> Voliotaki: Σε ποιους Έλληνες εφοπλιστές επένδυσε ο Τζορτζ Σόρος

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Σε ποιους Έλληνες εφοπλιστές επένδυσε ο Τζορτζ Σόρος

ΜΕΤΟΧΟΣ ΣΕ 5 "ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ" ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ

Από τον Ηλία Γ. Μπέλλο

Θέσεις στο μετοχικό κεφάλαιο εισηγμένων στη Wall ναυτιλιακών επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στην αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει οικοδομήσει ο επενδυτικός βραχίονας του George Soros.


Σύμφωνα με την επίσημη γνωστοποίηση προς την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς στην οποία προέβη το Soros Fund Management στο κλείσιμο του 9μηνου το hedge fund του δισεκατομμυριούχου επενδυτή ήταν μέτοχος σε έξι ναυτιλιακές με την μεγαλύτερη θέση του να έιναι αυτή στη DryShips συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου.

Ακόμα εμφανίζεται ως μέτοχος της Diana Shipping συμφερόντων του Συμεών Παλιού, στις Navios Maritime Partners και Navios Maritime Holdings αμφότερες συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, στην Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου και στην Baltic Trading του Πέτρου Γεωργιόπουλου. Η έκτη ναυτιλιακή στην οποία έχει τοποθετηθεί είναι η μόνη μη ελληνική και πρόκειται για την ιρλανδική Ardmore Shipping.

Το άνοιγμα του George Soros στην ποντοπόρο ναυτιλία συμπίπτει με την ανάκαμψη της ναυλαγοράς στον κλάδο ξηρού φορτίου. Είναι χαρακτηριστικό πως ο δείκτης βαρόμετρο της ναυτιλίας Baltic Dry Index έχει αναρριχηθεί από τις 700 μονάδες στις αρχές του 2013 στις 1500 σήμερα, έχοντας στις αρχές Οκτωβρίου ξεπεράσει ακόμα και τις 2.100 μονάδες, υψηλό 2 ετών.

Τα ημερήσια έσοδα των μεγάλων ποντοπόρων φορτηγών εχουν επίσης υπερδιπλασιαστεί και οι τιμές των μετοχών πολλών ναυτιλιακών αυτού του τομέα εχουν σημειώσει σημαντικότατες ανόδους από τα χαμηλά στα οποία είχαν περιέλθει.

Το ράλι αλλά και το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων funds όπως του Soros ήλθε μετά από μια 5ετία σημαντικότατων πιέσεων στα ημερήσια έσοδα των πλοίων αλλά και τις αξίες των πλοίων. Η πλειοψηφεία των αναλυτών που παρακολουθούν τη ναυτιλία αναμένει διατηρήσιμη ανάκαμψη αν και διαφορετικού εύρους ο κάθε ένας.

Σύμφωνα με έρευνα μεταξύ 34 αναλυτών του Bloomberg στις αρχές του Φθινοπώρου -οπότε και η «φωτογραφία» των θέσεων του Soros που προκύπτει από την ανακοίνωσή του- το 2014 θα είναι η πρώτη χρονιά που όλα τα ποντοπόρα φορτηγά θα δουν τα ημερήσια έσοδα τους να ξεπερνούν τα επίπεδα που καλύπτουν τα έξοδα τους.

Επιστροφή δηλαδή στη λειτουργική κερδοφορία μετά από πολλά συνεχόμενα έτη αρνητικών EBITDA. Σύμφωνα δε με τον ναυλομεσιτικό οίκο ACM Shipping Group Plc το εμπόριο με τα μεγάλα φορτηγά θα αναπτυχθεί κατά 10% το 2014 υπερκαλύπτοντας την αύξηση του παγκόσμιου στόλου από τις παραδόσεις νέων ναυπηγήσεων για πρώτη χρονιά μετά την κρίση που ξέσπασε το 2008.

Η ναυτιλία δεν είναι άγνωστη στον George Soros αφού ο εκλιπόντας, επίσης δισεκατομμυριούχος, αδελφός του Paul υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές στην διεθνή λιμενική βιομηχανία την οποία μάλιστα βοήθησε να αναπτυχθεί με επενδύσεις και καινοτομίες -όπως οι πλωτοί προβλήτες που επιτρέπουν την προσέγγιση και φόρτο-εκφόρτωση ποντοπόρων πλοίων σε λιμάνια με αβαθή που ήταν μέχρι τότε απροσπέλαστα.

Η αξία των θέσεων που αποκάλυψε με την τριμηνιαία του έκθεση προς την Securities and Exchange Commission δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη (της τάξης των 5 εκατ. δολ.) αλλά καθώς συμπίπτουν με την έναρξη της αισιοδοξίας για τον κλάδο εκτιμάται ότι μπορεί να εχουν αυξηθεί.

Παράλληλα το γεγονός το ότι οι πέντε από τις έξι μετοχές που επιλέγει συνδέονται με Έλληνες εφοπλιστές κρίνεται σημειολογικά σημαντικό.