Ανοικτή επιστολή-ερώτηση προς τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Λυκουρέντζο απέστειλαν οι Οικολόγοι Πράσινοι με βασικό θέμα τις ιδιωτικές τηλεφωνικές γραμμές για ιατρικά ραντεβού.
Η επιστολή έχει ως εξής:
Λύνουν το πρόβλημα του ΕΟΠΥΥ οι ιδιωτικές τηλεφωνικές γραμμές για ιατρικά ραντεβού;
Κ/ε Υπουργέ Υγείας και κε Πρόεδρε του ΕΟΠΥΥ,
Ως Θεματική Ομάδα Υγείας των Οικολόγων-Πράσινων θα θέλαμε να μας παράσχετε τις διευκρινίσεις σας στα ακόλουθα ερωτήματα. Θα ήταν χρήσιμο πιστεύουμε να μας απαντήσετε δημόσια, ελπίζοντας αυτό να αποτελέσει ένα έναυσμα για έναν γόνιμο δημόσιο διάλογο σε σχέση με τα πολλά ερωτηματικά που έχει προκαλέσει στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ η πρόσφατη και πολυδιαφημισμένη λειτουργία των τηλεφωνικών γραμμών για ιατρικά ραντεβού.
1. Τι σκοπεύετε να πράξετε για την επίλυση των πολλών και σοβαρών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν όσον αφορά τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιδιώτες ιατρούς; Ενδεικτικά αναφέρουμε:
α) τις πολύμηνες και χρονίζουσες οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων προς τους συμβεβλημένους ιατρούς,
β) την συνεχιζόμενη κωλυσιεργία όσον αφορά την υπογραφή συμβάσεων του ΕΟΠΠΥ με τους ιδιώτες ιατρούς (μετά από έλεγχο της νομιμότητας και καταλληλότητας τους, όπως πράττουν τα οργανωμένα κράτη που προασπίζουν την δημόσια υγεία),
γ) τον έλεγχο της νομιμότητας της χρεώσεων που επιβάλλουν κάποιοι ιατροί σε ασθενείς που υποτίθεται ότι υπερβαίνουν τον αριθμό των διακοσίων ασθενών (για τους οποίους πληρώνονται από τον ΕΟΠΥΥ) και
δ) τον έλεγχο της περιττής παραπεμπτικογραφίας και υπερσυνταγογράγησης που παρατηρείται από ορισμένους εξ αυτών;
2. Πιστεύετε ότι η έναρξη λειτουργίας των συγκεκριμένων επί πληρωμή τηλεφωνικών γραμμών (υπό την εκμετάλλευση ιδιωτικών εταιρειών) αποτελεί πιο άμεση προτεραιότητα από την ρύθμιση των πολλών και σημαντικών ανωτέρω προβλημάτων;
3. Εφόσον η πολιτική ηγεσία διακηρύσσει με κάθε ευκαιρία τον πλεονασμό του διοικητικού προσωπικού στο δημόσιο, γιατί δεν αξιοποιεί το συγκεκριμένο προσωπικό για την τηλεφωνική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, αντί να αναθέτει και αυτό το έργο σε ιδιωτικές εταιρείες;
4. Εφόσον θεωρείτε απαραίτητο να χρεώνονται οι ασφαλισμένοι προκειμένου να κλείσουν ένα ιατρικό ραντεβού, θα μπορούσατε να μας γνωρίσετε τι ποσοστό από αυτές τις χρεώσεις καταλήγει στις ιδιωτικές εταιρείες και στον ΕΟΠΥΥ αντίστοιχα;
5. Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι τα Κέντρα του ΕΟΠΥΥ (πρώην ιατρεία του ΙΚΑ) θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που προκύπτουν από τον διπλασιασμό των ασφαλισμένων που εξυπηρετούν (εφόσον στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ προστέθηκαν εκείνοι του Δημοσίου, ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ, ΟΓΑ, κλπ.);
Η Θεματική Ομάδα Υγείας Οικολόγων Πράσινων
Η επιστολή έχει ως εξής:
Λύνουν το πρόβλημα του ΕΟΠΥΥ οι ιδιωτικές τηλεφωνικές γραμμές για ιατρικά ραντεβού;
Κ/ε Υπουργέ Υγείας και κε Πρόεδρε του ΕΟΠΥΥ,
Ως Θεματική Ομάδα Υγείας των Οικολόγων-Πράσινων θα θέλαμε να μας παράσχετε τις διευκρινίσεις σας στα ακόλουθα ερωτήματα. Θα ήταν χρήσιμο πιστεύουμε να μας απαντήσετε δημόσια, ελπίζοντας αυτό να αποτελέσει ένα έναυσμα για έναν γόνιμο δημόσιο διάλογο σε σχέση με τα πολλά ερωτηματικά που έχει προκαλέσει στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ η πρόσφατη και πολυδιαφημισμένη λειτουργία των τηλεφωνικών γραμμών για ιατρικά ραντεβού.
1. Τι σκοπεύετε να πράξετε για την επίλυση των πολλών και σοβαρών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν όσον αφορά τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιδιώτες ιατρούς; Ενδεικτικά αναφέρουμε:
α) τις πολύμηνες και χρονίζουσες οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων προς τους συμβεβλημένους ιατρούς,
β) την συνεχιζόμενη κωλυσιεργία όσον αφορά την υπογραφή συμβάσεων του ΕΟΠΠΥ με τους ιδιώτες ιατρούς (μετά από έλεγχο της νομιμότητας και καταλληλότητας τους, όπως πράττουν τα οργανωμένα κράτη που προασπίζουν την δημόσια υγεία),
γ) τον έλεγχο της νομιμότητας της χρεώσεων που επιβάλλουν κάποιοι ιατροί σε ασθενείς που υποτίθεται ότι υπερβαίνουν τον αριθμό των διακοσίων ασθενών (για τους οποίους πληρώνονται από τον ΕΟΠΥΥ) και
δ) τον έλεγχο της περιττής παραπεμπτικογραφίας και υπερσυνταγογράγησης που παρατηρείται από ορισμένους εξ αυτών;
2. Πιστεύετε ότι η έναρξη λειτουργίας των συγκεκριμένων επί πληρωμή τηλεφωνικών γραμμών (υπό την εκμετάλλευση ιδιωτικών εταιρειών) αποτελεί πιο άμεση προτεραιότητα από την ρύθμιση των πολλών και σημαντικών ανωτέρω προβλημάτων;
3. Εφόσον η πολιτική ηγεσία διακηρύσσει με κάθε ευκαιρία τον πλεονασμό του διοικητικού προσωπικού στο δημόσιο, γιατί δεν αξιοποιεί το συγκεκριμένο προσωπικό για την τηλεφωνική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, αντί να αναθέτει και αυτό το έργο σε ιδιωτικές εταιρείες;
4. Εφόσον θεωρείτε απαραίτητο να χρεώνονται οι ασφαλισμένοι προκειμένου να κλείσουν ένα ιατρικό ραντεβού, θα μπορούσατε να μας γνωρίσετε τι ποσοστό από αυτές τις χρεώσεις καταλήγει στις ιδιωτικές εταιρείες και στον ΕΟΠΥΥ αντίστοιχα;
5. Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι τα Κέντρα του ΕΟΠΥΥ (πρώην ιατρεία του ΙΚΑ) θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που προκύπτουν από τον διπλασιασμό των ασφαλισμένων που εξυπηρετούν (εφόσον στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ προστέθηκαν εκείνοι του Δημοσίου, ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ, ΟΓΑ, κλπ.);
Η Θεματική Ομάδα Υγείας Οικολόγων Πράσινων