Τα κοινόχρηστα ποδήλατα μετά την έντονη αποδοχή τους από το κοινό σε ολόκληρη την Ευρώπη, κάνουν σταδιακά την εμφάνιση τους σε Ελλάδα και Κύπρο.
Την αρχή έκανε η Ναύπακτος το 2009 όταν δημιούργησε το σύστημα Easybike, το πρώτο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Ελλάδα που ελέγχονταν ηλεκτρονικά. Το σύστημα που εγκατέστησε ο Δήμος Ναυπακτίας συμπεριλαμβάνει 400 ποδήλατα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης μεσοπρόθεσης ενοικίασης ποδηλάτων και αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές στους κατοίκους....
Στην συνέχεια ακολούθησε η Κέρκυρα όπου εγκαταστάθηκε το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης με την ονομασία EasyBike και πάλι. Το σύστημα της Κέρκυρας αποτελούνταν από 100 ποδήλατα κατανεμημένα σε 8 σταθμούς στην πόλη της Κέρκυρας με δυνατότητα λειτουργίας τόσο με ηλεκτρονική κάρτα όσο και με πιστωτική κάρτα.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο αυτοματοποιημένο σύστημα μίσθωσης ποδηλάτων στην νοτιοανατολική Ευρώπη έχει εγκατασταθεί στην Λευκωσία της Κύπρου. Πρόκειται για ένα διαδημοτικό σύστημα έξι Δήμων που περιλαμβάνει περισσότερα από 330 ποδήλατα και 27 σταθμούς ηλεκτρονικής μίσθωσης.
Μάλιστα το σύστημα ποδηλάτων της Λευκωσίας αποτελεί πανευρωπαϊκή καινοτομία καθώς όλοι οι σταθμοί είναι διασυνδεμένοι με το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου για αποδοχή πιστωτικών καρτών on-line. To σύστημα της Κύπρου ονομάζεται "Ποδήλατο εν δράσει" ενώ την υλοποίηση του έχει αναλάβει η ίδια εταιρία που έχει υλοποιήσει το σύστημα της Ναυπάκτου και της Κέρκυρας, η εταιρία BrainBox.
Η επόμενη πόλη της Ελλάδας που πρόκειται να παρουσιάσει αυτόματο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων τον Σεπτέμβριο του 2012 είναι τα Ιωάννινα. Εκεί το σύστημα EasyBike θα περιλαμβάνει 10 ποδήλατα σε 2 σταθμούς ενοικίασης στην πόλη των Ιωαννίνων ως πρώτο πιλοτικό σύστημα της πόλης που θα δώσει το έναυσμα για περαιτέρω επέκταση.
Πέρα όμως των Δήμων, στην καλή πρακτική υιοθέτησης του ποδήλατου ως μέσου μετακίνησης, έχουν μπει και τα Ακαδημαϊκά ιδρύματα. Πρόσφατα το Α.Π.Θ. έχει προμηθευτεί 60 ποδήλατα που ενοικιάζονται προς χρήση από φοιτητές και από πολίτες. Αν και δεν πρόκειται για σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων καθώς δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί σταθμοί αλλά απλά ποδήλατα που ενοικιάζονται από φοιτητές που εργάζονται περιστασιακά στο project, η πρακτική ενισχύει την χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης στην σύγχρονη πόλη.
Καθώς όλο και περισσότεροι φορείς ενδιαφέρονται για την χρήση του ποδηλάτου ως σημαντικού μέσου ενίσχυσης της βιώσιμη κινητικότητας, αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την συνέχεια.
Στην συνέχεια ακολούθησε η Κέρκυρα όπου εγκαταστάθηκε το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης με την ονομασία EasyBike και πάλι. Το σύστημα της Κέρκυρας αποτελούνταν από 100 ποδήλατα κατανεμημένα σε 8 σταθμούς στην πόλη της Κέρκυρας με δυνατότητα λειτουργίας τόσο με ηλεκτρονική κάρτα όσο και με πιστωτική κάρτα.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο αυτοματοποιημένο σύστημα μίσθωσης ποδηλάτων στην νοτιοανατολική Ευρώπη έχει εγκατασταθεί στην Λευκωσία της Κύπρου. Πρόκειται για ένα διαδημοτικό σύστημα έξι Δήμων που περιλαμβάνει περισσότερα από 330 ποδήλατα και 27 σταθμούς ηλεκτρονικής μίσθωσης.
Μάλιστα το σύστημα ποδηλάτων της Λευκωσίας αποτελεί πανευρωπαϊκή καινοτομία καθώς όλοι οι σταθμοί είναι διασυνδεμένοι με το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου για αποδοχή πιστωτικών καρτών on-line. To σύστημα της Κύπρου ονομάζεται "Ποδήλατο εν δράσει" ενώ την υλοποίηση του έχει αναλάβει η ίδια εταιρία που έχει υλοποιήσει το σύστημα της Ναυπάκτου και της Κέρκυρας, η εταιρία BrainBox.
Η επόμενη πόλη της Ελλάδας που πρόκειται να παρουσιάσει αυτόματο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων τον Σεπτέμβριο του 2012 είναι τα Ιωάννινα. Εκεί το σύστημα EasyBike θα περιλαμβάνει 10 ποδήλατα σε 2 σταθμούς ενοικίασης στην πόλη των Ιωαννίνων ως πρώτο πιλοτικό σύστημα της πόλης που θα δώσει το έναυσμα για περαιτέρω επέκταση.
Πέρα όμως των Δήμων, στην καλή πρακτική υιοθέτησης του ποδήλατου ως μέσου μετακίνησης, έχουν μπει και τα Ακαδημαϊκά ιδρύματα. Πρόσφατα το Α.Π.Θ. έχει προμηθευτεί 60 ποδήλατα που ενοικιάζονται προς χρήση από φοιτητές και από πολίτες. Αν και δεν πρόκειται για σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων καθώς δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί σταθμοί αλλά απλά ποδήλατα που ενοικιάζονται από φοιτητές που εργάζονται περιστασιακά στο project, η πρακτική ενισχύει την χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης στην σύγχρονη πόλη.
Καθώς όλο και περισσότεροι φορείς ενδιαφέρονται για την χρήση του ποδηλάτου ως σημαντικού μέσου ενίσχυσης της βιώσιμη κινητικότητας, αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την συνέχεια.