> Voliotaki

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Κοκκινούλης vs Μπούτα...

Κάθε χρόνο, σε κάθε μπλόκο, οι αγρότες δηλώνουν ότι ο αγώνας τους δεν έχει χρώμα. Η ιστορία, βέβαια, έχει αποδείξει άλλα. Η πιο διαχρονική κόντρα ήταν αυτή ανάμεσα στον Μαρίνο Αντύπα της Δεξιάς Θανάση Κοκκινούλη και στον Βαγγέλη Μπούτα.

Προφανώς, η BMW 316 με την οποία τριγύριζε στα μπλόκα ο εκ Λαρίσης γαλάζιος καπετάνιος δεν ήταν του στυλ Μπούτα. ...
 
Αλλά σίγουρα δεν ήταν το μόνο που τους χώριζε. Την εμβληματική ατάκα, που αποδεικνύει τη δύσκολη σχέση τους, την ξεστόμισε ο Κοκκινούλης όταν αποφάσισε να χτίσει mall, το Gaia Lifestyle Centre, στη Λάρισα. Επέλεξε, είπε, την οδό Καρδίτσης «για να το βλέπει κάθε φορά που θα έρχεται από την Καρδίτσα ο Μπούτας».

Ο κόκκινος άρχοντας του Κάμπου


Πέρασαν πολλές φίρμες από τα μπλόκα. Κοκκινούλης, Νασίκας, Γκανής, Αραμπατζής. Ο αδιαμφισβήτητος σταρ όμως, από το μακρινό 1994 έως και σήμερα, είναι ο Βαγγέλης Μπούτας. Ο κόκκινος άρχοντας του Κάμπου έχει πολλά παράσημα καρφιτσωμένα πάνω στο σήμα κατατεθέν του, την κάπα. Ακόμη έχουν να λένε άπαντες για τα 3.500 τρακτέρ που κατέβασε στον κόμβο της Βιοκαρπέτ το 1996. Ο κομμουνιστής από την Καρδίτσα έχει υπηρετήσει τον Περισσό από διάφορα πόστα ενώ έχει εκλεγεί μέχρι και βουλευτής. Πάντως, ο Μπούτας άφησε το βαμβάκι πολύ νωρίς, πριν από το 2000, για να παράγει κρασί και τσίπουρο. Η ετικέτα Κτήμα Μπούτα έχει πια όνομα στη Θεσσαλία.

58 ημέρες στους δρόμους


Το 1996 ήταν χρονιά-ορόσημο. Τότε ανδρώθηκαν οι πατέρες του κινήματος. Τότε ορίστηκε το ύφος των κινητοποιήσεων. Για 58 ημέρες η αγροτιά ήταν στους δρόμους. Είτε στα μπλόκα είτε σε συλλαλητήρια. Η κυβέρνηση Σημίτη πιάστηκε στον ύπνο τότε και ήλπιζε πως ο βαρύς χειμώνας θα έδινε ένα τέλος στα μπλόκα. Οπερ... δεν εγένετο. Ετσι, σε μια ανάπαυλα διαπραγματεύσεων, ο τότε υπουργός Δημόσιας Τάξης Γιώργος Ρωμαίος έδωσε εντολή: τα ΜΑΤ έσκασαν τα λάστιχα των τρακτέρ και μετά έριξαν και ζάχαρη στις μηχανές. Κι έπεσε η αυλαία των μπλόκων εκείνου του χειμώνα.

ΤΑ ΝΕΑ