Αποφασισμένη να μπλοκάρει το διαγωνισμό των 2,38 εκατ. ευρώ για την επισκευή των απορριμματοφόρων εμφανίζεται μερίδα των εργαζομένων στο δήμο Θεσσαλονίκης.
Δημοτικοί υπάλληλοι σχεδιάζουν να συγκεντρωθούν στο δημαρχείο την ερχόμενη Τετάρτη, οπότε έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή του επίμαχου διαγωνισμού, με στόχο να αποτρέψουν τη διαδικασία της κατάθεσης προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Οι κινητοποιήσεις των δημοτικών υπαλλήλων για τα προβλήματα στον τομέα της καθαριότητας αναμένεται να αρχίσουν την προσεχή Δευτέρα από το δημοτικό συμβούλιο, όπου παρά τις έντονες αντιδράσεις που είχαν εκδηλωθεί επανέρχεται το θέμα της μίσθωσης διαφόρων μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων, για να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες.
«Θα ζητήσουμε δημόσια την παρέμβαση του εισαγγελέα, διότι η διοίκηση, επιδιώκοντας προφανώς να ιδιωτικοποιήσει την καθαριότητα, προχωρά από τη μία πλευρά σε διαγωνισμό 2,38 εκατ. ευρώ και από την άλλη πλευρά σε μισθώσεις οχημάτων με κόστος άνω των 200.000 ευρώ, ενώ τα απορριμματοφόρα θα μπορούσαν να επιδιορθωθούν στο δημοτικό μηχανουργείο με ελάχιστες δαπάνες», επισήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης Ηλίας Μανουσαρίδης.
Τι λέει ο δήμος
Επιχειρώντας να δικαιολογήσει το αίτημά της προς το δημοτικό συμβούλιο για τη μίσθωση οχημάτων από ιδιώτες, η δημοτική αρχή ισχυρίζεται ότι αυτή η λύση είναι επιβεβλημένη, ώστε να αντιμετωπιστούν διάφορες ανάγκες, που είτε δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν είτε δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με ίδια μέσα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική εισήγηση της διεύθυνσης καθαριότητας, «σε περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων απαιτείται η μίσθωση φορτηγών αυτοκινήτων για την έγκαιρη απομάκρυνση πεσμένων δένδρων και ογκωδών αντικειμένων, ενώ σε περιπτώσεις χιονοπτώσεων είναι απαραίτητη η μεταφορά άλατος».
Παράλληλα προτείνεται η μίσθωση απορριμματοφόρων και κοντέινερ, τα οποία, όπως σημειώνεται, θα χρησιμοποιούνται για παράδειγμα σε ημέρες απεργιών, όταν θα συσσωρεύεται μεγάλος όγκος σκουπιδιών, ενώ αναγκαία κρίνεται η συνδρομή ιδιωτών με γερανούς και εκσκαφείς για την απομάκρυνση παλαιών οχημάτων που πρέπει να καταλήξουν στον ΟΔΔΥ.
Η μίσθωση των οχημάτων από τους ιδιώτες, διαδικασία για την οποία προβλέπεται μία δαπάνη της τάξης των περίπου 225.000 ευρώ, προβλέπεται ότι θα γίνει με δημόσιο τακτικό διαγωνισμό. Ωστόσο η δημοτική αρχή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει ακόμη και σε απευθείας ανάθεση, εάν πρόκειται για δαπάνη έως 20.000 ευρώ, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του διαγωνισμού.
Δημοτικοί υπάλληλοι σχεδιάζουν να συγκεντρωθούν στο δημαρχείο την ερχόμενη Τετάρτη, οπότε έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή του επίμαχου διαγωνισμού, με στόχο να αποτρέψουν τη διαδικασία της κατάθεσης προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Οι κινητοποιήσεις των δημοτικών υπαλλήλων για τα προβλήματα στον τομέα της καθαριότητας αναμένεται να αρχίσουν την προσεχή Δευτέρα από το δημοτικό συμβούλιο, όπου παρά τις έντονες αντιδράσεις που είχαν εκδηλωθεί επανέρχεται το θέμα της μίσθωσης διαφόρων μεταφορικών μέσων και μηχανημάτων, για να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες.
«Θα ζητήσουμε δημόσια την παρέμβαση του εισαγγελέα, διότι η διοίκηση, επιδιώκοντας προφανώς να ιδιωτικοποιήσει την καθαριότητα, προχωρά από τη μία πλευρά σε διαγωνισμό 2,38 εκατ. ευρώ και από την άλλη πλευρά σε μισθώσεις οχημάτων με κόστος άνω των 200.000 ευρώ, ενώ τα απορριμματοφόρα θα μπορούσαν να επιδιορθωθούν στο δημοτικό μηχανουργείο με ελάχιστες δαπάνες», επισήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης Ηλίας Μανουσαρίδης.
Τι λέει ο δήμος
Επιχειρώντας να δικαιολογήσει το αίτημά της προς το δημοτικό συμβούλιο για τη μίσθωση οχημάτων από ιδιώτες, η δημοτική αρχή ισχυρίζεται ότι αυτή η λύση είναι επιβεβλημένη, ώστε να αντιμετωπιστούν διάφορες ανάγκες, που είτε δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν είτε δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με ίδια μέσα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική εισήγηση της διεύθυνσης καθαριότητας, «σε περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων απαιτείται η μίσθωση φορτηγών αυτοκινήτων για την έγκαιρη απομάκρυνση πεσμένων δένδρων και ογκωδών αντικειμένων, ενώ σε περιπτώσεις χιονοπτώσεων είναι απαραίτητη η μεταφορά άλατος».
Παράλληλα προτείνεται η μίσθωση απορριμματοφόρων και κοντέινερ, τα οποία, όπως σημειώνεται, θα χρησιμοποιούνται για παράδειγμα σε ημέρες απεργιών, όταν θα συσσωρεύεται μεγάλος όγκος σκουπιδιών, ενώ αναγκαία κρίνεται η συνδρομή ιδιωτών με γερανούς και εκσκαφείς για την απομάκρυνση παλαιών οχημάτων που πρέπει να καταλήξουν στον ΟΔΔΥ.
Η μίσθωση των οχημάτων από τους ιδιώτες, διαδικασία για την οποία προβλέπεται μία δαπάνη της τάξης των περίπου 225.000 ευρώ, προβλέπεται ότι θα γίνει με δημόσιο τακτικό διαγωνισμό. Ωστόσο η δημοτική αρχή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει ακόμη και σε απευθείας ανάθεση, εάν πρόκειται για δαπάνη έως 20.000 ευρώ, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του διαγωνισμού.