Ούτε το πιο ευαίσθητο κομμάτι του μαθητικού δυναμικού της χώρας, τα παιδιά με αναπηρίες και νοητικές δυσκολίες, δεν ξεφεύγουν από τη μανία της κυβέρνησης να καλύψει τα κενά της πρωινής ζώνης των σχολείων-εκ των ενόντων.
Μετά τη διάλυση του ολοήμερου σχολείου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζεται να περικόψει και τα τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, στα οποία φοιτούν τα παιδιά αυτά....
Παίρνουν τους δασκάλους τους και τους μεταφέρουν στο πρωινό πρόγραμμα για να καλύψουν τα κενά. Περίπου 20.000 μαθητές απειλούνται με εκπαιδευτικό αποκλεισμό και 2.000 τον βιώνουν ήδηΜετά τη διάλυση του ολοήμερου σχολείου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζεται να περικόψει και τα τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, στα οποία φοιτούν τα παιδιά αυτά....
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ήδη έχει ξεκινήσει να παίρνει τους δασκάλους ειδικής αγωγής των τμημάτων αυτών και να τους τοποθετεί είτε στην πρωινή ζώνη των δημοτικών σχολείων είτε σε ειδικά σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο νομός Φθιώτιδας, όπου τα τμήματα ένταξης μετρούν πλέον 8 δασκάλους λιγότερους.
Συνολικά στην Ελλάδα λειτουργούν 1.660 τμήματα ένταξης, στα οποία φοιτούν 15.000 μαθητές δημοτικού και 5.000 Γυμνασίου. Με την πολιτική της κυβέρνησης να καλύψει τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό χωρίς διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών, αλλά με υποχρεωτικές μετακινήσεις, καταργήσεις τομέων εκπαίδευσης, συμπτύξεις τμημάτων, συγχωνεύσεις και καταργήσεις, ένα μεγάλο κομμάτι των μαθητών αυτών θα βρεθούν χωρίς δάσκαλο και εκπαίδευση, βιώνοντας έναν σύγχρονο Καιάδα.
Την ίδια ώρα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει εγκύκλιο με την οποία ανακαλεί τις ελάχιστες αποσπάσεις που έγιναν για να καλυφθούν τα εκατοντάδες κενά στα τμήματα ένταξης, ώστε και αυτοί οι λίγοι αποσπασμένοι δάσκαλοι ειδικής αγωγής να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του πρωινού προγράμματος των σχολείων.
Και φυσικά, όταν περικόπτονται ακόμα και τα τμήματα που λειτουργούσαν μέχρι πέρυσι, ούτε λόγος να γίνεται για την ίδρυση νέων. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, εκτελώντας εντολές, απορρίπτουν όλα τα αιτήματα που έχουν υποβάλει σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντές για ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης, στις περιπτώσεις που υπάρχουν οι προϋποθέσεις, δηλαδή τρία παιδιά με ανάλογα προβλήματα. Η απόρριψη των αιτημάτων έχει οδηγήσει σε εκπαιδευτικό αποκλεισμό περίπου 2.000 παιδιά.
Το μέγεθος του προβλήματος γίνεται ακόμη πιο κατανοητό, αν λάβει κανείς υπόψη του ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, αυτή τη στιγμή λείπουν από τα σχολεία 825 δάσκαλοι ειδικής αγωγής.
Όλες οι οργανώσεις , σύλλογοι και φορείς (π.χ. Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρίες, Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής κ.ά.) ζητούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εγκαταλείψει αυτή την ανάλγητη πολιτική και να μην στερήσει από το πιο ευαίσθητο κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού το δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Στο μεταξύ ο Σταύρος Πετράκης, ειδικός γραμματέας της ΔΟΕ, κατήγγειλε (στον Σκάι) ότι, την ώρα που οι κενές οργανικές θέσεις ξεπερνούν κάθε όριο, έχουν καταγραφεί 1.271 αποσπάσεις δασκάλων που τοποθετούνται σε πολιτικά γραφεία, μητροπόλεις, σε βιβλιοθήκες και όπου αλλού και αυτές γίνονται με εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες χωρίς καμία προαπαιτούμενη μοριοδότηση. "Αυτά είναι απαράδεκτα και τραγικά πράγματα και αυτό το πάρτι του ρουσφετιού συνεχίζει να υπάρχει" τόνισε ο ειδικός γραμματέας της ΔΟΕ...