Όλοι μιλούν για φούσκα στα media που σκάει βλέποντας την κατάρρευση μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου. Τώρα αναγνωρίζουν πως τα Μέσα στηρίζονταν στο κρατικό ή στο ... μαύρο χρήμα, ξεχνώντας από τη συζήτηση το ρόλο που έπαιξαν οι τράπεζες, οι διαφημιστικές και τα ίδια τα media όταν μπήκαν στο χρηματιστήριο....
Αυτή πλέον είναι μια παλιά συζήτηση. Ο χειμώνας του IMF στα Μέσα είναι πολύ ισχυρός και αυτό που κινδυνεύει πλέον ολοφάνερα είναι όλος ο κλάδος. Το κράτος δεν πληρώνει τις διαφημίσεις που έβαζε, οι τράπεζες αρνούνται να χορηγήσουν νέα κεφάλαια και η ύφεση μειώνει δραματικά τη διαφήμιση οπότε ο δρόμος που υπάρχει για τα Μέσα είναι να συντηρηθούν είναι είτε από το κοινό τους στην περίπτωση των εφημερίδων, είτε από τους μετόχους. Με τα σημερινά δεδομένα η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως η λίστα για το άρθρο 99 θα μεγαλώσει και οι θέσεις εργασίας στα ΜΜΕ θα μειωθούν δραματικά.
Είναι απαραίτητη η χάραξη μίας νέας πορείας που θα σταματήσει την «αιμορραγία», σε μία συζήτηση που θα λαμβάνει υπόψη της, τη διεθνή εμπειρία, όπως πχ τις λύσεις που προτείνει για τις εφημερίδες, η Διεθνής Ένωση Εκδοτών. Ταυτόχρονα πρέπει η κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τόσο το πλαίσιο της χρηματοδότησης των ιδιωτικών ΜΜΕ (πχ καθεστώς «επιστροφών» και των κρατικών ΜΜΕ (προϋπολογισμός, ανταποδοτικών.
Το σημαντικό είναι ο επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου που θα πείσει τους πολίτες να εμπιστευτούν ξανά τα Μέσα. Το ντόμινο στα media δεν απειλεί μόνο αυτούς που δημιούργησαν την κρίση. Αλλά και αυτούς που δεν έκλεψαν.
media-industry.blogspot.com