> Voliotaki: Παραδίδουν τεράστιο μέρος της ναυτικής εκπαίδευσης στους εφοπλιστές

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Παραδίδουν τεράστιο μέρος της ναυτικής εκπαίδευσης στους εφοπλιστές

Κύριος στόχος η εξασφάλιση ακόμα πιο φθηνού ναυτεργατικού δυναμικού για λογαριασμό των εφοπλιστών.

Την παράδοση της ναυτικής εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης στα χέρια των εφοπλιστών ετοιμάζει η κυβέρνηση, καθώς βρίσκεται στα σκαριά Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα αναγνωρίζει ως αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας και τα πιστοποιητικά από ιδιωτικές ναυτικές σχολές.

Στο υπουργείο Ναυτιλίας και το Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης ..
έχει ήδη ξεκινήσει διάλογος με θέμα «Απόψεις - σχόλια στο ΠΔ, Προϋποθέσεις απόκτησης αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας και δικαίωμα υπηρεσίας στα πλοία».

Η υλοποίηση της απαίτησης των Ελλήνων εφοπλιστών για περαιτέρω μείωση του εργατικού κόστους έχει ξεκινήσει από το Φεβρουάριο και τον πρώην υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη. Ο κ. Μουσουρούλης, με δύο υπουργικές αποφάσεις και ένα Προεδρικό Διάταγμα, ενεργοποίησε παλιότερο νόμο του ΠΑΣΟΚ (3153/2003) και έναν μεταγενέστερο συμπληρωματικό της Νέας Δημοκρατίας (3450/2006) για τη «ναυτική επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και επιμόρφωση».

 Αυτοί προέβλεπαν τη δημιουργία ιδιωτικών σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) και είχαν ξεσηκώσει σπουδαστές και ναυτεργάτες, καθώς, όπως κατηγορούνταν, στόχος τους ήταν η έκδοση πτυχίων με το «κιλό» και η εξασφάλιση φθηνού, εγκλωβισμένου ναυτεργατικού δυναμικού για λογαριασμό των εφοπλιστών.

Τώρα το ΣΝΕ έχοντας έτοιμο το νομικό πλαίσιο έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή. Αξίζει να σημειωθεί ότι, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση πέρασε νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού μπορούν να κάνουν εκπαιδευτικά ταξίδια και σε πλοία με κοινοτικές σημαίες ή σημαίες τρίτων χωρών, ήρθε την 20η Ιουνίου υπουργική απόφαση, που καθορίζει ότι σπουδαστές που μπαρκάρουν σε αυτά τα πλοία θα πρέπει να εξαγοράσουν την υπηρεσία τους στο ΝΑΤ, για να αναγνωριστεί ως συντάξιμη. Δηλαδή οι δόκιμοι ταξιδεύουν για 110 ευρώ το μήνα, αφού από το μισθό των 880 ευρώ, πρέπει να καταβάλλουν στο ΝΑΤ τα 770 για αναγνώριση υπηρεσίας!

Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) προειδοποιεί με ανακοίνωσή της: «Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην ιδιωτική εκπαίδευση που προωθείται για την ικανοποίηση των αξιώσεων των εφοπλιστών για την παραγωγή φτηνότερου εργατικού δυναμικού χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα που θα προστεθούν στη στρατιά των ανέργων».

Η δε εθελοντική συνεισφορά, που παρουσιάστηκε ως συγκινητική, πατριωτική κίνηση, φαίνεται, όπως λένε όσοι ασκούν δριμεία κριτική, πως έκρυβε πίσω της σειρά δεσμεύσεων προς όφελος των Ελλήνων εφοπλιστών. Και η υλοποίησή τους ξεκινά άμεσα.