Το σχέδιο της γερμανικής κυβέρνησης προβλέπει μέχρι το 2020 να κυκλοφορούν στη Γερμανία ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Κι όμως όλοι γνωρίζουν ότι ο στόχος αυτός είναι ανέφικτος.
Από τα 43 εκατομμύρια επιβατηγά οχήματα που κυκλοφορούν στη Γερμανία, μόνο 7 χιλιάδες είναι ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο, αυτό δεν αποτρέπει το Γερμανό υπουργό Περιβάλλοντος...να πιστεύει ακόμη στον στόχο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020.
«Πρέπει να δώσουμε έμφαση στα εταιρικά αυτοκίνητα», επισήμανε ο Πέτερ Αλτμάιερ κατά την παρουσίαση του στόλου των 79 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων των Γερμανικών Ταχυδρομείων (Deutsche Post).
Ωστόσο και ο ίδιος γνωρίζει ότι η συντριπτική πλειονότητα των εν λόγω αυτοκινήτων ανήκει σε επιχειρήσεις ή κρατικές υπηρεσίες. «Μόνο ένα μικρό μέρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι στα χέρια ιδιωτών», αναφέρει ο Στέφαν Μπράτσελ, διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου CAM που εδρεύει στο Μπέργκις Γκλάντμπαχ της Γερμανίας.
Ο Μπράτσελ παραπέμπει στις δυσκολίες συντήρησης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, υπενθυμίζοντας ότι σε όλη την Γερμανία υπάρχουν μόνο 2 χιλιάδες δημόσιοι σταθμοί φόρτισης. «Δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να έχουν στο γκαράζ τους έναν ιδιωτικό σταθμό φόρτισης του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου τους», προσθέτει.
Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί το υψηλό κόστος ενός τέτοιου αυτοκινήτου. «Ένα ηλεκτροκίνητο κοστίζει περίπου 50% περισσότερο από ένα ανάλογο συμβατικό αυτοκίνητο», λέει ο Στέφαν Μπράτσελ, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει στο μέλλον η διαφορά αυτή να μειωθεί.