Ούτε τα μισά από το σύνολο των εμπορικών πλοίων που ανήκουν σε Έλληνες εφοπλιστές δεν βρίσκονται υπό ελληνική σημαία, αποκαλύπτουν στοιχεία της αμερικανικής υπηρεσίας πληροφοριών CIA.
Η CIA στο «World Factbook» του 2013 έχει συγκεντρώσει πληροφορίες για 267 κράτη του κόσμου, σχετικά με την ιστορία τους, τη γεωγραφία, την πληθυσμιακή σύνθεση, την πολιτική σκηνή και την κεντρική διοίκηση, την οικονομία, τις τηλεπικοινωνίες, τις μεταφορές, και τα εθνικά θέματα.
Για την Ελλάδα, στην ενότητα μεταφορές παρέχονται στοιχεία για τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο.
Σύμφωνα με τη CIA, οι Έλληνες εφοπλιστές φέρονται να ελέγχουν συνολικά 3.319 εμπορικά πλοία διαφόρων τύπων και χωρητικοτήτων. Από αυτά, μόλις τα 860 είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο!
Αντί της ελληνικής σημαίας, οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται πως προτιμούν αυτή της Λιβερίας, η οποία είναι πρώτη με 505 πλοία ελληνικών συμφερόντων εγγεγραμμένα στο νηολόγιό της. Ακολουθεί η Μάλτα με 469, οι Νήσοι Μάρσαλ με 408, ο Παναμάς με 379, οι Μπαχάμες με 225 και η Κύπρος με 201. Τα υπόλοιπα εμπορικά πλοία που ανήκουν σε Έλληνες διαχειριστές είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια άλλων χωρών.
Η έκθεση της CIA, με βάση το σύνολο των εμπορικών πλοίων υπό ελληνική σημαία κατατάσσει τη χώρα στη 12η θέση παγκοσμίως, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο είναι η τέταρτη δύναμη της ναυτιλίας του πλανήτη.
Επιβεβαιώνεται ακόμα μία φορά πως η πλειοψηφία των Ελλήνων εφοπλιστών προτιμά τις σημαίες «φορολογικών παραδείσων» αντί της γαλανόλευκης. Φαίνεται ότι για κάποιους Έλληνες εφοπλιστές δεν είναι αρκετές οι δεκάδες φοροαπαλλαγές που τους παρέχει εδώ και δεκαετίες η ελληνική πολιτεία.
Πόσω μάλλον όταν εν μέσω της βαθιάς οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει τη χώρα, συνεχίζουν να πιέζουν για τη διατήρηση των προνομίων τους, «παζαρεύοντας» την ελληνική σημαία, για να εγγράψουν περισσότερα πλοία στο εθνικό νηολόγιο.
Γίνεται φανερό πως τα προνόμια των Ελλήνων εφοπλιστών παραμένουν «αδιαπραγμάτευτα» ενώ τα δικαιώματα του ελληνικού λαού σε υγεία, παιδεία, γενικά σε αξιοπρεπή διαβίωση σφαγιάζονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με την τρόικα.
Και πάλι όμως, ο ελληνόκτητος στόλος θα συνεχίσει να πλέει στις θάλασσες με σημαίες άλλων χωρών, αφού –όπως λέει και η ρήση- το εφοπλιστικό εν προκειμένω κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα.