεοσύστατου Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, με υποχρεώνουν να τοποθετηθώ ως εξής:
1. Μου φέρνουν στη μνήμη κάποιες από τις φωτογραφίες του 1917 στη Ρωσία, στην επανάσταση των Μπολσεβίκων.
2. ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ
3. ΛΥΠΑΜΑΙ και γι’ αυτόν και για εκείνους που συμμετείχαν σ’αυτόν τον εξευτελισμό και μαζί με τον γείτονά μου Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλο, τους συλλυπούμαι βαθύτατα για τον "πολιτισμό" τους.
4. Δεν με έχουν ακούσει μέχρι σήμερα, στα 18 χρόνια της διακονίας μου, να τους τονίζω πως ό,τι είναι ιερό για τον άλλον πρέπει να είναι σεβαστό για όλους; Και μάλιστα εφόσον η πλειονότητα του λαού μας είναι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ;
5. Εύχομαι ο Θεός να μας φωτίσει και να μας δώσει μετάνοια", αναφέρει στη δήλωσή του ο Μητροπολίτης Καστορίας, Σεραφείμ.
Η Δήλωση - απάντηση του βουλευτή Β. Διαμαντόπουλου:
"Την Πρωτοχρονιά στο Άργος Ορεστικό της Καστοριάς έλαβε χώρα το πατροπαράδοτο καρναβάλι στο οποίο συμμετείχα, όπως κάνω ανελλιπώς τα τελευταία 20 χρόνια. Το φετινό θέμα ήταν όπως πάντα σατιρικό παριστάνοντας την κρίση που τελειώνει σύμφωνα με τους κυβερνώντες και πραγματοποιώντας την κηδεία της.
Τον ρόλο του ιερέα ανέλαβα να υποδυθώ εγώ. Αυτό λοιπόν στάθηκε αφορμή, τόσο για μια μικρή μερίδα ιερέων να σχολιάσει αρνητικά ανωνύμως , όσο και για έναν προβεβλημένο ιεράρχη τον μητροπολίτη Σιατίστης.
Η αλήθεια είναι πως δεν έπεσα από τα σύννεφα καθώς η εκκλησία παραδοσιακά αποστρέφεται κάθε αρχέγονο έθιμο, το οποίο κατάφερε να διατηρηθεί για αιώνες.
Εάν λοιπόν είχαν προκύψει οι ίδιες αντιδράσεις για έναν πολίτη ,τότε θα μιλούσαμε για μια απαράδεκτη παρέμβαση στην λογική της επιβολής των ηθικών κανόνων της επικρατούσας θρησκείας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, στην καθημερινότητα των πολιτών.
Η εποχή στην οποία είχε γίνει κατορθωτό αυτό είναι ο Μεσαίωνας με όλη την αρνητική φόρτιση που φέρει και μόνο η αναφορά αυτής της εποχής.
Όμως η αντίδραση δεν πυροδοτήθηκε προς κάποιον από τους πολλούς πολίτες που ντύνονται ιερείς στα καρναβάλια, αλλά προς έμενα λόγω της βουλευτικής ιδιότητας μου. Και αυτό γεννά ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο προκύπτει από την στρεβλή λογική της εκκλησίας, πως έχει κάθε δικαίωμα να επεμβαίνει σε ζητήματα που έχουν, κατά την εκτίμηση της, πολιτικές προεκτάσεις και μάλιστα να προσπαθεί να διαμορφώνει τις πολιτικές εξελίξεις.
Όλα τα παραπάνω όντως συνιστούν μια διαφορετική αντίληψη περί πολιτισμού, σε αντίθεση με το «δικό μου» πολιτισμό που χαρακτηρίζεται από την αποδοχή του διαφορετικού, τον σεβασμό στην θρησκευτική, σεξουαλική, πολιτική επιλογή του καθενός -αρκεί αυτή να μην στρέφεται κατά του ανθρώπου- την ελευθερία έκφρασης της οποίας το απόγειο παραμένει η σάτιρα και ο αυτοσαρκασμός.
Το κυριότερο όμως σημείο στο οποίο ξεπέρασε τα εσκαμμένα στην ανοικτή επιστολή του ο Μητροπολίτης Σιατίστης ήταν το ζήτημα που έθεσε ευθέως προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την δυνατότητα να κυβερνήσει με πρόσωπα σαν έμενα.
Εδώ και πολλές δεκαετίες από την δημιουργία του ελληνικού κράτους κάποιοι από τους ιεράρχες της εκκλησίας έχουν μπερδέψει τον Σταυρό της Ορθοδοξίας με τον σταυρό των εκλογών και ποίμνιο τους με το εκλογικό σώμα.
Ο λαός προφανώς καλείται κάθε φορά να επιλέξει τους πολιτικούς που θα τον κυβερνήσουν όχι καθ’ υπόδειξη κάποιου ιεράρχη, αλλά με βάση την πρόταση τους για την κοινωνία που θέλουν να δημιουργήσουν.
Εδώ και χρόνια παλεύω σε όλα τα επίπεδα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και ανεξιθρησκίας, μια κοινωνία δίκαιη και ανεκτική στην διαφορετικότητα, μια κοινωνία ίσων ευκαιριών και μηδενικής εκμετάλλευσης, μια κοινωνία με πρόσβαση όλων των πολιτών στα κοινά και κοινωνικά αγαθά, μια κοινωνία χωρίς πλούσιους και φτωχούς μια κοινωνία αλληλεγγύης στην οποία δεν θα χρειάζεται κανενός είδους φιλανθρωπία και ελεημοσύνη από κανέναν.
Από τα παραπάνω λοιπόν με έκριναν οι συμπολίτες μου και από αυτά θα με κρίνουν και πάλι σύντομα, εάν αξίζω να τους εκπροσωπώ".