> Voliotaki: Svet: ο «Τσάρος» των θαλασσών

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Svet: ο «Τσάρος» των θαλασσών

Στις 7 Νοεμβρίου 2013 πραγματοποιήθηκε η τελετή ονοματοδοσίας για το Svet , τo μεγαλύτερo δεξαμενόπλοιο της Ρωσίας, το πρώτο VLCC ( Very Large Crude Carrier ) στο Ρωσικό εμπορικό στόλο.

Το 320.000 τόνων δεξαμενόπλοιο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Bohai Shipbuilding Heavy Industry, στο Huludao της Κίνας και είναι το πρώτο από μια σειρά πλοία αυτού του τύπου που παραγγέλθηκαν από την SCF Group ( Sovcomflot ) για τη μεταφορά σε όλο τον κόσμο μεγάλων ποσοτήτων πετρελαίου. Προς το παρόν, δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστούν...
πλοία αυτής της κατηγορίας στη Ρωσία.

Η SCF είναι από τους παγκόσμιους ηγέτες της αγοράς δεξαμενόπλοιων τύπου Aframax και Suezmax. Με την κατασκευή των δύο νέων δεξαμενόπλοιων VLCC, των Svet και SCF Shanghai, η εταιρεία μπαίνει στο νέο τομέα της αγοράς VLCC (δηλαδή πλοίων περίπου 200.000 με 320.000 τόνων), ο οποίος αποτελεί μέρος της τρέχουσας στρατηγικής του Ομίλου.

Το πλοίο πληροί όλες τις εθνικές και διεθνείς απαιτήσεις ασφαλείας του νορβηγικού νηογνώμονα Det Norske Veritas και μπορεί να λειτουργεί χωρίς περιορισμούς (π.χ. όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς ασφαλείας) σε σχέση με την περιοχή πλοήγησης.

Το δεξαμενόπλοιο Svet θα λειτουργεί με μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης για μεταφορά του αργού πετρελαίου, με την PetroChina International (θυγατρική της China National Petroleum Corporation CNPC, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου στον κόσμο).

 Τον Δεκέμβριο του 2011, η Sovcomflot και η PetroChina υπέγραψαν τις σχετικές συμφωνίες που αφορούν ειδικότερα, μεταφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή, τη Δυτική Αφρική και τη Βενεζουέλα στην Κίνα με τα πλοία του Ομίλου SCF.

Το τάνκερ Svet θα μπει σε υπηρεσία το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου. Η επίβλεψη της κατασκευής του πλοίου και η τεχνική διαχείριση του είναι ευθύνη των ειδικών της ОАО Novoship (μέρος του Ομίλου SCF).

Το πλοίο πήρε το όνομά του προς τιμήν του πρώτου Ρωσικού -και ενός από τα πρώτα του κόσμου - δεξαμενόπλοιου μεταφοράς πετρελαίου, του Svet που είχε χωρητικότητα 1.700 τόνων.

 Το δεξαμενόπλοιο εκείνο κατασκευάστηκε το 1885 με εντολή της Nobel Brothers Company και χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά πετρελαίου και κηροζίνης για εξαγωγή προς τη Μαύρη Θάλασσα και τη λεκάνη της Μεσογείου.

Το πλοίο είχε 89,5 μέτρα μήκος και 11,6 μέτρα πλάτος, και η μέγιστη ταχύτητα του πλοίου με πλήρη ιστιοπλοΐα ήταν 7,5 κόμβοι. Το πλήρωμα του πρώτου δεξαμενόπλοιου της μαύρης Θάλασσας αποτελείτο από 50 ναύτες .

Τεχνικά χαρακτηριστικά του δεξαμενόπλοιου Svet :
Μήκος - 332 m
Πλάτος - 60 m
Ύψος - 30.05 μ.
Χωρητικότητα - 320.000 τόνοι
Ταχύτητα - 16 κόμβοι

portnet