«Σκοράρει» η βιομηχανία του ποδοσφαίρου
Το εκπληκτικό ποσό των 35 δισ. ευρώ τον χρόνο ξοδεύουν για την υποστήριξη ποδοσφαιρικών ομάδων του εξωτερικού οι αποκαλούμενοι «φίλαθλοι χωρίς σύνορα», όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έκθεσης της MasterCard και του European Business School.
Σε αυτή γίνεται αναφορά σε μια νέα και συνεχώς αυξανόμενη ομάδα φίλων του ποδοσφαίρου, οι οποίοι...
είτε ταξιδεύοντας στο εξωτερικό για να δουν από κοντά την αγαπημένη τους ομάδα, είτε πληρώνοντας τα συνδρομητικά κανάλια και αγοράζοντας διάφορα αντικείμενα με το λογότυπο της ομάδας, δαπανούν συνολικά κάθε χρόνο ποσό ικανό να χρηματοδοτήσει την κατασκευή 100 γηπέδων σαν το Allianz Arena, ή την αγορά 372 παικτών σαν τον Κριστιάνο Ρονάλντο ή 562 παικτών σαν τον Φερνάντο Τόρες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων πιστών φίλων του ποδοσφαίρου (υπολογίζονται σε 41 εκατομμύρια) προσδιορίζονται ως «φίλαθλοι χωρίς σύνορα», με τη Μπαρτσελόνα να έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις τους (29%) και να ακολουθείται από τη Ρεάλ Μαδρίτης (10%) και τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (8%).
Κάθε χρόνο οι «φίλαθλοι χωρίς σύνορα» ξοδεύουν συνολικά 35 δισ. ευρώ ως εξής:
-Το ένα πέμπτο του συνολικού ποσού, δηλαδή 7,5 δισ. ευρώ, κατευθύνεται στη συνδρομητική τηλεόραση.
-Το 13% της δαπάνης των οπαδών μιας ξένης ομάδας πηγαίνει στην αγορά αναμνηστικών προϊόντων με το σήμα της αγαπημένης τους ομάδας.
-Το 10% της δαπάνης των «φιλάθλων χωρίς σύνορα» καταβάλλεται για την παρακολούθηση κάποιου ποδοσφαιρικού αγώνα από κοντά, ενώ ένα επιπλέον ποσό της τάξης των 2,5 δισ. ευρώ κατευθύνεται σε φαγητό, ποτά και άλλες αγορές κατά τη διάρκεια της παραμονής των φιλάθλων στο εξωτερικό.
-Το 6% της δαπάνης γίνεται σε κάποια καφετέρια ή μπαρ όπου υπάρχει η δυνατότητα να παρακολουθούν τους αγώνες που τους ενδιαφέρουν σε γιγαντοοθόνη, ενώ ένα 5% δαπανάται στα συνδρομητικά κανάλια των ίδιων των ομάδων.
-Ενας στους τέσσερις φιλάθλους παρακολουθεί από κοντά αγώνες στο εξωτερικό. Τα ταξίδια και η παραμονή στο εξωτερικό κοστίζουν στους «φιλάθλους χωρίς σύνορα» 8,75 δισ. ευρώ κάθε χρόνο, το ένα τέταρτο της συνολικής ετήσιας δαπάνης.
-Η συμβολή των «φιλάθλων χωρίς σύνορα» στον τουρισμό είναι θετική. Το ένα τρίτο από αυτούς έχουν κλείσει ένα ταξίδι με αποκλειστικό σκοπό την παρακολούθηση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα ή την επίσκεψη σε κάποιο στάδιο. Το ένα πέμπτο επιλέγει συνειδητά να συνδυάσει την παρακολούθηση ενός αγώνα με μια μικρή εκδρομή στην πόλη της αγαπημένης του ομάδας, ή εντάσσει κάποιον αγώνα στο πρόγραμμα των κανονικών του διακοπών.
-Συνολικά, οι πόλεις που υποδέχονται τους «φιλάθλους χωρίς σύνορα» για την παρακολούθηση κάποιου αγώνα κερδίζουν περίπου 4,5 δισ. ευρώ κάθε χρόνο.
Τέλος, οι «φίλαθλοι χωρίς σύνορα» χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
-Σχεδόν τα δύο τρίτα (60%) του συνόλου τους, οι αποκαλούμενοι «Highlight Fans», έλκονται από την αγωνιστική ταυτότητα (85%) και τις επιτυχίες του συλλόγου (79%).
-Μόλις το 12% του συνόλου των «φιλάθλων χωρίς σύνορα» έλκονται εξαιτίας κάποιου ιδιαίτερου δεσμού με την πόλη της αγαπημένης τους ομάδας («Regional Affinity Fans»). Πολλοί από αυτούς (55%) επισκέπτονται τακτικά την περιοχή στην οποία βρίσκεται η ομάδα τους.
-Το 11% είναι πιστοί οπαδοί μεγάλων παικτών και προπονητών, έτοιμοι να αλλάξουν προτιμήσεις ανάλογα με το που θα μετακινηθούν οι αγαπημένοι τους σταρ («Star Followers»).