Εξοικονόμηση έως και 35 εκατ. ευρώ ετησίως αναμένεται να προκύψει από την ενοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών μετά την εξαγορά της Οlympic Air από την Aegean, όπως δήλωσε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε πως στο άμεσο διάστημα των επόμενων 6 έως 14 μηνών που ακολουθούν από...
την εξαγορά της Olympic Air, οι συνέργειες που προκύπτουν οδηγούν σε έναν ενισχυμένο στόλο, σε άμεση επέκταση του δικτύου και ενίσχυση της συνδεσιμότητας εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς και σε μείωση κόστους από την ενοποίηση διοικητικών υπηρεσιών, με εξοικονόμηση έως και 35 εκατ. ευρώ ετησίως.
Το νέο σχήμα θα αποτελείται από 45 αεροσκάφη (δύο τύποι αεροσκαφών) και θα διατηρηθούν τα δύο brands των εταιρειών (όνομα και σήματα), διακριτό πτητικό έργο, στόλος και προσωπικό, έχοντας όμως ενοποιημένες κεντρικές υπηρεσίες.
Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean, το ανθρώπινο δυναμικό ανέρχεται σε 2.090 άτομα που απασχολούν και οι δύο εταιρείες και στόχος είναι το επόμενο καλοκαίρι να είναι στα ίδια επίπεδα ή ελαφρώς υψηλότερα. Πάντως, ο κ. Βασιλάκης παραδέχθηκε πως η ενοποίηση των υπηρεσιών (διοικητικές, υποστηρικτικές) θα οδηγήσει και σε απώλεια θέσεων εργασίας.
Για το 2014, στα σχέδια της Αegean περιλαμβάνεται και η προσθήκη πέντε νέων αεροσκαφών τύπου τζετ, η δημιουργία μίας επιπλέον βάσης στα Χανιά καθώς και η προσθήκη 15 νέων προορισμών από την Αθήνα, με αποτέλεσμα οι συνολικοί προορισμοί εξωτερικού της εταιρείας να ανέρχονται σε 47, ενώ οι προσφερόμενες θέσεις εξωτερικού θα αυξηθούν κατά περίπου 800.000.
Οι νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στη Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βηρυτό στον Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και τέσσερις επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Όσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία και το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία.
Έτσι, οι δύο εταιρείες το 2014 θα καλύπτουν από κοινού ένα δίκτυο περισσότερων των 250 δρομολογίων, εκ των οποίων 205 και πλέον δρομολόγια εξωτερικού και 47 έως 50 δρομολόγια εσωτερικού.
Σε ό,τι αφορά το κόστος των ναύλων, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε πως δεν θα αυξηθούν στο μέτρο που αυτό είναι δυνατό και πρόσθεσε πως στόχος και δέσμευση της Aegean είναι να μετακυλήσει τα οφέλη από τη συγχώνευση των δύο εταιρειών στους επιβάτες με ακόμα πιο ανταγωνιστικούς ναύλους, ενίσχυση προνομίων για τους πιστούς πελάτες και των δύο εταιρειών και διεύρυνση δικτύου.
«Δημιουργούνται οι βάσεις για έναν ισχυρότερο αερομεταφορέα, που θα μπορεί να σταθεί στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην ευρύτερη περιοχή. Στόχος μας είναι η AEGEAN και η Olympic Air να πρωταγωνιστήσουν στις αλλαγές που επέρχονται στην τουριστική αγορά της χώρας και της ευρύτερης περιοχής» πρόσθεσε.
Σε επίπεδο ωφελειών που προκύπτουν ως προς τις τιμές, η AEGEAN έχει, ήδη, ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση, τους GoLight και Flex ναύλους, με τιμές που ξεκινούν από 24 ευρώ προς Αθήνα, οι οποίοι εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία και απεριόριστη ευελιξία, αντίστοιχα, και θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από τον Φεβρουάριο του 2014.
Επιπλέον, σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας, πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του δικτύου άγονων γραμμών.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Βασιλάκης ζήτησε ίση μεταχείριση από την Τουρκία, η οποία, όπως ανέφερε, δεν διαθέτει χρονοθυρίδες στις ελληνικές εταιρείες ώστε να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όπως προβλέπουν οι διμερείς συμφωνίες των δύο χωρών.
Σημείωσε, δε, ότι από το 2009 η Turskish Airlines κατάφερε να τριπλασιάσει τις πτήσεις προς την Ελλάδα την ώρα που οι ελληνικές εταιρείες δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν slots.
Μάλιστα, αναφέρθηκε στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη για την οποία η Aegean έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα από το 2009, ωστόσο η τουρκική πλευρά, όπως είπε, δεν δίνει τη χρονοθυρίδα.
Και κατέληξε: «Κάποια στιγμή πρέπει να δείξουν μία αμοιβαιότητα. Δεν μπορεί να δίνει μόνο η μία πλευρά. Τι είδους σχέση είναι αυτή μεταξύ χωρών όπου μόνο ο ένας δίνει;».