Στο Αιγαίο εκτελούν κρουαζιέρες τουρκικών συμφερόντων εταιρείες και
ναυλώνουν πλοία ελληνικών συμφερόντων. Την αποκάλυψη αυτή έκανε πρόσφατα
ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας σε επιστολή που έστειλε
στον υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη στην οποία
εκθέτει αναλυτικά τα προβλήματα του κλάδου κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
«Η Τουρκία που έχει παρεμφερή γεωγραφική θέση έχει ήδη εισέλθει στο στίβο των κρουαζιερών ναυλώνοντας δύο ελληνόκτητα πλοία για κρουαζιέρες στο Αιγαίο και επεκτείνοντας τις υποδομές σε Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Κουσάντασι και Αττάλεια» επισημαίνει ο ΣΕΕΝ....
Πριν από τρία χρόνια ένας μεγάλος Τούρκος tour operator ναύλωσε το κρουαζιερόπλοιο OCEAN MAJESTY της εταιρείας MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC. για χρονικό διάστημα περίπου πέντε μηνών για την πραγματοποίηση τριήμερων / τετραήμερων και επταήμερων κρουαζιερών στο Αιγαίο και στα Ελληνικά νησιά με αφετηρία και τέρμα αυτών των κρουαζιερών το λιμάνι της Σμύρνης.
Η ναύλωση του OCEAN MAJESTY ανανεώθηκε και για τα έτη 2011 και 2012 και τερματίσθηκε στο τέλος του Σεπτεμβρίου 2012.
Το παράδειγμα αυτών των tour operators μιμήθηκαν και άλλοι Τούρκοι επιχειρηματίες οι οποίοι το 2012 ναύλωσαν το ελληνικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο AEGEAN PARADISE, για παρόμοιες κρουαζιέρες με αφετηρία τα λιμάνια της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης.
Το ενδιαφέρον των Τούρκων tour operators για παρόμοιες ναυλώσεις θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Ήδη έχουν ναυλώσει για δεύτερη χρονιά για το 2013 το AEGEAN PARADISE ενώ συζητούν και με την Louis Hellenic Cruises και την Ocean Majesty.
Οι φόβοι που υπάρχουν τα δύο τελευταία χρόνια ότι θα αφελληνιστί η ελληνική ακτοπλοία φαίνεται ότι δεν θα αργήσουν να γίνουν πραγματικότητα. Μάλιστα τα σενάρια θέλουν Τούρκους επιχειρηματίες να βάζουν τα κεφάλαια και να συνεργάζονται με Έλληνες σε πιθανές κοινοπραξίες αλώνοντας τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στις ελληνικές θάλασσες.
Την περασμένη άνοιξη Έλληνας ακτοπλόος είχε δηλώσει σε τουρκικά ΜΜΕ ότι «οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες και οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προβλήματα χρηματοδότησης. Τα πλοία που αξίζουν 80- 100 εκατομμύρια δολάρια τα πουλάνε για 50 εκατομμύρια. Οι Τούρκοι θα μπορούν να αγοράσουν τα πλοία αλλά ακόμα και τις γραμμές τους σε τιμές ευκαιρίας».
Το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών ενημέρωσε τότε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες πως ο συγκεκριμένος εφοπλιστής είναι πρόθυμος να μεσολαβήσει για την εξαγορά ελληνικών εταιρειών, από τουρκικές εταιρείες.
Με το σήμα που έστειλε το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών, ουσιαστικά κινητοποιεί τις τουρκικές εταιρείες να ψάξουν τις αντίστοιχες ευκαιρίες στην Ελλάδα.
«Η Τουρκία που έχει παρεμφερή γεωγραφική θέση έχει ήδη εισέλθει στο στίβο των κρουαζιερών ναυλώνοντας δύο ελληνόκτητα πλοία για κρουαζιέρες στο Αιγαίο και επεκτείνοντας τις υποδομές σε Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Κουσάντασι και Αττάλεια» επισημαίνει ο ΣΕΕΝ....
Πριν από τρία χρόνια ένας μεγάλος Τούρκος tour operator ναύλωσε το κρουαζιερόπλοιο OCEAN MAJESTY της εταιρείας MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC. για χρονικό διάστημα περίπου πέντε μηνών για την πραγματοποίηση τριήμερων / τετραήμερων και επταήμερων κρουαζιερών στο Αιγαίο και στα Ελληνικά νησιά με αφετηρία και τέρμα αυτών των κρουαζιερών το λιμάνι της Σμύρνης.
Η ναύλωση του OCEAN MAJESTY ανανεώθηκε και για τα έτη 2011 και 2012 και τερματίσθηκε στο τέλος του Σεπτεμβρίου 2012.
Το παράδειγμα αυτών των tour operators μιμήθηκαν και άλλοι Τούρκοι επιχειρηματίες οι οποίοι το 2012 ναύλωσαν το ελληνικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο AEGEAN PARADISE, για παρόμοιες κρουαζιέρες με αφετηρία τα λιμάνια της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης.
Το ενδιαφέρον των Τούρκων tour operators για παρόμοιες ναυλώσεις θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Ήδη έχουν ναυλώσει για δεύτερη χρονιά για το 2013 το AEGEAN PARADISE ενώ συζητούν και με την Louis Hellenic Cruises και την Ocean Majesty.
Οι φόβοι που υπάρχουν τα δύο τελευταία χρόνια ότι θα αφελληνιστί η ελληνική ακτοπλοία φαίνεται ότι δεν θα αργήσουν να γίνουν πραγματικότητα. Μάλιστα τα σενάρια θέλουν Τούρκους επιχειρηματίες να βάζουν τα κεφάλαια και να συνεργάζονται με Έλληνες σε πιθανές κοινοπραξίες αλώνοντας τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στις ελληνικές θάλασσες.
Την περασμένη άνοιξη Έλληνας ακτοπλόος είχε δηλώσει σε τουρκικά ΜΜΕ ότι «οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες και οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προβλήματα χρηματοδότησης. Τα πλοία που αξίζουν 80- 100 εκατομμύρια δολάρια τα πουλάνε για 50 εκατομμύρια. Οι Τούρκοι θα μπορούν να αγοράσουν τα πλοία αλλά ακόμα και τις γραμμές τους σε τιμές ευκαιρίας».
Το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών ενημέρωσε τότε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες πως ο συγκεκριμένος εφοπλιστής είναι πρόθυμος να μεσολαβήσει για την εξαγορά ελληνικών εταιρειών, από τουρκικές εταιρείες.
Με το σήμα που έστειλε το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών, ουσιαστικά κινητοποιεί τις τουρκικές εταιρείες να ψάξουν τις αντίστοιχες ευκαιρίες στην Ελλάδα.