Η προμήθεια επί του προστίμου έχει μετατρέψει τους ελεγκτές σε «κυνηγούς κεφαλών»!
Για «αλλαγές στους ελέγχους» εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχ. Χρυσοχοΐδης.
Αυτό απάντησε σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας «Δημοκρατία», με αφορμή το θάνατο του 19χρονου.
Για «αλλαγές στους ελέγχους» εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχ. Χρυσοχοΐδης.
Αυτό απάντησε σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας «Δημοκρατία», με αφορμή το θάνατο του 19χρονου.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης παρέπεμψε, όμως, για τα περαιτέρω στον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, υποστηρίζοντας ότι εκείνος χειρίζεται το θέμα. Ο τελευταίος, σε χθεσινές δηλώσεις του, παραδέχθηκε ότι «υπάρχουν κενά στη διαδικασία ελέγχου εισιτηρίων», χωρίς να αναφερθεί λεπτομερώς στις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο.
Μετά τις σοβαρές αντιδράσεις που προκλήθηκαν, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών συνιστά ψυχραιμία, τη στιγμή που οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ υποστηρίζουν ότι οι διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών έχουν μετατρέψει τη διαδικασία ελέγχου εισιτηρίων σε «κυνήγι κεφαλών». οι ίδιοι κάνουν λόγο για ελλιπή εκπαίδευση και για ανάγκη λήψης μέτρων, ώστε να μην επαναληφθεί το τραγικό συμβάν του Περιστερίου.
Το μπόνους (φτάνει το 50% επί του προστίμου, με το καθαρό ποσό να ανέρχεται σε 18%-20%) που λαμβάνουν οι ελεγκτές της ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) θεωρείται ότι ενισχύει τα «φαινόμενα ανθρωποφαγίας».
Πολλοί οδηγοί κάνουν τον ελεγκτή, μετά τη λήξη της βάρδιας τους, καθώς, εξαιτίας των μεγάλων περικοπών στους μισθούς, έχουν ανάγκη τα επιπλέον χρήματα.
Χθες, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, υποστήριξε ότι οι ελεγκτές των ΟΣΥ εισπράττουν όντως ένα ποσοστό από τα πρόστιμα, όταν αυτά καταβληθούν. Πρόσθεσε, όμως ότι, σε κάθε περίπτωση, τα χρήματα αυτά δεν ξεπερνούν τα 200 με 250 ευρώ το μήνα (όσα πρόστιμα και αν επιβάλουν), καθώς περιορίζονται από τα ισχύοντα για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο.
Η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ (στα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως ο ηλεκτρικός και το μετρό, δεν προβλέπεται μπόνους, καθώς διαθέτουν επαρκή αριθμό ελεγκτών) υποστηρίζει με χθεσινή ανακοίνωσή της ότι έχει προτείνει τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο ένα ευρώ, καθώς και δωρεάν μετακίνηση για ανέργους και χαμηλοσυνταξιούχους.
Πηγή: Δημοκρατία