- Για λόγους οικονομίας αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει το ένα gulfstream και τα 2 embraer
- Όλο το παρασκήνιο της απόφασης Σαμαρά να ταξιδέψει με κανονική πτήση
- 43.000 ευρώ ανα πτήση στοιχίζει η απογείωση ενός VIP τζετ
- Είχαν ξοδέψει 6 εκατομμύρια σε ένα χρόνο για μεταφορές υπουργών και επισήμων
Ο εκάστοτε πρωθυπουργός έχει στην διάθεσή του τρία αεροσκάφη προκειμένου να τα χρησιμοποιεί γις τις μετακινήσεις του στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό. Στο παρελθόν ακόμα και υπουργοί είχαν κάνει χρήση των αεροσκαφών αυτών με έξοδα του ελληνικού λαού βεβαίως και μάλιστα αλόγιστη......Τις τελευταίες ημέρες και ενώ κανονίζονταν όλες οι λεπτομέρειες των σημαντικών ταξιδιών του Έλληνα πρωθυπουργού σε Γερμανία και Γαλλία, ο κ. Σαμαράς σύμφωνα με πληροφορίες του Newsit, ζήτησε να ταξιδέψει με αεροπλάνο της γραμμής και μάλιστα στην οικονομική θέση. Οι συνεργάτες του επέμειναν ότι κάτι τέτοιο δεν θα ήταν σωστό, αφού μόνο ως αρχηγός κράτους θα έπρεπε να ταξιδέψει τουλάχιστον businnes class. Ο κ.Σαμαράς είχε ξεκαθαρίσει σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι δεν υπάρχει περίπτωση να δώσει εντολή να “σηκωθεί” ένα από τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη αφού κάτι τέτοιο θα κόστιζε πολλά χρήματα.
Έτσι, τελικά αποφασίστηκε ο κ. Σαμαράς να ταξιδέψει με αεροπλάνο της γραμμής στην πρώτη θέση και όλοι όσοι θα τον συνοδεύουν στην οικονομική.
Σύμφωνα επίσης με τις ίδιες πληροφορίες, η κυβέρνηση είναι ένα βήμα πριν την ενοικίαση ή ακόμα και την πώληση του ενός Gulfstream και των 2 Embraer προκειμένου να εξοικονομηθούν και από εκεί χρήματα.
Υπενθυμίζεται ότι μόνο σε μια ερώτηση που είχε κατατεθεί στην Βουλή και είχε απαντήσει ο τότε υπουργός Άμυνας, Πάνος Μπεγλίτης ο λογαριασμός ήταν τσουχτερός:
Μόνο σε ένα χρόνο είχαν ξοδευτεί 5,8 εκατομύρια ευρώ για την κινητοποίηση των VIP αεροσκαφών κι ελικοπτέρων των Ενόπλων Δυνάμεων για την μεταφορά μελών της κυβέρνησης και επισήμων.
Τα VIP αεροσκάφη κι ελικόπτερα έκαναν 136 πτήσεις, μεταφέροντας επισήμους, με συνολικό κόστος τα 5,8 εκατ. ευρώ. Έτσι, κατά μέσον όρο κάθε χρήση κόστισε περίπου 43.000 στο δημόσιο.
Η αρμοδιότητα παραχώρησης των τριών αεροσκαφών VIP ανήκει στον γενικό γραμματέα του υπουργικού συμβουλίου, ενώ η εκτέλεση των πτήσεων υλοποιείται από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστήριξης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.
Επίσης, όπως αναφέρεται στην απάντηση, ο Στρατός Ξηράς, ο οποίος δεν διαθέτει ελικόπτερα VIP, αλλά μόνο ελικόπτερα για την κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών, διέθεσε δύο ελικόπτερα Σινούκ (CH-47D) για την μετακίνηση της πολιτικής ηγεσίας.
Οι VIP πτήσεις σε αριθμούς (1/4/2010-1/4/2011)
- Το EMBRAER 209 πραγματοποίησε 41 πτήσεις με διάρκεια 230 ώρες και κόστος 1,6 εκατ. ευρώ
- Το GULFSTREAΜ έκανε 36 πτήσεις σε 310 ώρες και στοίχισε 2 εκατ. ευρώ
- Το LEGACY εκτέλεσε 43 πτήσεις σε 272 ώρες με κόστος 1,9 εκατ. ευρώ
- Το ελικόπτερο Augusta Β- 212 πραγματοποίησε 2 πτήσεις, διάρκειας 4 ωρών, με κόστος 20.522 ευρώ
- Το VIP SUPER PUMA πέταξε 12 φορές για 47 ώρες, με κόστος 251.884 ευρώ
Το CHINOOK (CH -47D) έκανε 2 πτήσεις σε 7 ώρες, που κόστισαν 40.164 ευρώ*
*στο διάστημα από 30/5/2010 έως 30/5/2011